{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اعتراض به وضعیت کارگران خارجی در قطر با نمایش یک اثر هنری

اعتراض به وضعیت کارگران خارجی در قطر با نمایش یک اثر هنری
کدخبر : 12820

یوهانس تریب هنرمند آلمانی و اهل شهر اسنابروک همزمان با برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال 2022 به میزبانی قطر، اثر هنری خود را در اعتراض به وضعیت ناگوار کارگران خارجی در قطر در مقر فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در زوریخ به نمایش گذاشت.

هنرام‌روز: این هنرمند شش هزار و ۵۰۰ توپ فوتبالی را که با شن و ماسه پُر کرده بود، جلوی ساختمان فیفا قرار داد. یوهانس تریب در توضیح این "اعتراض هنرمندانه" خود به شبکه NDR آلمان گفت: «هر توپ به صورت انفرادی نمایان‌گر یکی از کارگرانی است که در ساخت استادیوم‌های جام جهانی در قطر، جان باختند. فیفا با وجود آگاهی به این مسئله، از وقوع این فاجعه جلوگیری نکرده است. در روزی که قرعه کشی جام جهانی برگزار می شود، این موضوع را نباید مخفی نگه داشت.»

نزدیک به ۱۵ ماه پیش از آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اتهام‌‌های سنگینی را علیه این کشور پیرامون مرگ بیش از ۶ هزار کارگر خارجی در قطر مطرح کرده است.

این نهاد حقوق بشری معتقد است که ربط مستقیمی میان شرایط نامساعد کاری برای کارگران خارجی و فوت تعداد زیادی از آنها وجود دارد.

WhatsApp Image 2022-04-03 at 3.23.19 PM

نشریه گاردین هم در گزارشی اعلام کرد حد فاصل سال 2010 تا  2021 بیش از شش هزار کارگر خارجی در قطر جان باختند. این در حالی است که برگزار کنندگان جام جهانی فوتبال می گویند سال گذشته 37 کارگر خارجی در قطر کشته شدند. 

در سال‌های اخیر وضعیت نابسامان کارگران خارجی در قطر از لحاظ حقوقی و بهداشتی مورد انتقاد شدید نهادهای حقوق بشری در جهان بوده است.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها