{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مجریان زن در افغانستان با فشار طالبان چهره خود را پوشاندند

مجریان زن در افغانستان با فشار طالبان چهره خود را پوشاندند
کدخبر : 14197

سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان پس از اینکه مجریان زن چهره خود را پوشاندند، گفت: خوشحالیم که شبکه‌ها مسئولیت خود را به درستی انجام دادند.

به گزارش هنر ام‌روز، مجریان زن روز یکشنبه و یک روز پس از سرپیچی از تصمیم مقامات طالبان با نقاب در شبکه‌های تلویزیونی افغانستان ظاهر شدند.

 در اوایل ماه جاری، طالبان به زنان دستور داد که صورت خود را در ملاء عام ترجیحاً با پوشیدن برقع بپوشانند.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر از شبکه‌های تلویزیونی خواست از روز شنبه به این تصمیم پایبند باشند. با این حال، گویندگان زن در پخش زنده روز شنبه با چهره‌های بدون پوشش در شبکه‌های تلویزیونی ظاهر شدند.

با فشار مقامات طالبان روز یکشنبه «طلوع نیوز»، «شمشاد»، «یک تی وی» و «آریانا» تغییر موضع دادند و مجریان با پوشاندن صورت خود و در حالی که فقط چشم و پیشانی آن‌ها دیده می‌شد مقابل دوربین‌های تلویزیونی ظاهر شدند.

سونیا نیازی، گوینده طلوع نیوز، گفت: مقاومت کردیم و با پوشیدن نقاب مخالف بودیم، اما شبکه تحت فشار قرار گرفت و (طالبان) گفت که هر فردی که بدون پوشاندن صورتش روی صفحه ظاهر شود باید به دنبال شغل دیگری باشد.

محمد صادق عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر، گفت که مقامات قصد ندارند پخش کنندگان زن را مجبور به ترک شغل خود کنند.

وی تاکید کرد: خوشحالیم که شبکه‌ها مسئولیت خود را به درستی انجام دادند.

تلویزیون طلوع افغانستان گفته که مجریان زن می‌گویند پوشیدن ماسک در جریان برنامه‌های تلویزیونی، شیوه سخن گفتن و کار آنان را دشوار می‌سازد.

پس از این دستور طالبان مردان روزنامه نگار و خبرنگار افغانستان برای همبستگی با همکاران زن در حالی که با ماسک چهره خود را پوشانده بودند در محل کار حاضر شدند.

پس از به دست گرفتن قدرت، طالبان در ابتدا متعهد شد که نسبت به رژیم قبلی خود که زمانی که زنان بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۱ تقریباً از همه حقوق محروم بودند، انعطاف‌پذیرتر باشد. پس از آن طالبان، اما به سرعت از تعهدات خود عقب‌نشنی کرده و تا کنون محدودیت‌های فراوانی علیه زنان وضع کرد که این گونه اقدامات آن با واکنش‌های داخلی و بین‌المللی روبه‌رو شده است.

tttLJlcuVGQN

uyDbclpgpYaj

XBMFZqyf5fnG

dAI6MjarNx1p

0xi1yl0Tb2W7

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها