{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چرا علی ضیا از تلویزیون کنار گذاشته شد؟

چرا علی ضیا  از تلویزیون کنار گذاشته شد؟
کدخبر : 12182

مجری و تهیه‌کننده «فرمول یک» به سؤالی درباره غیبتش در تلویزیون و شائبه‌های حضورش در نمایش‌خانگی این‌گونه پاسخ داد: هنوز دیداری با وی‌اودی‌ها نداشته‌ام اما تلویزیون را به عنوان خانه‌ام انتخاب می‌کنم و امیدوارم تا جان دارم در تلویزیون اجرا کنم.

به گزارش هنر ام‌روز، علی ضیاء تهیه‌کننده و مجری «فرمول یک» است که بعد از عید نوروزِ سال گذشته، ۱۱ ماه در غیبت به سر برد و در این مدت، برنامه‌ای را به صورت مجازی از صفحه خودش منتشر کرد.

او بعد از مدت‌ها قرار است از ۲۲ اسفندماه در قالبِ ویژه برنامه معرفی چهره‌های مردمی سال به آنتن شبکه یک برگردد و تحویل سال را هم اجرا کند.

 

نخستین دوره طرح انتخاب چهره مردمی به همت برنامه «فرمول یک» با اجرا و تهیه‌کنندگی سیدعلی ضیا سال ۱۳۹۷ برگزار شد و پس از انتخاب ۱۱ تن از بین ۴۰ نفر اولیه توسط هیئت انتخاب، رأی‌گیری از مردم آغاز شد و در نهایت این نرگس کلباسی بود که به عنوان چهره مردمی سال ۱۳۹۷ انتخاب شد.

شیوع ویروس کرونا مانع از آن شد که در دو سال بعد از این، طرح چهره مردمی به سرانجام برسد و حال امسال دوباره شرایطی فراهم شده تا رسانه ملی آیینه‌ای برای مردم عادی جامعه باشد.

چهره‌های مردمی سال

در بین هیئت انتخاب امسال «فرمول یک» چهره‌هایی چون گلاره عباسی بازیگر، محمود انوشه روان‌شناس و سخنران، بهروز شعیبی بازیگر و کارگردان، محمد دادکان مدیر ورزشی سابق و استاد دانشگاه، گلاره ناظمی داور فوتسال بانوان و آقایان، رضا پورحسین از مدیران سابق رسانه ملی و استاد دانشگاه، شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد، محمدرضا شفیعی تهیه کننده سینما و تلویزیون و علیرضا قزوه شاعر و رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود رسانه ملی حضور دارند.

نشست خبری علی ضیاء و تیمِ فرمول یک، درباره جزئیات معرفی چهره‌های مردمی سال و خیلی از مباحثِ‌دیگر به بحث و گفت‌وگو با خبرنگاران پرداخت.

او در ابتدا درباره طرح چهره‌های مردمی و جزئیات تحویل سال توضیحاتی داد و گفت: زمانی که فکر کردیم که چهره مردمی را انتخاب کنیم، برنامه‌ای خواستیم بسازیم که نمونه خارجی نداشته باشد.

احتمال‌عدم استقبال مردم

ممکن است غالب مردم از این طرح استقبال نکنند و سختی‌هایش هم بیشتر است؛ مثلاً چهره‌های مردمی که ما معرفی کردیم حاضر نشدند برای خود تبلیغ کنند.

روحانی‌ای داشتیم که از او خواستم خود را معرفی کند اما او از ما دلخور شد. جالب است که آن‌ها برای رأی گرفتن و بیشتر شناخته شدنِ خودشان هم تلاشی نکردند.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که ذائقه‌ها به سمت دیگری رفته و باید برای تقویتِ این جریان تلاش کرد و جنگید. ضیاء یادآور شد: مهمترین کاری که می‌توانم انجام دهم این است که این افراد را جلوی دوربین بیاورم، هرچقدر هم سخت باشد.

من چند باری گفته‌ام ممکن است چهره مردمی در تلویزیون مورد استقبال بخشی از مردم قرار نگیرد، چون ذائقه‌ها به سمت دیگری رفته است اما در نهایت این اتفاق ارزش جنگیدن را دارد.

دلیل غیبتِ ۱۱ ماهه چه بود؟

او درباره غیبت ۱۱ ماهه‌اش در تلویزیون این‌گونه واکنش نشان داد: من برای اولین بار است که یک سال برنامه نداشتم، شاید به این دلیل است که سال گذشته پربیننده‌ترین برنامه تاریخ شبکه یک را داشتیم!

البته خدا لطف کرده است و ما همیشه رکوردها را جا به جا کرده‌ایم.

واقعیت این است به صورت مستقیم مشکلی نبوده؛ تیرماه و مردادماه مدیران شبکه یک و شخصِ آقای زین‌العابدین را ملاقات کردم و بالأخره ارائه طرح و بوروکراسی‌های مربوط به سازمان صداوسیما یک قدری این فاصله را ایجاد کرده و مشکلِ خاصی وجود ندارد.

برنامه اینترنتی

ضیاء درباره حضورش در فضای‌مجازی و برنامه‌ای که از صفحه اینستاگرامی خودش منتشر می‌شد، گفت: من دغدغه برنامه‌سازی دارم و می‌خواستم خودم را در قالب‌ها و فضاهای مختلف ارزیابی کنم. از «ویتامین ث» که در تلویزیون بودم تاکنون، چالش‌های جدیدی را تجربه کردم.

ویدئوی گفت‌وگوهایی در این برنامه مجازی، بالای ۸ میلیون بیننده داشته و این نشان‌دهنده تأثیرگذاری ساختِ یک برنامه درست در این فضاست؛ شاید هم دوباره این اتفاق بیفتد.

این تهیه‌کننده و مجری درباره جزئیات برنامه تحویل سال «فرمول یک» افزود: ویژه برنامه «فرمول یک» از ۲۲ اسفند شروع می‌شود که احتمالاً ساعت ۲۲ روی آنتن خواهیم بود تا یک بامداد؛

اما اگر بخش سریال را داشته باشیم این ساعت به ۲۳ موکول خواهد شد. در کنار چهره‌های مردمی، حضورِ هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران هم داریم که برای مخاطب متنوع باشد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها