{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اشک‌های علی نصیریان به خاطر داریوش مهرجویی

اشک‌های علی نصیریان به خاطر داریوش مهرجویی
کدخبر : 12406

علی نصیریان می‌گوید فریادهای داریوش مهرجویی در ویدئوی اعتراض‌آمیزش به عدم اکران فیلم "لامینور" او را به گریه انداخته است.

به گزارش هنر ام‌روز، آیین بزرگداشت حکیم نظامی عصر پنجشنبه، ۱۹ اسفندماه با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری در تالار وحدت برگزار شد.

در ادامه مراسم نخستین جایزه حکیم نظامی، نشان عالی یونسکو به پاس فعالیت‌های هنری و پژوهشی به کیخسرو خروش (خوشنویس)، محمدباقر آقامیری (نگارگر)، بهروز غریب‌پور (کارگردان تئاتر)، خانواده زنده‌یاد حسین دهلوی (آهنگساز)، محمد روشن‌دشتی (از حوزه ادبیات)، مهدی محبتی (استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر ادبیات فارسی)، سعید شفیعیون (خواننده و استاد دانشگاه)، کوروش اسدپور (خواننده)، عبدالمجید ارفعی (پژوهشگر و متخصص زبان‌های باستانی) و حاتم عسگری فراهانی (ردیف‌دان و موسیقی‌دان) اهدا شد

در بخشی از این مراسم علی ‌نصیریان بیان کرد: یونسکو کار ارزشمندی کرده است و بسیار مفتخرم که این لوح را به شهرام ناظری که از یگانه‌ها و سرمایه‌ها است، تقدیم می‌کنم. تجلیل خوب است اما در این دنیای مغشوش تضادها را چگونه برای خودم حل کنم؟

او با اشاره به حواشی پیش‌آمده برای فیلم‌ سینمایی «لامینور» داریوش مهرجویی گفت: از یک طرف تجلیل می‌کنیم و از یک طرف مهرجویی را می‌رنجانیم. مهرجویی که ۵۰ سال است بهترین فیلم‌های ایران را ساخته و منحصر به فرد و از کارگردانان باسواد مملکت است. به خاطر فریادهای ۸۰ ساله مهرجویی در آن ویدیو، گریه کردم. از دکتر ایوبی بابت اهدای نشان تقدیر می‌کنم. با ما نامهربانی نکنید.

در پایان این مراسم نیز شهرام ناظری به آوازخوانی پرداخت.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها