{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ستاره «عصر جدید» این روزها چه می‌کند؟

ستاره «عصر جدید» این روزها چه می‌کند؟
کدخبر : 12891

مدیر برنامه‌ها و تهیه‌کننده پارسا خائف از خوانندگان برگزیده فصل اول برنامه «عصر جدید» می‌گوید خائف فقط مشغول آموزش، آموزش و باز هم آموزش است و آواز را علاوه‌بر حسین علیشاپور با وحید تاج و سه‌تار را با مسعود شعاری تمرین می‌کند.

به گزارش هنر ام‌روز، محمد عبداللهی پژوهشگر و مدیربرنامه‌های پارسا خائف از خوانندگان برگزیده فصل اول برنامه «عصر جدید» که بعد از انتشار آلبوم «هفت الف» به آهنگسازی مهیار علیزاده فعالیت چندانی در عرصه اجرا و تولید آثار موسیقایی نداشت، با انتشار متنی از تازه‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات این خواننده جوان گفت.

در یادداشت محمد عبداللهی چنین آمده است:

«زمانی که پارسا خائف چراغ سفید داوران و آرای مردمی فصل اول پربیننده‌ترین و بزرگترین رویداد استعدادیابی کشور را دریافت کرد و به فینال راه یافت، در هیاهوی تشویق‌های پرشور، یک نگرانی بزرگ به وجود آمد و آن، غرق شدن او در سیل شهرت بود. اما انگار پارسا و همراهانش حواسشان بسیار جمع بود که تا پارسا شناگر ماهری نشده است تن به امواج خطرناک نزند که شناگری با صبر و ممارست حاصل آید.

در این تحلیل در قالب سه اپیزود به بررسی و تحلیل مسیر درست یک استعداد کشف‌شده می‌پردازیم.

اپیزود اول: پارسای «عصر جدید» 

رتبه سوم را کسب کرد و با پختگی معصومانه‌ای گفت: «مرا رضای تو باید نه زندگانی خویش» از خدای خویش و مردم تشکر کرد و صحنه «عصر جدید» را برای خودش تمام شده دید؛ از فردای آن روز برخی منتظر بودند تا افول ستاره‌ای نوظهور را ببینند که به قول معروف یک شبه ره چند ساله را پیموده بود.

فصل اول «عصر جدید» در شهریور ۹۸ تمام شد و پارسا خائف با تیتراژ برنامه «میدون» هر شب به آنتن شبکه سوم سیما بازگشت، بازگشتی که ظن پرکاری و کنترات‌کاری را به ذهن متبادر کرد؛ اما واقعیت داشت طور دیگری رقم می‌خورد و انگار پارسا و اطرافیانش گاز و ترمز را خوب می‌شناخته‌اند به نحوی که بعد از مدتی او برنده جایزه GRAND PRIX یازدهمین دوره فستیوال موسیقی اصیل کشورهای اسلامی در جمهوری آذربایجان شد.

اپیزود دوم: تجربه کار حرفه‌ای

استعداد نوظهور «عصر جدید» دست به کاری شگفت‌انگیزتر از درخشش در صحنه این برنامه زد و آن هم انتشار آلبوم «هفت الف» در آن سن کم بود، آلبومی که به زعم کارشناسان و متخصصان، المان‌های یک کار تمام عیار و حرفه‌ای را داشت، از آهنگسازی مهیار علیزاده و اشعار خاص گرفته تا اسم و گرافیک و تیزر که همگی بر پایه خرد جمعی و تفکر بود، حتی روز و ساعت انتشار هم قرابت معنایی با اسم آلبوم داشت.

در این مرحله هم عده‌ای منتظر ورود شتاب‌زده پارسا خائف به مارکت موسیقی بودند ولی باز تصمیم درستش، همه را غافلگیر کرد و او پس از یک سال سکوت و به دور از هیاهو در سالروز نشر این آلبوم با خریداران قانونی آلبومش به صورت تصادفی تماس گرفت و ضمن تشکر از توجه آنان نظراتشان را شنید، کاری که اگر در یک کشور خارجی توسط خواننده‌ای دیگر انجام می‌شد احتمالاً بیشتر توجه مخاطبان ایرانی را به خود جلب می‌کرد.

اپیزود سوم: از «عصر جدید» تا قرن جدید

به شخصه در سال جدید منتظر دیدن پارسا خائف در برنامه‌های رنگارنگ سیما بودم، انتظار داشتم بعد از درخشش در «عصر جدید» و انتشار آلبومش او را در رسانه‌های مختلف مانند بسیاری دیگر در حال خواندن و صحبت ببینم، اما انگار او رفته‌رفته متفاوت‌تر هم می‌شود؛ او هیچ جایی نبود. نشانش را از کلاس‌های آموزش و جاهایی مانند خانه احمد شاملو می‌شد یافت، اینستاگرامش خالی از تبلیغات بود و در صفحه‌اش خبری از لایوهای فالور جمع‌کن نبود و خودش هم در لایوهای پوشالی مرسوم این روزها هیچ حضوری نداشت.

به هر ترتیب با کاراکتری که خود پارسا دارد و منش خانواده فرهیخته‌اش، تمام تمرکزمان بعد از «عصر جدید»، تبدیل شدن پارسا خائف از یک استعداد به یک هنرمند بود و در این مسیر، فضل خداوند و راهنمایی و کمک برخی بزرگان و اساتید این حوزه بسیار راهگشا بوده و امیدواریم بتوانیم در آینده حرف‌های بیشتری برای بیان داشته باشیم.

این روزها پارسا خائف فقط مشغول آموزش، آموزش و باز هم آموزش است. پارسا آواز را علاوه‌بر استاد حسین علیشاپور با استاد وحید تاج و سه‌تار را با استاد مسعود شعاری در حال یادگیری بوده و به شکل نیمه‌حرفه‌ای هم به آموزش پیانو با اساتید بین‌المللی و آهنگسازی با اساتید کاربلد اتریشی می‌پردازد.

در پایان باید گفت این استعداد، امیدهای ما را هر روز بیشتر و بیشتر می‌کند و ما را به ظهور یک پدیده ثابت شده در عرصه موسیقی فاخر و جریان‌ساز نوید می‌دهد. امید است که فضای کشورمان به بالندگی آن بیافزاید و تفاوت راه و روش پارسا خائف، به زودی بر همگان ملموس شود. امیدواریم که این هنرمند نوجوان کشور، تبدیل به هنرمند جریان‌ساز فرهنگی و اجتماعی باسوادی شود؛ موضوعی که بسیاری از کسانی که از نزدیک با وی ارتباط داشته‌اند به آن صحه گذاشته و آینده او را روشن می‌بینند.» 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها