{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فریبرز عرب‌نیا: فساد و چپاول یک رفتار همگانی شده است/ از بازگشت به ایران تا رد پیشنهاد سلمان فارسی

فریبرز عرب‌نیا: فساد و چپاول یک رفتار همگانی شده است/ از بازگشت به ایران تا رد پیشنهاد سلمان فارسی
کدخبر : 12306

فریبرز عرب‌نیا اعلام کرد با تغییر شرایط و مستقل شدن فرزندش که وقت بیشتری را برای تمرکز بر کارش فراهم کرده قصد دارد به ایران و سینما برگردد.

به گزارش هنر ام‌روز، کمتر از یک دهه است که بازیگر فیلم‌های «سلطان»، «ضیافت»، «شوکران» و «چ»  به خارج از کشور مهاجرت کرده و از سینما دور شده بود. در مقطعی که قصد رفتن داشت شایعاتی مبنی بر خداحافظی او از سینما هم مطرح شد ولی خودش دلیل این دوری از سینمای ایران را تحصیل پسرش در کشوری دیگر و همراهی با او عنوان کرد و حالا اعلام کرده است که با تغییر شرایط و مستقل شدن فرزندش که وقت بیشتری را برای تمرکز بر کارش فراهم کرده قصد  دارد به ایران و سینما برگردد.

عرب‌نیا در ویدیویی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده گفته است:‌ می‌خواهم فعالیت‌های سینمایی خود را شروع کنم و شاید تابستان سال آینده به ایران سفر کنم. البته هیچ کدام از فیلم‌نامه‌هایی را که به من پیشنهاد شده بودند ، دوست نداشتم ولی امیدوارم اگر شرایط از نظرم پاندمی و اجتماعی همواره باشد بعد از هفت، هشت سال دوری برگردم و کارهایم را در سینما که عشق اول و آخر من است، از سر بگیرم.

او همچنین گفته:‌ مجموعه قصه‌هایی را از نوشته‌های خود برای چاپ آماده دارم و اگر در سفر به ایران به این نتیجه برسم که امکان انتشار آن نیست در فضای آنلاین به اشتراک خواهم گذاشت.

به گزارش ایسنا، عرب‌نیا با اشاره به اینکه هیچ گاه برگزاری کلاس‌های را از سر بیرون نکرده و  حتی در دولت احمدی‌نژاد قصد داشته آموزشگاه دلخواهش را دایر کند که مانع شدند، توضیح داده که همیشه به دنبال احرای برنامه‌ها و کارهایی بوده که فایده‌ای برای مخاطب داشته باشد. در این باره یاداوری کرده است:‌ فکر اولیه برنامه را ،من به شبکه سه پیشنهاد داده بودم که در لحظه آخر می‌خواستند چیزهایی را به آن تحمیل کنند. من هم گفتم که قالب کلی به این شکل تغییر می‌کند اساساً دیگر یک مجله مجله فرهنگی بی‌طرف نخواهد بود بنابراین کناره‌گیری کردم که بعد برای مجری‌گری آن به من زنگ زدند. من سعی کردم در این مورد مثبت نگر باشم و آن را دهن‌کجی تلقی نکنم چون شکل کلی برنامه را خودم پیشنهاد داده بودم و بعد اجرایش را به من پیشنهاد کردند که من نپذیرفتم. با این حال همکارم آقای جیرانی خوب آن را (برنامه سینمایی هفت) اجرا کردند، ولی آن چیزی که مد نظر من بود، نشد. البته شاید هم همزمان دو فکر مطرح شده بود و آنچه در آن مقطع اجرا شد فکری متفاوت از ایده من بود.

بازیگر سریال «مختارنامه» یاداور شده است، عوامل ساخت سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری از او برای بازی در این مجموعه دعوت کردند ولی او نپذیرفته چون با معیارها و شرایط و خواسته‌های فعلی‌اش هماهنگ نبود و نخواهد بود.

او همچنین درباره اینکه برخی مخاطبانش از او انتظار یک اقدام یا کنش سیاسی یا راه‌اندازی کمپین دارند، با اشاره به اینکه «ایرانی‌ها در هر جایی از دنیا مثل قهرمان با ناملایمات و کج‌مداری‌ها سر می‌کنند» گفته است:‌ من این نوع درخواست‌ها را بیشتر یک شوخی می‌بینم ولی به این فکر می کنم که هر کس به طور فردی چه کاری از دستش بر می‌آید تا شرایط بهتر شود؟ با اطمینان می‌گویم در هر شرایطی که پیرامون ما باشد، آنچه از عهده تک‌تک ما برمی آید این است که روی افزایش آگاهی خود و اطرافیانمان کار کنیم. ما نمی‌توانیم با خود و اطرافیان مهربان باشیم اما توقع داشته باشیم شرایط اطراف ما بهتر شود. من می‌توانم درخواست کنم هر کسی که آینده ایران و سرنوشت خودش و هموطنانش و درسطحی کلی‌تر سرنوشت مردم جهان برایش از اهمیت برخوردار است تلاش کند دو کار را رفتار روزانه خود قرار دهد؛ اینکه دروغ نگوییم و منافع خود را بر منافع همگان مقدم نداریم.

وی بیان کرده است:‌ می‌دانم در شرایطی که فساد و چپاول و تاراج تبدیل به یک رفتار همگانی می‌شود بسیار سخت است که انسان، درست رفتار کند اما واقعا از کجا باید شروع کرد؟ هر دستاوردی یک رنجی و تاوانی می‌خواهد. مطمئن هستم همین دو رفتار  بهترین مبارزه با کسانی است که برای ایران سرنوشتی مخوف و چندپارگی را آرزو می‌کنند.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها