{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ضرغامی: از هیچ رسانه‌ای شکایت ندارم

ضرغامی: از هیچ رسانه‌ای شکایت ندارم
کدخبر : 11378

عزت‌الله ضرغامی گفت: از هیچ رسانه‌ای شکایت ندارم. همه ما باهم هستیم. با گلایه کردن هیچ چیزی حل نمی‌شود. هر رسانه‌ای در وظیفه‌اش و نیاز ما است که اطلاع‌رسانی و انتقاد کند.

به گزارش هنر ام‌روز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران با تاکید بر این‌که عقب‌ماندگی‌ها باید جبران شود، به مقایسه نمایشگاه گردشگری تهران و مادرید اسپانیا پرداخت، افزود: هفته قبل به دعوت دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی، نمایشگاه فیتور اسپانیا بودم، امروز که فقط طول و عرض یک سالن را دیدم متوجه شدم هیچ چیزی از فیتور کم نداریم و ظرفیت‌ها و آمادگی‌ را در نیروهای خلاق مشاهده کردم. پس چه مشکلاتی وجود دارد که گرفتار شدیم؟ باید جبران کنیم.

او ادامه داد: مزیت نسبی ما فوق‌العاده است. از بسیاری از کشورها که رده‌های اول را در ورودی گردشگری اشغال کرده‌اند به مراتب بالاتریم. حداقل در منطقه و کشورهای همسایه و اگر این موانع رفع شود خیلی از کارها انجام می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اجرای نهضت تفویض اختیارات تا پایان سال خبر داد و گفت: بسیار ی از اختیاراتی که در وزارتخانه و بروکراسی تنفربرانگیزی ایجاد کرده و موانع جدی در گردش کارها ایجاد می‌کند، تا پایان سال با برگزاری نشستی از سوی توسط قائم مقام وزارتخانه تفویض خواهد شد. ده‌ها وظیفه انباشت شده که باعث کندی کارها و بروکراسی خسته‌کننده شده است.

ضرغامی همچنین از لغو مجوزهای کارگاه های تولید خانگی و کوچک صنایع‌دستی و سطحی از نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و همچنین تفویض اختیار برخی امور گردشگری در ادامه این نهضت خبر داد.

او در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه بوم‌گردی ها و تسهیل روند راه‌اندازی آن‌ها به برخی مخالفت‌ها با این اقامتگاه‌ها اشاره کرد و این مخالفت‌ها را بی‌دلیل و بی‌مورد دانست و بیان کرد: در برخی حوزه‌ها می‌گویند باید مراقب قشر خاکستری بود. به شدت با این اصطلاحات مخالفم. ما خودمان را قشر خاکستری می‌دانیم. این تقسیم‌بندی‌ها، ما را در این سال‌ها گرفتار کرده است.

او سپس به خبرهایی که از تخریب میراث فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر می‌شود، اشاره کرد و گفت: همه رسانه‌ها عوامل اجرایی وزارتخانه ما هستند. در کشور ۳۵ هزار ابنیه تاریخی داریم که با این بودجه نمی‌توانیم از همه آن‌ها حفاظت کنیم، رسانه ها می توانند به ما کمک کنند.

ضرغامی همچنین با بیان اینکه از رسانه‌ها شکایتی ندارد و انتقاد آن‌ها را نوعی آگاهی‌بخشی می‌داند، اظهار کرد: متوجه شدم رسانه‌ای روشنگری کرده و از او شکایت شده است، دستور پیگیری دادم که با پیگیری  آقای دارابی، قائم مقام وزارتخانه جلو این موضوع گرفته شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها