{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حمایت دو نماینده مجلس از زنان سینما/ کار به رئیسی هم کشید!

حمایت دو نماینده مجلس از زنان سینما/ کار به رئیسی هم کشید!
کدخبر : 12886

دو نماینده مجلس از بیانیه اعتراضی زنان سینماگر درباره خشونت جنسی در سینمای ایران حمایت کردند که هر دو حاشیه هایی به همراه داشت.

به گزارش هنر ام‌روز، خانه ملت نوشت : محمودوند گفت :  اگر مسئولین ذیربط نمی توانند جلوی این کثافت ها را بگیرند بچه رزمنده ها و مدافع ناموس ملت ایران هستند.

مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در تذکری شفاهی بیان کرد: یک هنرمند مظلومه رسما مصاحبه می کند که وقتی پشت صحنه مورد تعرض جنسی قرار گرفتم، فلان هنرمند سرشناس مرا به باد کتک گرفت. می خواهم بگویم این غربتی بی اصل و نسب چه کسی است که در کشور اسلام و شهدا، به این حد از گستاخی رسیده که اینگونه تعرضی را انجام دهد؟

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها عنوان کرد: اگر مسئولین ذیربط نمی توانند جلوی این کثافت ها را بگیرند بچه رزمنده ها و مدافع ناموس ملت ایران هستند.

در همین حال، ایرنا نوشت: نقدعلی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیسی از بیانیه جمعی از سینماگران انتقاد کرد.

محمدتقی نقدعلی ، نماینده خمینی شهر، در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور با اشاره به بیانیه جمعی از سینماگران به باج‌خواهی‌های غیراخلاقی که بیانگر ضرورت نظارت و اصلاح فضای فرهنگی کشور است، گفت: این موضوع ناشی از اعتماد بی‌جا در سال‌های گذشته به برخی چهره‌های به اصطلاح سلبریتی بوده است که تقاضا داریم که پیش از آن که در عرصه‌ عمومی شاهد برخی هنجارشکنی‌ها و کشف حجاب‌ها باشیم و مشکلاتی به وجود آید، ریاست جمهوری، وزارت ارشاد و دستگاه قضایی اقداماتی صورت دهند.

سمیه میرشمسی دستیار کارگردان سینما چندی پیش از رفتار نامناسب یکی از بازیگران مرد در پشت صحنه یک فیلم سینمایی با او خبر داد که این افشاگری منجر به جریانی جدی در فضای سینمایی کشور شده است.

بعدتر چیستا یثربی، نویسنده سینما و تئاتر گفت او ۱۵ سال تجربه مشابه داشته و فقیهه سلطانی هم افشا کرد ۶سال پیش این موضوع را به اطلاع مسئولان وقت گفته است.

حال باید دید کمیته ای که زنان سینماگر توقع دارند برای رسیدگی به شکایات تشکیل شود، تشکیل می شود یا خیر؟

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها