{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سعید امیرسلیمانی ۸۰ ساله و ایرج راد ۷۷ ساله را سرکار گذاشتند/ بازآفرینی دوئت جعفر والی، جمشید مشایخی و عزت الله انتظامی ممکن می شود؟

سعید امیرسلیمانی ۸۰ ساله و ایرج راد ۷۷ ساله را سرکار گذاشتند/ بازآفرینی دوئت جعفر والی، جمشید مشایخی و عزت الله انتظامی ممکن می شود؟
کدخبر : 13901

سعید امیرسلیمانی ۸۰ ساله و ایرج راد ۷۷ ساله را برای بازبینی نمایش شان سرکار گذاشتند و این موجب گلایه اعتراضی ایرج راد شده است.

به گزارش هنر ام‌روز، ایرج راد که از مدت‌ها پیش قصد دارد نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» را اجرا کند، می‌گوید به دلیل رفتار نامناسب شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی، هنوز بازبینی این نمایش انجام نشده است.

این هنرمند تئاتر که تصمیم دارد این نمایش را با بازی خودش و سعید امیرسلیمانی روی صحنه ببرد، در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت اجرای این اثر نمایشی توضیح می‌دهد: طبق روالی که برای اجرای نمایش‌ها باید طی شود، ابتدا متن نمایشنامه را برای دریافت مجوز به شورای نظارت و ارزشیابی فرستادیم که تقریبا حدود ۲۵ روز زمان برد تا پاسخ بررسی متن را بدهند.

او اضافه می‌کند: در مرحله بعدی قرار شد روز ۱۱ اردیبهشت ماه بازبینی نمایش ما در سالن شهرزاد که مکان اجرای نمایش خواهد بود، انجام شود. در آغاز به ما گفته شد که بازبینی ساعت ۲ ظهر خواهد بود. به همین دلیل من جلساتی را که در خانه هنرمندان ایران داشتم، لغو کردم و از ساعت ۱۱ به سالن رفتیم تا با آمادگی کامل، در ساعت مقرر بازبینی انجام شود.

راد ادامه می‌دهد: بعد از مدتی به ما گفته شد که بازبینی ساعت ۴ عصر انجام می‌شود و ما منتظر شدیم تا این ساعت برسد ولی ساعت ۳ دوباره ساعت بازبینی را عوض و این بار اعلام کردند اعضای شورا ساعت ۵ و نیم عصر به جلسه بازبینی ما می‌آیند.

او این رفتار شورای نظارت و ارزشیابی را توهین آمیز می‌داند و می‌افزاید: به دلیل این رفتار، ترجیح دادم اصلا بازبینی انجام نشود و سالن را ترک کردیم. این گونه رفتار با هنرمندان و بویژه هنرمندان پیشکسوت بسیار ناپسند است. آقای امیرسلیمانی هشتاد سالن سن دارد و درست نیست با ایشان که مویش را در این کار سفید کرده، این گونه رفتار شود. در همه جای دنیا هنرمندان پیشکسوت را دعوت به کار می‌کنند نه اینکه وقتی آنان خودشان برای کار کردن پیشقدم شوند، این گونه مورد بی‌احترامی قرار بگیرند.

راد درباره سرانجام این نمایش می‌گوید: با همه اینها پیگیر کارم هستم.

ایرج راد سال‌ها پیش قرار بود در نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» به کارگردانی زنده‌یاد جعفر والی، هنرمند باسابقه تئاتر بازی کند ولی در مقطع تمرین این نمایش، والی دچار بیماری شد و با درگذشت او، اجرای این اثر نمایشی میسر نشد.

با این حال این پروژه برای ایرج راد تمام نشد و او که علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی هم صحاب تجربه است، سال گذشته به انگیزه سالروز درگذشت جعفر والی از ۲۷ تا ۳۰ آذر ماه همین نمایش را در جلسات نمایشنامه‌خوانی خانه تئاتر روخوانی کرد.

در اجرای این نمایشنامه‌خوانی سعید امیرسلیمانی دیگر بازیگر پیشکسوت تئاتر نیز راد را همراهی کرد.

حالا قرار است این نمایش با بازی راد و امیرسلیمانی در قالب اجرای عمومی روی صحنه برود.

ایرج راد که مدتی است دغدغه اجرای این نمایش را دارد، پیش از این هم گفته است که این نمایش را با همان نگاهی که والی در تمرین‌ها داشت، اجرا خواهد کرد.  

نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» نوشته ویلیام هنلی، نویسنده معاصر انگلیسی و موضوع آن درباره‌ی دو پیرمرد مهاجر است که قصد دارند خودکشی کنند، اما تصمیم می‌گیرند از آخرین روز زندگی‌شان کاملا لذت ببرند. زنده یاد جعفر والی این نمایشنامه را برای اجرا اقتباس و  ایرانیزه کرده بود.

والی قبلا دو بار این نمایشنامه را به صحنه برده بود که در هر دو اجرا خودش به عنوان یکی از دو پیرمرد نمایش بازی می‌کرد و بازیگران دیگر هم یک بار عزت‌الله انتظامی و بار دیگر جمشید مشایخی بودند، اما در این اجرای جدید قصد داشت، تغییراتی را نسبت به گذشته داشته باشد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها