{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جهان‌ های مجازی، قاتل جان برنامه‌های تلویزیونی می‌شوند؟

جهان‌ های مجازی، قاتل جان برنامه‌های تلویزیونی می‌شوند؟
کدخبر : 12931

کارشناسان هشدار داده‌اند که با روی آوردن جوانان به شکل‌های دیگری از سرگرمی‌های مجازی از جمله جهان مجازی متاورس، امکان از بین رفتن مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی سنتی و حذف این برنامه‌ها وجود دارد.

به گزارش هنر ام‌روز، "فردریک کاوازا" (Frederic Cavazza)، یکی از بنیانگذاران یک شرکت فرانسوی متخصص در تحول دیجیتال به نام "سیسک" (Sysk) می‌گوید که جوانان از تماشاگران منفعل تلویزیون به بازیکنان فعال در رسانه‌های تعاملی تبدیل شده‌اند و از صفحه‌ نمایش‌ها به تلفن‌های هوشمند روی آورده‌اند. وی افزود: اگر شبکه‌های تلویزیونی خود را با این شرایط وفق ندهند، همراه با مخاطبان خود از بین خواهند رفت.

 

در دهه گذشته تعداد بینندگان تلویزیون زیر ۳۵ سال به نصف کاهش یافته و انتظار می‌رود با توسعه متاورس این میزان بیش از پیش کاهش یابد.

اگر این برنامه‌های تلویزیونی می‌خواهند بقای خود را حفظ کنند، باید با پلتفرم‌هایی مثل فورتنایت (Fortnite)، روبلاکس (Roblox) و ماینکرفت (Minecraft) رقابت کنند.

به گفته‌ی شرکت تحقیقاتی دوبیت (Dubit)، نیمی از کودکان بین ۹ تا ۱۲ سال در ایالات متحده دست کم یکبار در هفته از پلتفرم روبلاکس استفاده می‌کنند؛ پلتفرمی که در آن می‌توان با دوستان معاشرت کرد، به بازی پرداخت و حتی در کنسرت‌ها شرکت کرد.

"متیو وارنفورد" (Matthew Warneford)، یکی از بنیانگذاران "دوبیت" که شرکتی است که برای پلتفرم‌های متاورس بازی تولید می‌کند، می‌گوید: رسانه‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند به برنامه‌های تلویزیونی رو به افول پایبند بمانند یا برند خود را وارد پلتفرم‌های متاورس کنند. در حالی که متاورس هنوز مفهومی نسبتا جدید است، ‌شرکت‌های تلویزیونی زمان لازم برای تطبیق پیدا کردن با آن را دارند.

اگرچه آن‌ها با چالش‌هایی نیز در رابطه با افراد مسن که به این برنامه‌های تلویزیونی سنتی وابسته هستند و جوانانی که علاقه‌مند به تعامل بیشتر هستند، مواجه خواهند شد. "کتی برم" (Kati Bremme)، رئیس بخش نوآوری تلویزیون فرانسه می‌گوید: اگر می‌خواهیم برای مخاطب جذاب بمانیم، باید خودمان را در ‌همه‌ی ‌این زمینه‌ها تقویت کنیم.

با این وجود بزرگ‌ترین چالش، ممکن است از نظر مالی به وجود بیاید؛ زیرا ساخت یک پلتفرم تعاملی می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد.

تا کنون شرکت‌های تلویزیونی از اختلالات ناشی از فناوری‌های جدید مصون مانده‌اند، زیرا برخلاف روزنامه‌ها و مجلات درآمد تبلیغاتی آن‌ها تا حد زیادی تحت تاثیر قرار نگرفته است. اما "وارنفورد" باور دارد که این رویه می‌تواند سریع‌تر از تصور عموم تغییر کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها