{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یک اتفاق تازه برای تکرار نشدن حوادث تلخ بدلکاری

یک اتفاق تازه برای تکرار نشدن حوادث تلخ بدلکاری
کدخبر : 13147

یکی از بدلکاران سینما دستگاهی را برای کنترل از راه دور اتومبیل به ثبت رسانده تا از این پس در فیلم‌ها یا سریال‌هایی که قرار است یک حادثه با اتومبیل رخ دهد، نیازی به حضور بدلکار در ماشین نباشد.

به گزارش هنر ام‌روز، امیر بدری -بدلکار سینما و سرپرست بدلکاران «فست فوروارد تیم» - در سال‌های گذشته طراحی و اجرای بدلکاری در پروژه‌های تصویری متعددی را برعهده داشته که از میان آن‌ها به فیلم‌های «مغزهای کوچک زنگ‌زده» هومن سیدی، «مصادره» مهران احمدی، «قاتل و وحشی» و«آرایش غلیظ» حمید نعمت‌الله، «قاتل اهلی»، «جرم» و «متروپل» مسعود کیمیایی، «نهنگ عنبر ۲» سامان مقدم و «متری شیش‌ونیم» سعید روستایی و نیز سریال‌های نمایش خانگی «قورباغه» هومن سیدی و «هم‌گناه» مصطفی کیایی می‌توان اشاره کرد.

او که در چند فیلم خارجی مثل «اسکای فال» جیمز باند و «علی و نینو» (از پروژه‌های سینمایی کشور آذربایجان) به عنوان بدلکار همکاری داشته است و جایزه بهترین بدلکاری از انجمن بازیگران آمریکا در سال ۲۰۱۲ را به دست آورده و رکورددار پرش از ارتفاع در دنیا و از فعالان رشته سقوط آزاد است، خبر داد که به تازگی گواهی ثبت اختراع دستگاهی را برای هدایت از راه دور اتومبیل‌ها دریافت کرده تا در صحنه‌هایی مثل چپ کردن ماشین‌ در فیلم‌ها و سریال‌ها خطر کمتری متوجه جان بدلکاران شود.

بدری که سال‌ها پیش همکاری مشترکی با زنده یاد ارشا اقدسی داشت، در گفت‌وگویی با ایسنا توضیح می‌دهد: حدود ۱۰ سال قبل با ارشا روی این موضوع کار می‌کردیم که بتوانیم به روشی دیگر و بدون حضور بدلکار در اتومبیل، صحنه‌های تصادف‌های سنگین و چپ کردن را کار کنیم. این را تا حدودی هم پیش بردیم، اما ارشا خیلی استقبال نکرد و بعد فعالیت ما از یکدیگر جدا شد و من هم دیگر کار را ادامه ندادم، اما بخاطر اتفاقی که برای خودش افتاد و قبلا هم برای پیمان ابدی رخ داده بود، تصمیم گرفتم کار را دنبال کنم.

بدری که در یکی دو سال گذشته مسئولیت بدلکاری فیلم‌های «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی، «تفریق» مانی حقیقی و «جنگ جهانی سوم» هومن سیدی را برعهده داشته، ادامه می‌دهد: بعد از این اتفاق‌های تلخی که در بدلکاری رخ داد، سینما کمی به این سمت رفته که سکانس‌های تصادف سنگین یا چپ کردن ماشین حذف شود، اما اگر بتوان امنیتی را ایجاد کرد که برای بدلکار خطری ایجاد نشود نگرانی‌ها کمتر خواهد شد و در همین راستا با وسیله‌ای که ثبت اختراع آن هم انجام شده و با مشورت یک مهندس مکانیک به سمت ساخت رفتیم و دیگر احتیاج نیست از حضور بدلکار در ماشین استفاده شود؛ یعنی دستگاهی در ماشین نصب و با کنترل از راه دور تصادف انجام می‌شود.

وی درباره استفاده از این دستگاه هم می‌گوید: قبلا یک بار موضوع را با اندی ارمسترانگ طراح بدلکاری فیلم «اسپایدرمن» مطرح کردم و او بسیار شگفت زده شد و مرتب پیگیر بود که ببیند کار به کجا می‌رسد. بعد هم که کار به نتیجه رسید خواست تا در فیلمی استفاده نشود که در امریکا و فیلمی که خودش اواخر سال میلادی می‌سازد استفاده کنیم. در حال حاضر هم به دنبال ثبت دستگاه در خارج از کشور هستم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها