{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بهترین کاراکترهایی که پیمان قاسم‌خانی خلق کرد

بهترین کاراکترهایی که پیمان قاسم‌خانی خلق کرد
کدخبر : 12138

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به بهترین کارکترهایی که پیمان قاسم‌خانی در مقام نویسنده خلق کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، مسعود شصتچی/ «مرد هزار چهره»
مهمترین ویژگی این شخصیت، باورپذیر بودن شخصیت است که در عین بی‌دست و پایی، مخاطب با کم‌شانسی و بدشانسی‌اش همراه می‌شد و او را در موقعیت‌های مختلف می‌پذیرفت.

در «مرد هزار چهره» دو تکیه کلام شصتچی خیلی زود جا افتاد: به به و خیلی ممنون که هر دو را با لحنی موکد و با حرکت خاص دست بیان می‌کرد. هنوز هم در جامعه این نوع بیان شنیده می‌شود. «من اشتباهی بودم» دیگر تکیه کلامی بود که خیلی زود جایش را در جامعه پیدا کرد.

رضا مارمولک/ فیلم «مارمولک»
پرویز پرستویی در نقش مجرمی که لباس روحانیت به تن می‌کند، چنان دقیق است که همه اجزای صورتش به خدمت نقش درآمده. او بدون آن که گرفتار اغراق شود، مخاطب را می‌خنداند و با خود همراه می‌کند. از آن سو یکی از عوامل ماندگاری شخصیت رضا مارمولک دیالوگ‌های است.

دیالوگ‌های فیلم همچنان کاربرد دارد و می‌توان آن را با حالت بیان شخصیت او تصور کرد:‌ «عزیز دل بردار....»، «به عدد آدم‌ها راه هست برای رسیدن به خدا»، «عجب لباسی است این؛‌ دست و پای آدم رو می‌بنده»، «فی‌الواقع خداوند اند لطافت، اند بخشش، اند بی‌خیال شدن، اند چشم‌پوشی و اند رفاقت است!»

داود/ سریال «پاورچین»
داود (جواد رضویان) در ظاهر یک جوان شهرستانی ساده به خاطر وضعیت نامناسب مالی به تهران آمده بود و دنبال کار می‌گشت، اما در واقعیت یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های «پاورچین» را داشت. او برای رسیدن به منافعش از هیچ کاری فروگذار نمی‌کرد. همه را دور می‌زد. دروغ می‌گفت. زیرآب می‌زد و... اما دست آخر به خاطر موفقیت‌اش در مظلوم‌نمایی، کسی او را مقصر نمی‌دانست.

مهمترین ویژگی داود، تکیه کلام‌ها و صحبت با لهجه برره‌ای بود. در واقع بعد از آمدن داود بود که فرهنگی به نام برره در «پاورچین» شکل گرفت. از جمله تکیه کلام‌هایش این‌ها بودند: من چیکاره بیدم، منی ببر، نفس من بیده.

خانم‌ شیرزاد/ سریال «ساختمان پزشکان»
شقایق دهقان در نقش خانم شیرزاد عنوان یکی از بهترین کاراکترهای کمدی را یدک می‌کشد. در تعریف کلی می‌شود خانم شیرزاد را یک منشی خنگ و اعصاب خردکن معرفی کرد. منشی که بهره هوشی به شدت پایینی داشت و کوچکترین مسائل را هم متوجه نمی‌شد.


حماقت‌ها، سوال‌های ساده‌انگارانه، علاقه شدید به ازدواج و توهم اینکه همه دل‌شان می‌خواهد به او پیشنهاد ازدواج دهند و به طور کلی شیوه صحبت کردن و حرکات دست و سر و خلاصه تکیه کلام‌های جالب‌اش باعث شد تا بعد از مدت‌ها بتواند به عنوان یک بازیگر زن، مهر موفقیت یک سریال را به پیشانی بزند. شاخص‌ترین تکیه کلام او این بود: «واقعا؟!»
.
خانم دارابی/ فیلم «ورود آقایان ممنوع»
یکی از شخصیت‌های جذابی که قاسم‌خانی خلق کرد؛‌ خانم دارابی با بازی ویشکا آسایش است. دارابی مدیریت مدرسه دخترانه را بر عهده دارد و اجازه نمی‌دهد هیچ مردی به مدرسه‌اش وارد شود. حضور رضا عطاران به عنوان معلم شیمی معادلات را به هم می‌ریزد.

شخصیت خانم دارابی تا پیش از این اتفاق، بین دانش‌آموزان محبوب نبود و حالا بهانه دست آنها برای انتقام قرار گرفته است. این موقعیت را آسایش در بازی‌اش به خوبی منتقل کرده و نام یکی از شخصیت‌های جذاب فیلم‌های کمدی را در کارنامه‌اش ثبت کرده. دیالوگ‌ها، نوع عاشق شدن، رفتار با مردان و... از شخصیت خانم دارابی یک کاراکتر خاص و بیادماندنی ساخت. آسایش برای این نقش سیمرغ گرفت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها