{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مدیرانِ تلویزیون ایرج طهماسب را برگردانند/ کلاه‌قرمزی و آقای مجری موفق‌تر از «مهمونی»

مدیرانِ تلویزیون ایرج طهماسب را برگردانند/ کلاه‌قرمزی و آقای مجری موفق‌تر از «مهمونی»
کدخبر : 13873

محمود سلامیان تهیه کننده و کارگردان برنامه عروسکی «مل مل» درباره مجموعه عروسکی «مهمونی» تازه‌ترین اثر ایرج طهماسب گفت.

به گزارش هنر ام‌روز، فصل هفتم برنامه تلویزیونی «مل مل» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمود سلامیان با هفت ماه وقفه‌ از ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ به آنتن شبکه نهال بازگشت و هر روز ساعت ۱۶ از این شبکه پخش می‌شود. ویژه برنامه نوروزی این برنامه تلویزیونی هم با وجود مخاطب خاص خود که کودکان هستند، مورد استقبال قرار گرفت و حتی فاطمه امینی مجری بازیگر «مل مل» که نقش «گلی باقلوازاده» و «ننه نقلی» را بازی می‌کند به عنوان دومین مجری زن برتر سیما در نوروز ۱۴۰۱ شناخته شد و برنامه «مل مل» هم بین پربازدید‌ترین برنامه‌های سیما قرار گرفت و البته اولین برنامه پربازدید کودک و نوجوان شناخته شد.

محمود سلامیان تهیه کننده و کارگردان برنامه «مل مل» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره کیفیت پخش این برنامه در فصل جدید خود گفت: فصل جدید برنامه از نظر محتوایی و فرم آیتم‌ها در مقایسه با فصل‌های گذشته بسیار رشد کرده‌ است و این هفت ماه وقفه در پخش برنامه باعث شد تا با کارشناسی و بررسی برنامه آیتم‌های نمایشی، آموزشی و… را برای مخاطب فراهم کنیم.

وی با اشاره به مجری برنامه که جزو مجری‌های موفق سیما است، عنوان کرد: برنامه «مل مل» بیش از ۱۰ سال است که از شبکه‌های دو، پویا و نهال پخش می‌شود و فاطمه امینی خوشبختانه از سال‌های اول برنامه و از اواخر سال ۱۳۹۰ به «مل مل» اضافه و حضورش باعث موفقیت بیشتر برنامه شد. تلاش او برای ارتباط با مخاطب و تکراری نشدن کاراکترهای «گلی باقلوازاده» و «ننه نقلی» باعث شد که در سال ۱۳۹۸ به عنوان برترین مجری زن سازمان صدا و سیما شناخته شود و این افتخار برای من به عنوان تهیه کننده و کارگردان اعتبار و آورده معنوی بسیار زیادی داشت.

سلامیان که برنامه‌‌ساز حوزه کودک است و در برنامه‌های خود شخصیت‌های موفق عروسکی مانند «مل مل» و «بزباش» را خلق کرده است، در ادامه گفتگو به بررسی مجموعه عروسکی «مهمونی» پرداخت و درباره اثر جدید ایرج طهماسب به عنوان پیشکسوت حوزه برنامه سازی با عروسک توضیح داد: من در مرحله اول متاسف هستم که صداوسیما حضور آقای طهماسب را در قاب تلویزیون از دست داد. شنیده‌ها حاکی از اختلاف‌ها بین عوامل این برنامه با مدیران شبکه بر سر برآوردها و شرایط تولید فصل جدید برنامه «کلاه قرمزی» است که به نظر من یک مدیر خوب در این جایگاه باید این عنصر و چهره شناخته شده و محبوب و البته کاربلد را برای صدا و سیما حفظ می‌کرد و نه اینکه شرایط را به نحوی فراهم کند که برای همیشه از قاب تلویزیون جدا شود.

وی ادامه داد: این کنار گذاشتن در شرایطی است که شاهد باج‌دادن صداوسیما به برخی از برنامه‌های تلویزیونی هستیم که با بودجه‌ها و برآورد‌های کلان مالی و اجازه پرداختن و استفاده کردن از سوژه‌ها، موسیقی‌ها و چهره‌های مختلف، تناقض‌ها و شکاف‌های بزرگی در بین برنامه‌های مختلف تلویزیونی ایجاد کرده است. معتقد هستم که سوءمدیریت‌ها باعث شد که تلویزیون آقای طهماسب را از دست بدهد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها