{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

علی درخشنده: سطح سلیقه سینمایی مردم را محدود کرده و پایین آورده‌اند/ درصدد اکران «دشمنان» هستم

علی درخشنده: سطح سلیقه سینمایی مردم را محدود کرده و پایین آورده‌اند/ درصدد اکران «دشمنان» هستم
کدخبر : 14058

یک نویسنده و کارگردان درباره کار آینده خود، شرایط سینما و راهکار بهبود آن و همچنین وضعیت فیلم «دشمنان» توضیح داد.

به گزارش هنر ام‌روز، علی درخشنده نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره فعالیت کنونی خود گفت: در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه‌ای برای فیلم سینمایی آینده ام هستم؛ گرچه وضعیت ساخت فیلم سخت شده است اما اگر شرایط تولید فراهم باشد، امسال یا سال آینده برای ساخت اقدام خواهم کرد.

وی در پاسخ به این;ه باتوجه به صف طولانی اکران فیلم‌ها و تعداد پروانه ساخت‌های زیاد، تولید فیلم جدید کار معقولانه و منطقی است یا نه توضیح داد: اگر نگاه منطقی به این موضوع داشته باشیم، قطعا جواب نه است. من سال ۹۸ که فیلم «دشمنان» را ساختم و قبل از پیش آمدن بحث کرونا و شرایط موجود سینما بود، به خودم گفتم که فیلم بعدی‌ام را ۱۴۰۱ یا ۱۴۰۲ خواهم ساخت ولی باتوجه به شرایطی که درحال حاضر سینما دارد، تولید فیلم کار معقولی به نظر نمی‌رسد چون در شرایط درستی قرار نداریم به همین دلیل ترجیح می‌دهم روی پروژه‌ای که می‌خواهم کار کنم تمرکز بیشتری بگذارم تا فیلمنامه بهتری آماده شود و این وقت و فرصت اجباری پیش آمده را صرف نگارش و پژوهش برای بهتر کردن فیلمنامه کنم تا بتوان در صورت فراهم شدن موقعیت ساخت، نتیجه بهتری گرفت.

تولید فیلم سینمایی و نگارش طرح سریال

درخشنده در پاسخ به این پرسش که آیا به سمت نمایش خانگی و پلتفرم‌ها می‌رود یا همچنان برای سینما فیلم خواهد ساخت، بیان کرد: این فیلمنامه‌ای را که درحال نگارش آن هستم و در ابتدای صحبتم عرض کردم قطعا برای سینما خواهم ساخت. در رابطه با پلتفرم‌ها و نمایش خانگی و ساخت سریال هم باید بگویم که به صورت گروهی مشغول نگارش طرح برای چند سریال هستیم. فعلا در حال نگارش هستیم و شاید به عنوان کارگردان حضور نداشته باشم و صرفا در تیم نویسندگان باشم.

این کارگردان سینما درباره راهکار بهبود وضع موجود سینما گفت: نگاه و سلیقه مردم طی یک روز به‌وجود نمی‌آید و در یکی دو روز هم تغییر نمی‌کند. سلیقه مردم در این چند سال جور دیگری شکل گرفته است و برگرداندن و عوض کردن آن کار بسیار دشواری است. فکر می‌کنم برای تغییر وضع موجود در سینما نیازمند یک برنامه بلندمدت، مطالعات درست‌تر چه در سطح مدیریتی و کسانی که از سینما حمایت می‌کنند و چه این مسایلی که به کدام فیلمنامه‌ای پروانه ساخت بدهند و به کدام ندهند، به چه کاری پروانه نمایش بدهند و به کدام ندهند، هستیم.

تعدادی از آثار تولید شده سطح سلیقه مردم را پایین آورده است

وی ادامه داد: سلایق مختلف کم شده است و بیشتر ژانر کمدی و متاسفانه در برخی از موارد ابتذال وجود دارد. تعدادی از آثار تولید شده سطح سلیقه مردم را برای فیلم دیدن پایین آورده است. هرچند که در دو سه سال اخیر در دنیا هم خیلی فیلم‌های خوب و آن‌چنانی ساخته نشده است که شاید وجود کرونا هم بی‌تاثیر نباشد ولی درکل سطح سلیقه مردم در سینمای داخل بسیار نزول پیدا کرده و مردم کلا می‌خواهند در یک قالب فیلم ببینند. این حرف که صرفا باید چیزی ساخته شود تا مردم بخندند و شاد باشند هم به نظر من حرف درستی نیست به دلیل اینکه باعث ایجاد اتفاق‌های نادرست در بحث فیلمسازی می‌شود.

این نویسنده و کارگردان درباره راه‌حل اصلاح شرایط سینما توضیح داد: من نمی‌توانم راهکار تخصصی درباره بهتر شدن وضع موجود سینما بدهم و باید چندین نفر که اهل فن هستند چه از عوامل سازنده مثل کارگردان، نویسنده و… و مخصوصا کسانی که در جایگاه مدیریتی هستند و سینما را هدایت می‌کنند، با هم جلسه‌های متعددی بگذارند و برای بهبود وضع موجود کاری انجام دهند. این اتفاق هم زمان‌بر خواهد بود و کار یک روز و یکی دو سال نیست. سلیقه را تغییر دادن کار بسیار سختی است. شاید باید شرایطی فراهم شود تا تعدادی از فیلم‌های خوبی که در خارج ساخته می‌شوند بتوانیم حتی با درنظر گرفتن ممیزی و سانسور اکران کنیم تا مردم بتوانند همه جور فیلمی ببینند که این مورد نیز بسیار کمک کننده خواهد بود.

علی درخشنده در پایان درباره وضعیت فیلم «دشمنان» هم گفت: درصدد اکران فیلم «دشمنان» هستیم و امیدوارم بعد از چند سال شرایطی فراهم شود تا بتوانیم این فیلم را به اکران برسانیم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها