{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خانه حراج ساتبیز هنگ‌کنگ مجسمه‌ای کمیاب از «لوییز بورژوا» را به قیمت ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار می‌فروشد

خانه حراج ساتبیز هنگ‌کنگ مجسمه‌ای کمیاب از «لوییز بورژوا» را به قیمت ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار می‌فروشد
کدخبر : 13107
خبرنگار:

خانه حراج ساتبیز هنگ کنگ امیدوار است که یک مجسمه کمیاب از مجموعه مجسمه های عنکبوت لوییز بورژا را دستکم ۲۰ میلیون دلار بفروشد. احتمالا این مجسمه توجه مجموعه داران هنری آسیایی که این روزها به اثار هنری غرب علاقه نشان می دهند را جلب خواهدکرد.

هنرام‌روز: این مجسمه با تخمین قیمت ۱۵ تا ۲۰ دلار در رویداد فروش هنر مدرن و معاصر ساتبیز حضور خواهد داشت. ارتفاع مجسمه حدودا هفت فوت است و روی دیوار نصب شده و هر یک از پاهایش بیش از ۸۰ اینچ است. الکس برانزیک رییس بخش هنر مدرن و معاصر خانه حراج ساتبیز در هنگ کنگ می‌گوید این مجسمه می تواند به گرانترین مجسمه ای تبدیل شود که تا به حال در اسیا فروخته شده.  

او در ادامه می‌گوید فروش این مجسمه در هنگ کنگ تصمیمی مهم بود. هنگ کنگ به عنوان مرکزی برای فروش اثار هنری به یکی از مناطق حیاتی برای تجارت ما تبدیل شده. از زمانی که برای اولین بار و در سال ۲۰۱۷ مزایده اثار هنری غرب را در این منطقه اغاز کردیم شاهد فروش و علاقه روز افزون مجموعه داران اسیایی به آثار غربی بودیم. 

لوییز بورژوا هنرمند فقید فرانسوی-آمریکایی (۱۹۱۱-۲۰۱۰) برای هنردوستان آسیا غریبه نیست، زیرا آثار او بارها در موسسات فرهنگی معتبر این منطقه به نمایش درامده و یکی از نسخه‌های مجسمه مشهور این هنرمند یعنی مامان در نزدیکی موزه هنر موری در توکیو نصب شده است و  ۵ نسخه دیگر ان در قطر، آمریکا، کره جنوبی، اسپانیا و کانادا نصب هستند.

Louise-Bourgeois-Spider-IV-2-1024x1024

مجسمه‌ای که قرار است به زودی و در هنگ کنگ فروخته شود پنج نسخه دارد و یکی از سه اثر دیواری این هنرمند است. ارت نت نیوز در گزارشش اعلام کرده که کریستیز و ساتبیز برای مزایده این مجسمه با یکدیگر رقابت داشتند. 

گفته می‌شود بسیاری از کلکسیونرهای رو به پیشرفت اسیایی را افراد جوان و زنانی تشکیل می‌دهند در شرکت ها و مراکز مهم، موسسات فرهنگی و ... مشاغل مهمی دارند. قدرت مالی رو به رشد این افراد انها را به مشتریان خانه های حراج در این منطقه تبدیل کرده‌است. 

بنا بر امارهای و به گفته الکس برانزیک در طول پنج سال گذشته ۵۰ درصد از مجموعه داران زن که اثاری با قیمتهای بیش از یک میلیون دلار را خریداری کردند اسیایی بودند.

علاوه بر این آثار هنرمندان زن چه هنرمندان مشهور و چه هنرمندان زن جوان در هنگ کنگ با استقبال خریداران روبه رو می‌شوند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها