{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایش آثار هنری در کره ماه و سیاره مریخ

نمایش آثار هنری در کره ماه و سیاره مریخ
کدخبر : 12808
خبرنگار:

کره ماه میزبان آثار جف کونز می شود و ایلان ماسک در مریخ نمایشگاه گروهی برگزار میکند.

هنرام‌روز: جف کونز یکی از گران ترین هنرمندان زنده جهان این روزها در تدارک نمایش آثارش در کره ماه است. پروژه ارسال اثار این هنرمند 67 ساله «فازهای ماه» نام دارد. این آثار قرار است در اینده ای نزدیک از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا فرستاده می‌شوند و به صورت دائمی در یک ماهواره مینیاتوری شفاف با دمای مناسب برای نگهداری تندیس‌ها به نمایش دربیایند. جف کونز همچنین اعلام کرده که هر یک از آثار این پروژه یک پیوست NFT هم دارند و درآمد حاصل از فروش این نسخه‌های دیجیتال به سازمان پزشکان بدون مرز خواهد رسید. خریداران می توانند تصویر آثارشان در کره ماه را ببینند. گالری پیس در آمریکا طراح و مجری بخش NFT این پروژه است و نمایش اثار در کره ماه با همکاری چند شرکت فضایی انجام می شود و گفته می شود در سال 2022 به سرانجام می رسد.

koons-ko0F--1024x512@abc

پیش از این شاسا جفری هنرمند انگلیسی قصد داشت نخستین اثر هنری تاریخ را با نام «با هم بزرگ شدیم، با نور ماه» را با همکاری بخش تجاری ناسا به ماه بفرستد و حالا رقابت بین جف کونز و ساشا جفری برای حضور در کره ماه داغ است. 

اما این تنها خبر نمایش اثار هنری در فضا نیست که این روزها منتشر شده. ایلان ماسک هم در روزهای گذشته اعلام کرد که با همکاری یک کیورتور سوئیسی که پیش از این نمایشگاه های زیادی را در موسسات هنری معتبر در سراسر جهان سازماندهی کرده یک نمایشگاه گروهی از آثار هنری را در مریخ برگزار می کند. 

این کیورتور پیشنهاد برگزاری چنین نمایشگاهی را پس از شنیدن خبر نمایش آثار جف کونز در ماه مطرح کرد و برای ایلان ماسک پیام فرستاد. «به هر گوشه از این سیاره پرواز کردم تا به هنرمندان کمک کنم که ایده هایشان را تحقق بخشند و اکنون فکر می کنم مهم است که یکی از بزرگترین دستاوردهای جمعی بشریت - یک نمایشگاه گروهی - را در سیاره ای دیگر برگزار کنیم.» ایلان ماسک هم اعلام کرده که نام برگزار کننده نمایشگاه به دلیل اینکه توسط شرکتهای رقیب شکار نشود مخفی می ماند. گفته می شود ایلان ماسک و برگزار کننده نمایشگاه ماه گذشته با هم دیدار کردند و روی جزئیات این پروژه که موقتا Space Oddity: A Brill Fuels نامگذاری شده کار کردند. قرار است که موشک فضایی حامل آثار هنری در بهار 2035 به مریخ برسد. فهرست کامل هنرمندان شرکت کننده هنوز اعلام نشده است، اما مشخص است که آثار جف کونز هم در این نمایشگاه حضور دارد و قرار است در مسیر به سمت مریخ  و زمانی که شاتل اسپیس ایکس برای شارژ مجدد باتری های خود روی ماه پهلو می گیرد، تحویل داده شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها