{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جنجال قهر و دلخوری در حضور وزیر ارشاد / حداد عادل اشک طنز پردازان را درآورد

جنجال قهر و دلخوری در حضور وزیر ارشاد / حداد عادل اشک طنز پردازان را درآورد
کدخبر : 13616

خبرگزاری تسنیم خبر داد سخنرانی مبسوط حداد عادل در نشست طنز پردازان رسانه‌ای کشور با وزیر ارشاد به قهر و دلخوری چندتن از طنزپردازان منجر شد و ماجرا به ترک جلسه، انصراف از سخنرانی و گلایه های تند کشید.

به گزارش هنر ام‌روز، تسنیم نوشت: اگرچه به طور طبیعی انتظار این است که در جلسه‌ای که به بهانه بزرگداشت طنزپرداز فقید کشور، مرحوم کیومرث صابری فومنی و با حضور جمعی از طنزپردازان رسانه‌ای کشور برگزار می‌شود با لطیفه و لبخند از مهمانان پذیرایی شود اما این اتفاق در جلسه دیشب نیفتاد.

در این نشست که  (جمعه 9 اردیبهشت) به میزبانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مقاماتی چون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مدیر شبکه نسیم و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در محل مجتمع باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، طنزپردازان حاضر در جلسه صرفاً مستمع صحبت‌های مسئولان بودند و اگر از شعرخوانی طنزآمیز رضا رفیع در دقایق پایانی جلسه چشم‌پوشی کنیم تقریباً هیچ نشانی از طنز و تبسم در جلسه به چشم نمی‌خورد.

اگرچه فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، به عنوان میزبان در آغاز جلسه تنها به ذکر یکی دو جمله در بزرگداشت مرحوم صابری و ضرورت تقویت رسانه‌های طنز در کشور اکتفا کرد و وزیر ارشاد هم ترجیح داد که صرفا در پایان جلسه برای دقایقی کوتاه سخنرانی کند اما خاطره‌گویی و متن خوانی مبسوط غلامعلی حدادعادل کاسه صبر حاضران را لبریز کرد تا آنجا که اسماعیل امینی پس از سخنرانی حداد عادل در حرکتی اعتراض آمیز از صندلی خود برخاست و با صدایی رسا خطاب به مجری جلسه گفت: مگر ما دانش آموزیم که ما را برای شنیدن سخنرانی‌های مسئولین به اینجا دعوت کرده‌اید و اجازه حرف زدن به ما نمی‌دهید؟! امینی بلافاصله بعد از گفتن این حرف جلسه را ترک کرد و پادرمیانی چند تن از دوستان و مسئولان برگزاری جلسه هم نتوانست او را از تصمیمش برای رفتن منصرف کند.

با رفتن اسماعیل امینی، مجری مراسم که سعی داشت فضا را تلطیف کند؛ با لبخند گفت: آقای امینی از طنزپردازان ارزنده کشور هستند و این اظهارات ایشان هم از طنازی ایشان است گرچه کمی هم تلخ بود اما به جلسه برمی‌گردند.

او سپس از ناصر فیض درخواست کرد که پشت تریبون برود و برای حاضران سخنرانی و شعرخوانی کند اما فیض اعلام کرد که تمایلی برای صحبت ندارد و وقتی اصرارهای پیاپی مجری هم  اثربخش واقع نشد مجری از رضا رفیع درخواست کرد که پشت تریبون برود اما او هم نپذیرفت و ضیق وقت را بهانه کرد.

احمد عربانی سومین طنزپردازی بود که از او برای رفتن به جایگاه دعوت شد. او بلافاصله درخواست مجری را اجابت کرد و وقتی پشت تریبون قرار گرفت گفت: خداوند به آقای حداد عادل قوت و قدرت بیشتری بدهد که با زبان روزه و در دقایق نزدیک به افطار، یک نامه چندین صفحه‌ای مفصل را با ذکر تمام نقطه ویرگول‌ها و پرانتزهایش این قدر با طمانینه خواند.

او در ادامه با ذکر این نکته کوتاه که در دوران فعالیتش در هفته نامه گل آقا آن قدر از مرحوم حسن حبیبی کاریکاتور کشیده بود که به قول برخی شده بود "حبیبی کش"، یاد و خاطره مرحوم حبیبی و کیومرث صابری را گرامی داشت.

بعد از صحبت‌های عربانی مجری از امید مهدی نژاد برای سخنرانی دعوت کرد.

مهدی نژاد خطاب به مجری مراسم گفت: برخلاف گفته شما حرف آقای امینی طنز نبود، جدی بود و شایسته توجه هم هست؛ حرف ما هم همین است.

مهدی نژاد در ادامه تنها به ذکر این نکته اکتفا کرد که طنز مظلوم‌ترین شاخه مطبوعات است و نیاز به توجه و البته ظرفیت نقد بیشتری از سوی مسئولان دارد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها