{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج فیلم ابرقهرمانی که روحیه شما را به کلی تغییر می‌دهند

پنج فیلم ابرقهرمانی که روحیه شما را به کلی تغییر می‌دهند
کدخبر : 14168

ترفندهای مختلف فیلم‌برداری، بدلکاری و پرده‌ی سبز در دهه‌ی ۷۰، ۸۰ و ۹۰ میلادی به دیده شدن بیش‌تر ابرقهرمان‌ها کمک کرد اما با ورود به قرن بیست و یکم گرافیک‌های کامپیوتری به طور مداوم بهبود پیدا کرد و به افسانه‌های کمیکی جان دوباره‌ای بخشید.

هنرام‌روز:فیلم‌های ابرقهرمانی همواره طرفداران خود را در بین تماشاگران سینما داشته‌اند. یکی ازمهم‌ترین دلیل دوست داشتنی بودن آن‌ها دادن شجاعت به مخاطب به منظور مقابله با سختی‌های زندگیشان است. در ادامه به معرفی پنج فیلمی که به طور کلی روحیه‌ی شما رو تغییر می‌دهند می‌پردازیم.

 لیگ عدالت زک اسنایدر (Zack Snyder’s Justice League)

جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری لیگ عدالت زک اسنایدر

«لیگ عدالت» (Justice League) هم یکی از شکست‌های بزرگ DCEU به حساب می‌آید. این فیلم سال ۲۰۱۷ منتشر شد و پس از این که زک اسنایدر به خاطر یک تراژدی خانوادگی مجبور به ترک گروه شد، توسط جاس ویدون کارگردانی شد. پس از سال‌ها کشمکش میان طرفداران و اسنایدر برای کارگردانی مجدد لیگ عدالت، بالاخره کمپانی برادران وارنر چراغ سبز نشان داد و نسخه‌ی مورد نظر او مارس ۲۰۲۱ از HBO Max منتشر شد.

زمان نسخه‌ی زک اسنایدر بیش از ۴ ساعت بود اما علاوه بر بهبود نسبی خطوط داستانی، جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری هم به طرز قابل‌توجهی بهتر شده بود. از جمله ویژگی‌های این نسخه می‌توان به لباس سیاه سوپرمن، مشارکت دارک ساید، ظاهر به روز شده‌ی استپن ولف و داستان‌های جزئی‌تر سایبورگ و فلش اشاره کرد.

نسخه‌ی زک اسنایدر برعکس نسخه‌ی ۲۰۱۷ با نظر خوب منتقدان و مخاطبان مواجه شد و یکی از بهترین آثار دی سی به حساب می‌آید.

 کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War)

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

  • در حالی که بعضی از مخاطبان فکر می‌کنند به کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی بیش از حد بها داده شده است، بسیاری از طرفداران پر و پا قرص مارول معتقدند یکی از بهترین فیلم‌های MCU است. جنگ داخلی بر اساس کمیکی به همین نام ساخته شده که مرد آهنی را مقابل دوست و هم‌تیمی سابقش کاپیتان آمریکا قرار می‌دهد و درگیری میان اعضای انتقام‌جویان را بررسی می‌کند.

مرد آهنی و کاپیتان آمریکا هر کدام گروه‌های جداگانه‌ای تشکیل می‌دهند و سعی می‌کنند بر دیگری غلبه کنند؛ نتیجه مبارزه‌ی ابرقهرمانی بزرگی است که در یک فرودگاه اروپایی به وقوع می‌پیوندد. معرفی مرد عنکبوتی به MCU و تغییر اندازه‌ی مرد مورچه‌ای از دستاوردهای کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی بود و مورد آخر به لطف جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری فوق‌العاده واقعی به نظر می‌رسید.

شوالیه‌ی تاریکی (The Dark Knight)

جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری شوالیه‌ی تاریکی

همه‌ی طرفداران فیلم‌های کمیکی می‌دانند که شوالیه تاریکی کریستوفر نولان بی‌شک یکی از بهترین آثار تمام دوران است. نولان کارگردان «بتمن آغاز می‌کند» (Batman Begins) با شوالیه‌ی تاریکی دوباره به دنیای گاتهام بازگشت و به افسانه‌های جذاب و هیجان‌انگیز ابرشرورهایی مثل دو چهره و جوکر پرداخت.

این فیلم صحنه‌های اکشن زیادی دارد که نولان ترجیح داده برای آن‌ها از بدلکاری و جلوه‌های ویژه‌ی بصری استفاده کند، با این همه از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری هم نمی‌توان غافل شد؛ چه سکانس انفجار بیمارستان توسط جوکر و چه ظاهر سوخته‌ی دو چهره‌ی هاروی دنت، جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری کمک کرد شوالیه‌ی تاریکی به یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تمام دوران تبدیل شود.

انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری انتقام‌جویان: پایان بازی

 

پس از ویرانی‌هایی که تانوس در جنگ ابدیت به بار آورد، تمام قهرمان‌های باقی مانده در پایان بازی دوباره دور هم جمع شدند تا دنیا را نجات دهند. آن‌ها به گذشته بازمی‌گردند تا همه‌ی کسانی که توسط تانوس محو شدند را نجات دهند. بازگشت به گذشته و زمان‌های دیگر برای برادران روسو که از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری و بصری به وفور استفاده می‌کردند، چندان چالش‌برانگیز نبود.

استفاده‌ی درست از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری باعث شد طرفداران باور کنند در حال سفر بین سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هستند. یکی از بهترین صحنه‌های طراحی شده توسط جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری در پایان بازی به نمایش درمی‌آید؛ جایی که نبرد بزرگی بین هر انتقام‌جو و ارتش تانوس به وقوع می‌پیوندد. جمع کردن صدها شخصیت در صحنه‌ای بزرگ چالش عجیبی در تدوین و فیلم‌برداری بود اما در نهایت نتیجه فوق‌العاده تماشایی از آب درآمد.

مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (X-Men: Days Of Future Past)

مردان ایکس: روزهای گذشته آینده

فرنچایز مردان ایکس در سال‌های انتشارش روند سینوسی را طی کرده است؛ از موفقیت «ایکس ۲» (X2) و «لوگان» (Logan) گرفته تا ناامیدی‌های بزرگی مثل «خاستگاه مردان ایکس: ولورین» (X-Men Origins: Wolverine) و «مردان ایکس: آپوکالیپس» (X-Men: Apocalypse).

اما «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» میان همه‌ی فیلم‌های این فرنچایز متفاوت است و با ترکیب دو خط زمانی در یک داستان اصلی کار بسیار مهمی را انجام می‌دهد. این فیلم چندین قهرمان و شرور به یادماندنی را با هم به صفحه‌ی نمایش آورد اما بدون شک مهم‌ترینشان ربات‌های جهش‌یافته‌ای به نام سنتینل‌ها بودند که اولین بار در این قسمت ظاهر شدند. آن‌ها از خودشان قدرتی نداشتند اما به سادگی توسط شرورهای داستان برنامه‌ریزی می‌شدند و خرابی‌های زیادی به بار می‌آورند.

ویژگی اصلی مردان ایکس: روزهای گذشته آینده این است که هم روند داستانی مشخص و خوبی دارد و هم از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری برای ایجاد هیجان بیش‌تر به بهترین نحو استفاده کرده است؛ به طوری که در زمان‌های گذشته و حال شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها