{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تحول مسابقه مهران به «دورهمی» با دوستان!

تحول مسابقه مهران به «دورهمی» با دوستان!
کدخبر : 13116

مسابقه «دورهـــمـــی» کــه در فـصـل اول با حضور مردم ساخته شد، در سری جدید به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ با حضور چهره‌های شناخته شده تولید شد و فعلا همچنان بازیگران و چهره‌ها در مسابقه شرکت خواهند کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، تابستان ۱۴۰۰ برنامه «دورهـمـی» پس از تغییر ساختار از گفت‌وگومحور به مسابقه اطــلاعات عـمـومـی، دوبــــاره بــه تلویزیون بازگشت. ایـن مسابقه یک نمونه خارجی مشهور داشت و مهم‌ترین تفاوتش با مسابقات اطلاعات عمومی مشابه، وجود مرحله‌ای به نام «روبات» بود. طولی نکشید که این اتفاق و هیجان آن به مرور تکراری شد و جذابیت اولیه آن از دست رفت. بنابراین سازندگان مسابقه، فصل بعدی آن را با تغییرات جدیدی تولید کردند. فصل جدید «دورهمی» نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن رفـت و پس از نــوروز، چهارشنبه تا جمعه پخش می‌شود. این تغییرات تا چه انـدازه به نفع مسابقه بـوده؟ آیا فصل جدید مسابقه اتفاق تازه‌ای را برای مهران مدیری رقم می‌زند؟

 

تغییرات مثبت در ساختار مسابقه

یکی از تغییرات مهم در ساختار سری جدید مسابقه «دورهمی» مربوط به شرکت‌کنندگان است. در فصل قبل هشت شرکت‌کننده برای رسیدن به مرحله روبــات با یکدیگر رقابت می‌کردند اما در فصل جدید شرکت‌کنندگان به صورت گروهی در مسابقه حاضر می‌شوند. تغییر مهم دیگر مربوط به نوع سوالات است. در ایـن فصل ســوالات تنها به صــورت چهار گزینه‌ای مطرح نمی‌شوند. شرکت‌کنندگان عـلاوه بر ســوالات چهار گزینه‌ای، از طریق ۲۰ سوالی، طرح سوال بدون چهار گزینه، خواندن شعر و طرح سوالات هوش با جواب غیرعلمی امتیاز کسب می‌کنند. این تغییر در روش طرح سوالات، باعث ایجاد تنوع در مسابقه شـده و نتیجه مثبتی داشته است. بخش زیــادی از مسابقه نیز در مرحله اول می‌گذرد و تنها یک شرکت‌کننده به مرحله روبات می‌رود. اختصاص زمان کمتر به مرحله روبات نیز باعث شده تکراری شدن آن کمتر به چشم بیاید و این اتفاق هم تغییر مثبتی در مسابقه بوده است.

 

مهران مدیری همچنان برگ برنده

مـــهـــران مـــدیـــری در فــصــل اول مسابقه «دورهمی»، اجرایی رسمی و جدی داشت اما پس از واکنش‌های منفی مخاطبان رویه مسابقه تغییر کرد و فضای مسابقه کمی از حالت رسمی خارج شد و مهران مدیری هم بیشتر با شرکت‌کنندگان شوخی می‌کرد. او در فصل جدید به واسطه حضور هنرمندان، چهره‌ها و همکارانش به عنوان شرکت‌کننده در مسابقه، خیلی بیشتر از قبل با آن‌ها شوخی می‌کند و مثل همیشه اندازه را نگه می‌دارد بنابراین بـرگ برنده «دورهـمـی» همچنان مهران مدیری است که با اجرای خوب، هدایت درست مسابقه، شوخی‌های بامزه و مواجهه جالبش با شرکت‌کنندگان باعث می‌شود مسابقه بـرای مخاطب عام سرگرم‌کننده و مفرح نیز باشد.

چهره‌های تکراری به جای مردم

مسابقه «دورهـــمـــی» کــه در فـصـل اول با حضور مردم ساخته شد، در سری جدید به مناسبت نوروز با حضور چهره‌های شناخته شده تولید شد. با توجه به قسمت‌هایی که در هفته گذشته روی آنتن رفت و تیزر جدید مسابقه، فعلا همچنان بازیگران و چهره‌ها در مسابقه شرکت خواهند کرد. سیاوش مفیدی، میرطاهر مظلومی، ســـروش جمشیدی، سامان احتشامی، فیروز کریمی، شهاب عباسی، شهرام عبدلی، سالار عقیلی و نیما شعبان‌نژاد از شرکت‌کنندگان «دورهمی» نـوروزی بودند. این چهره‌ها تا به حال بارها در برنامه‌های تلویزیونی دیده شدند بنابراین حضورشان در مسابقه کمک زیادی به دیده شـدن و جذابیت آن نمی‌کند. تـعـدادی از شرکت‌کنندگان مسابقه در قسمت‌های بعدی نیز جواد خیابانی، مهران رجبی، آشا محرابی، سیروس همتی، حامد آهنگی، ایمان صفا، پویا امینی و سپیده خداوردی هستند. به استثنای حامد آهنگی که چهره محبوبی نزد مخاطبان است، دیگر شرکت‌کنندگان مسابقه دست کمی از شرکت‌کنندگان «دورهمی» نوروزی ِندارند. پیش از این دعوت از مهمانان تکراری به فصل آخر برنامه «دورهمی» هم لطمه زده و مورد انتقاد مخاطبان قرار گرفته بود.

تغییر و تحول در کارگردانی و بازیگری

مهران مدیری یکی از مجریان برند تلویزیون است و به واسطه سریال‌های مهم و پرمخاطبی که در نمایش خانگی و تلویزیون ساخته نیز چهره محبوب و خوش‌سابقه‌ای نزد مخاطبان است، به همین دلیل برنامه‌ها و سریال‌هایش مـوفـق یـا نـامـوفـق مـــورد تـوجـه نسبی قـرار می‌گیرد و دیــده مـی‌شـود. «دورهـمـی» هم از این قاعده مستثنا نیست. هرچند که این مسابقه شکستی برای مهران مدیری محسوب نمی‌شود امـا از طرفی هم جـزو اتفاق‌های کارنامه او نیست. بی‌شک این موضوع برای مهران مدیری نیز پس از سال‌ها تجربه تولید برنامه‌ها و سریال‌های مختلف، روشن است و «دورهمی» دیگر آن چیزی نیست که او را در ایـن مقطع راضـی کند. مدیری به موقع تصمیم گرفته مسیر فعالیت‌هایش را به سمت و سوی دیگری هدایت کند. او بهمن ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با برنامه «کافه آپارات» اعلام کرد قصد دارد آثار متفاوتی نسبت به آن‌چه تا به حال ساخته بسازد و در زمینه بازیگری هم در آثار متفاوتی ایفای نقش کند و هر نقشی را نپذیرد. مدیری مشخصا مسابقه «دورهمی» را ادامـه روال گذشته دانست و گفت بعد از آن تصمیم دارد از سـال جدید کارهایی را کارگردانی یا بازی کند که به طور کلی متفاوت با گذشته باشد. طبق تصمیم جدید مهران مدیری برای ادامه مسیر حرفه‌ای خود، فصل دوم مسابقه «دورهـمـی» آخرین فصل آن و آخرین محصول مرتبط با برند «دورهمی» خواهد بود. با توجه به شرایط سنی و جایگاه فعلی مهران مدیری، این تصمیم به موقع، به ِنفع او خواهد بود و جایگاهش را به عنوان یک ستاره محبوب حفظ می کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها