{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اقدام صدا و سیما برای ثبت عروسک «کلاه قرمزی»

اقدام صدا و سیما برای ثبت عروسک «کلاه قرمزی»
کدخبر : 13048

سرنوشت نامشخص عروسک محبوب در روزهای موفقیت «مهمونی».

به گزارش هنر ام‌روز،  نوروز سال ۹۶ آخرین سالی بود که فصل تازه‌ایی از مجموعه کلاه قرمزی روی آنتن رفت. از آن زمان آرام آرام اختلافات صدا و سیما و سازندگان این مجموعه شروع شد و در آستانه نوروز ۹۸ با جمع‌آوری دکورهای این مجموعه و اوج‌گیری اختلافات، همکاری ایرج طهماسب و صدا و سیما به پایان رسید و گروهی از محبوب‌ترین عروسک‌های تاریخ تلویزیون ایران دیگر دیده نشدند.

سال ۱۴۰۰ ایرج طهماسب تولید برنامه تازه‌اش را بدون عروسک‌های مجموعه کلاه قرمزی و با شخصیت‌های تازه آغاز کرد. موفقیت «مهمونی» اما باعث نشد در شبکه‌های اجتماعی کلاه قرمزی فراموش شود و یادداشت های زیادی درباره این مجموعه و خاطره‌هایش نوشته شد.

آخرین خبر اما اقدام رسمی سازمان صدا و سیما برای ثبت علامت کلاه قرمزی است. بر اساس اظهارنامه منتشر شده روز ۲۲ اسفند سال ۱۴۰۰ درخواست ثبت عروسک کلاه قرمزی به مالکیت سازمان صدا و سیما و توسط یک فرد حقیقی در اداره ثبت علایم تجاری ارایه شده. هرچند سازندگان کلاه قرمزی در این سالها عملا امکان استفاده از این عروسک ها را بدون توافق با صدا و سیما نداشتند اما حالا با ثبت علامت کلاه قرمزی همزمان با موفقیت «مهمونی» احتمال استفاده صدا و سیما از این عروسک بدون حضور ایرج طهماسب و حمید جبلی و یا استفاده‌های تجاری از آن مطرح می‌شود و باید دید در این شرایط این عروسک محبوب چه سرنوشتی پیدا می‌کند.
 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها