{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آرزوی مهران غفوریان برای جواد عزتی

آرزوی مهران غفوریان برای جواد عزتی
کدخبر : 11514

خبرهای کوتاه و جذاب از هنرمندان بخوانید.

به گزارش هنر ام‌روز، ایران نوشت:  بردیا صدر نوری در 29 ژانویه 2022 کنسرت «مثنوی» بداهه نوازی پیانو در شهر رن فرانسه برگزار کرد. این نوازنده و آهنگساز در صفحه شخصی خود گزارش تصویری از این اجرا را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است.

سهراب پورناظری نوازنده و آهنگساز ایرانی تصویری از اجرای کنسرتش در فرانسه منتشر کرد و در شرح این عکس از گلستان سعدی آورده: «باب پنجم؛ در عشق و جوانی یاد دارم در ایام پیشین که من و دوستی چون دو بادام مغز در پوستی صحبت داشتیم. ناگاه اتفاق عجیب افتاد. پس از مدتی که باز آمد عتاب آغاز کرد که: در این مدت قاصدی نفرستادی. گفتم: دریغ آمدم که دیده قاصد به جمال تو روشن گردد و من محروم. یار دیرینه مرا گو به زبان توبه مده که مرا توبه به شمشیر نخواهد بودن رشکم آید که کسی سیر نگه درتوکند باز گویم نه که کس سیر نخواهد بودن»

حبیب رضایی با انتشار ویدیوهای مختلف از فعالیت‌هایش از سالروز تولدش خبر داده و اشاره داشته: «12 بهمن 1400 شد 52 سال... شکر. تا همین جا هم از سرمون زیاد بوده لطف آسمان... باقیش هم به امید خدا، نه به امید خلق روزگار...»

دیگه چه خبر؟

بلیت‌فروشی نمایش «توفان» تازه‌ترین تولید تئاتر مستقل تهران ازیکی دو روز گذشته در سایت تیوال آغاز شده؛ خبری که مصطفی کوشکی کارگردان و تهیه‌کننده این کار در صفحه مجازی خود منتشر کرده است. این اجرا از 28 بهمن ماه هر شب از ساعت 20:15 در تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌شود. موسیقی کار را بهرنگ عباسپور و خوانندگی آن را محمد قلندری برعهده دارد.

یازدهم بهمن ماه کنسرت رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. از میهمانان این برنامه سیاوش طهمورث بازیگر ایرانی است که در صفحه شخصی خود درباره این کنسرت نوشته: «امشب برخلاف تمام اتفاقاتی که تو زندگی می‌افتد بد اخلاقی‌ها، شنیدن دروغ‌ها، گرفتاری‌ها و تمام مشکلاتی که وجود دارد علی‌رغم تمام این مشکلات امشب حالم خیلی خوب است و دلم نیامد شما را در خوبی حالم شریک نکنم برای اینکه رفتم به کنسرت رضا صادقی و از این دعوت ممنونم.»

مهران غفوریان از تماشای فیلم «مرد بازنده» ساخته حسین مهدویان خبر داده که در جشنواره فیلم فجر امسال اکران شده است و دراین باره نوشته: «امیدوارم بازی رفیق خیلی عزیز قدیمیم، جواد عزتی امسال خوب قضاوت بشه... جواد عزیزم بسیار درخشان بودی...»

مؤسسه بنیاد نمایش کودک درنظر دارد درخصوص ماندگاری در تئاتر کودک و براساس کتاب تاریخ شفاهی صد سال تئاتر کودکان و نوجوانان ایران که توسط این بنیاد نگاشته شده با حضور قطب‌الدین صادقی، پیشکسوت این حوزه گفت‌و‌گو و نشستی برگزارکند؛ خبری که نادر برهانی‌مرند نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر در صفحه شخصی خود منتشر کرده.

از دنیای ادبیات چه خبر!

جایزه هانس کریستین آندرسن که گاهی جایزه نوبل کوچک هم خوانده می‌شود و به نام و یاد این نویسنده دانمارکی نامگذاری شده، یک جایزه‌ بین‌المللی است که هر دو سال یک بار از طرف دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) به مؤلفان در زمینه ادبیات کودک تعلق می‌گیرد و نشر افق در صفحه شخصی خود از این جایزه نوشته و سؤالش از مخاطبان این است این جایزه به کدام تصویرگر ایرانی تعلق می‌گیرد. امسال شورای کتاب کودک جمشید خانیان را در بخش نویسندگی و پژمان رحیمی‌زاده را در بخش تصویرگری برای دریافت جایزه جهانی هانس کریستین آندرسن 2022 به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان معرفی کرده است. پژمان رحیمی‌زاده برای بار دوم در این جایزه انتخاب می‌شود.

کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» یا «مرغزار فانتزی‌ها» به نویسندگی محمدهادی محمدی که از سوی مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به انتشار رسیده چند روز گذشته برنده دیپلم افتخار جایزه بچلدر شد؛ خبری که مسعود ملک‌یاری، نویسنده و مترجم ایرانی آن را در صفحه خود منتشرکرده و در این‌باره نوشته: «بارها شنیده و خوانده‌ام که منتقدان، عدم موفقیت نویسندگان ایرانی در صحنه‌های بین‌المللی را یکسره به بضاعت ادبی و ضعف تکنیکی اهل ادبیات نسبت می‌دهند. این نقد وارد است ولی بخش کوچکی از ماجراست بنده دلیل اصلی را حقارت و حسادت اهالی این خانه می‌دانم... دنیا بارها به ما گفته که ما نویسنده تصویرگر و ناشر بین‌المللی داریم نمونه‌اش همین جایزه اخیر آقای محمد هادی محمدی است ولی چرا نباید از موفقیت یک نویسنده ایرانی خوشحال باشیم؟ ما برای درخشیدن در ادبیات کودک جهان همه چیز داریم دریغ که شخصیت بین‌المللی نداریم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها