{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آیا نمایش یک اثر هنری ۲۰۰ میلیون دلاری بر یک ساختمان می تواند خریداری برای ان جذب کند؟

آیا نمایش یک اثر هنری ۲۰۰ میلیون دلاری بر یک ساختمان می تواند خریداری برای ان جذب کند؟
کدخبر : 13609
خبرنگار:

این روزها مرلین مونرو همه جا حضور دارد (در مستندی از نتفلیکس، در خط مد J.C. Penney که به تازگی راه اندازی شده) و قرار است به عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتی مفصل خانه حراج کریستیز برای گران‌ترین اثر هنری قرن بیستم، بر نمای ساختمان مرکز راکفلر در نیویرک هم به نمایش دربیاید.

هنرام‌روز: پرتره مرلین مونرو اثر اندی وارهول در تاریخ ۹ مه با براورد قیمت ۲۰۰ میلیون دلار به مزایده گذاشته می‌شود. قیمت براورد شده این اثر بالاترین قیمت تخمین زده شده برای فروش یک اثر هنری در تاریخ است و شتید این اثر شانس این را داشته باشد که به یکی از گرانترین اثار هنری فروخته شده در حراجی‌ها تبدیل شود. (گرانترین اثر فروخته شده در حراجی ها تابلوی سالواتور موندی منسوب به لئوناردو داوینچی است که با قیمت ۴۵۰ میلیلون دلار فروخته شد.)

ندا ویتنی، رئیس بازاریابی کریستیز، می گوید: «این [نقاشی] به حراج می‌آید و آماده شکستن رکورد قیمتهاست و این لحظه‌ای مهم در تاریخ خواهد بود.»

خانه حراج کریستیز پیش از این هم از روشهای پر زرق و برق تبلیغاتی برای ایجاد هیجان در جهت فروش آثارش استفاده کرده بود و گویا برایش نتیجه بخش هم بوده است. 

اما ایا نمایش یک اثر هنری دستکم ۲۰۰ میلیون دلاری می تواند خریدار جذب کند؟

الکس روتر، رئیس هنر قرن بیستم و بیست و یکم کریستیز می گوید احتمالا نه. کاری که ما اینجا انجام می‌دهیم نمایش عمومی یک اثر هنری هم هست. برای عبور از این در احتیاجی نیست که دسته چک خود را نشان بدهید. ما می‌خواهیم هنر را نشان بدهیم و از این فرصت که ان را با مردم به اشتراک بگذاریم استفاده می‌کنیم. هنر باید مردم را خوشحال کند. 

پرتره مرلین مونرو اثر اندی وارهول با نشان کریستیز هر شب از ساعت ۷:۳۰ تا نیمه شب و تا ۱۳ مه ساختمان مرکز راکفلر را تزئین می‌کند. ساختمانی که در زمان خلق این اثر هنری دفتر مرکزی حراج کریستیز در آن

 قرار داشت.

Warhol-Marilyn-1024x1017

بنابر خبر کریستیز  بنیاد «توماس و دوریس امان» که صاحب کنونی این تابلو است در نظر دارد کل درآمد حاصل از حراج آن را به «بهبود زندگی کودکان از طریق برنامه‌های بهداشتی و آموزشی در سراسر جهان» اختصاص دهد.

تابلوی مرلین مونرو اثر اندی وارهول از روی عکس این هنرپیشه در صحنه‌ای از فیلم «نیاگارا» کشیده شده و اکنون شهرتش از خود این عکس بیشتر است. فیلم «نیاگارا» به کارگردانی هنری هاتاوی، فیلمساز آمریکایی در سال ۱۹۵۳ اکران شد.

منبع: artnet news

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها