{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هنگامه قاضیانی: برای «جزیره» کارم به اتاق عمل کشید

هنگامه قاضیانی: برای «جزیره» کارم به اتاق عمل کشید
کدخبر : 12715

هنگامه قاضیانی در هفتمین شب نوروز ۱۴۰۱ مهمان برنامه «رو بِ رو» بود.

به گزارش هنر ام‌روز،  او در این گفت‌وگو از ورود به بازیگری، همکاری با عزت‌الله انتظامی، حواشی من مادر هستم و سعادت آباد، دلایل پذیرش بازی در سریال جزیره، برگزاری کنسرت موسیقی بانوان و ... گفت. بخش‌های مهمی از صحبت‌هایش را مرور می‌کنیم.

اولین‌بار در سی‌سالگی نقش همسر آقای انتظامی را در «سایه‌روشن» بازی کردم. آقای انتظامی بعد از این فیلم به من گفتند نمی‌خواهی تئاتر را تجربه کنی؟ گفتم استاد من الان سی ساله شده‌ام حالا تازه بروم تئاتر را تجربه کنم؟ یک جمله‌ای به من گفتند که اولش بهم برخورد. گفتند خیلی متاسفم برایت دخترم. چون اگر تئاتر کار نکنی نمی‌توانی فضای صدایت را پیدا کنی و تئاتر است که همه چیز را بهت یاد می‌دهد. این باعث شد تئاتر را تجربه کنم.


گزینه‌های بسیاری بودند برای نقش طاهره در «به همین سادگی». اگر آنها انتخاب نشدند به این دلیل نبود که من بازیگر پرقدرتی بودم. به خاطر اینکه فیلم «آتش‌نشان کوچولو» و «اقلیما» را دیده بودند. نگاه‌ها و مادرانگی من در این فیلم‌ها باعث شد برای این نقش انتخاب شوم.

همان کسانی که مخالف بودند در فیلم «روزهای زندگی» بازی کنم الان خودشان در فیلم‌های جنگی بازی می‌کنند و کسی هم مخالفتی ندارد. نقشم در این فیلم خیلی سخت بود. باید اعمال یک پزشک را یاد می‌گرفتم و در شرایط انفجار و خاک و ... اجرا می‌کردم. خیلی اذیت شدم سر این کار. اما باید اذیت می‌شدم چون جنگ بود. وقتی بازیگر می‌خواهد نقشی را قالب‌گیری کند باید تا تهش برود.

در «همگناه» یکی از بهترین کارهایم را تجربه کردم. مدیریت و رفتار مصطفی کیایی واقعا بی‌نظیر بود. کار کردن با پرویز پرستویی بسیار لذتبخش بود و البته باعث شد بدعادت شوم و انتظارم بالاتر برود.

سر سریال «جزیره» کارم به اتاق عمل کشیده شد. بعد دوباره برگشتم به سریال و آذین را حفظ کردم. در این بین خود سیروس مقدم واقعا انسان محترمی بود. یک‌بار صدای بلند سیروس مقدم را نشنیدم. خیلی حواسشان به روانشناسی بازیگر بود.
 
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها