{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مهم‌ترین خودنگاره‌های ونگوگ در یک نمایشگاه

مهم‌ترین خودنگاره‌های ونگوگ در یک نمایشگاه
کدخبر : 11603
خبرنگار:

گالری کورتالد لندن میزبان نمایشگاهی از ۱۶ تابلوی خودنگاره‌ اثر وینسنت ونگوگ است که حد فاصل سال‌های ۱۸۸۶ تا ۱۸۸۹ ( در واسپین سال‌های زندگی هنرمند) نقاشی شدند. از این هنرمند مشهور هلندی ۳۵ نقاشی و ۲ طراحی خودنگاره باقی مانده‌است که تصویری از حالات روانی هنرمند را به مخاطب نشان می‌دهد. عنوان نمایشگاه «ونگوگ: خودنگاره‌‌ها» است.

هنرام‌روز: به گفته کارن سرس برگزارکننده نمایشگاه برخی اثار از متعلق به موسسه کورتالد هستند و برخی از موسسات معتبر امانت گرفته‌شدند و اولین نمایشگاه در طول ۲۵ سال اخیر از خودنگاره‌های ونگوگ است. 

این هنرمند در سپتامبر ۱۸۸۹ در نامه ای به برادرش تئو نوشت: «مردم می‌گویند که شناختن خود دشوار است ... اما نقاشی کردن از خود نیز آسان نیست.» 

مثلا پرتره ونگوگ پرتره با کلاه نمدی تیره (۱۸۸۶-۱۸۸۷)، که در زمان اقامتش در پاریس و همزمان با وقتی که در حال پیشرفت در حرفه‌اش بود خلق شد. 

در این نمایشگاه همچنین دو نقاشی که در سال‌ ۱۸۸۹ و زمانی که هنرمند در اسایشگاه سنت‌رمی بستری بود، خلق شدند و بعد از ۱۳۰ کنار هم قرار گرفتند هم دیده‌می‌شود. این دو خودنگاره که تنها به فاصله چند هفته از یکدیگر نقاشی شدند تفاوتهای زیادی دارند. یکی در زمان اوج بحران روانی ونگوگ خلق شد و دومی در دوران نقاهت او. 

متاسفانه ونگوگ عمر کوتاهی داشت. او در یکی از اخرین نامه‌هایش نوشت: «اگر می‌توانستم بدون این بیماری نفرین شده زندگی کنم، می‌توانستم چه کارهایی انجام دهم...»

منبع: Artnetnews

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها