{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ده نکته‌ی جالب درباره‌ی سریال «دوستان» (فرندز)

ده نکته‌ی جالب درباره‌ی سریال «دوستان» (فرندز)
کدخبر : 14231

به دلیل درخواست‌های بسیار زیاد هواداران این مجموعه، سال گذشته پس از نزدیک به دو دهه، بازیگران این سریال دوباره در دکور این مجموعه دور هم جمع شدند و یک قسمت دورهمی متفاوت را عرضه کردند که آن هم رکورد جذب بیننده در جهان را شکست.

هنرام‌روز: با وجود گذشت بیش از ۱۸ سال از پخش آخرین فصل سریال «دوستان» (فرندز)، هنوز این مجموعه در دنیا طرفداران زیادی دارد. شوخی‌ها و نوع کمدی استفاده شده در این مجموعه، در طی گذشت سال‌ها، قدیمی نشده. اما این سیت‌کام کمدی، رازها و مسایل جالبی در پشت پرده خود دارد که برای طرفداران این مجموعه جذاب است. حتی مرور این نکات، حس خاطره‌بازی با این سریال به وجود می‌آورد. در اینجا ده موضوع جالب و کمتر گفته شده از پشت صحنه‌، ساخت و پس از اتمام این مجموعه را با هم مرور می‌کنیم.

مت له‌بلانک واقعا دنبال کار بود

زمانی که مت له‌بلانک بازیگر نقش جویی برای سریال تست داد، تنها ۱۱ دلار دارایی داشت و به شدت دنبال کار بود. با اولین حقوق از سریال «دوستان»، او یک شام گرم خرید. این در حالی بود که کورتنی کاکس، بازیگر نقش مونیکا با اولین حقوقش ماشین خرید.

۲. فیلمبرداری سکانس شروع سریال کار سختی بود

سکانس شروع سریال، یا همان مجموعه پلانی که در کنار یک آب‌نما ضبط شده و به عنوان تیتراژ در اول سریال استفاده می‌شد، مراحل عجیبی را برای تولید پشت سر‌گذاشت. برای استفاده از یک محیط بیرونی که خلوت و قابل استفاده باشد، گروه مجبور شدند ساعت ۴ صبح به کنار این آب‌نما بروند. آب سرد گروه را مجبور کرد که مدام تمهیداتی برای گرم نگه‌داشتن آب انجام بدهند. همچنین در زمان ساخت این سکانس، موسیقی سریال ساخته نشده‌بود و بازیگران تنها یک ملودی کوتاه داشتند که باید براساس آن حرکات خود را تنظیم می‌کردند.

پیش از هر اپیزود، ۶ بازیگر اصلی خودشان را در پشت صحنه ایزوله می‌کردند تا با کسی ارتباط نداشته باشند

چند دقیقه قبل از اینکه بازیگران جلوی دوربین بروند، با یکدیگر یک جمع خصوصی تشکیل می‌دادند و هیچ‌کس از اعضای گروه سازنده اجازه ورود نداشت.

بروس ویلیس به صورت رایگان در این سریال بازی کرد

سال ۲۰۰۰ بروس ویلیس و متیو پری، با هم در فیلم «همه نه یارد» (The Whole Nine Yards) بازی کردند. ویلیس با پری شرط‌بندی کرده بود که این فیلم به گزینه‌های اول باکس آفیس آن سال نخواهد رسید. اما ویلیس در شرط‌بندی می‌بازد و فیلم بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش می‌کند. به همین دلیل ویلیس چکی که برای بازی در سریال «دوستان» دریافت کرد را به صورت کامل در اختیار خیریه‌ها قرار داد.

 تام سلک از سوی تماشاگران زیادی مورد تشویق قرار می‌گرفت

تام سلک در نقش ریچارد، دوست پسر مونیکا وارد سریال شد. زمانی که او اجرای اول خود را به پایان رساند بسیار مورد توجه و تشویق تماشاگران استودیو قرار گرفت. این موضوع باعث شد در اجراهای بعدی، زمانی که سلک وارد صحنه می‌شد، صدای تشویق تماشاگران آنقدر زیاد باشد که گروه مجبور به فیلمبرداری دوباره آن صحنه‌ها شوند.

 بازیگران اصلی افزایش حقوق بسیار زیاد داشتند

بازیگران اصلی برای بازی در اپیزود اول، ۲۲ هزار دلار دریافت کردند. اما با یک رشد بسیار زیاد در حقوق، برای اپیزود آخر، هر نفر ۱ میلیون دلار دریافت کرد.

جویی تربیانی قرار بود باهوش‌تر باشد

سازندگان سریال تصمیم داشتند شخصیت جویی باهو‌ش‌تر باشد. اما مت لی‌بلانک آن را خیلی خنگ‌تر از چیزی که واقعا بر روی کاغذ بود اجرا کرد. سازندگان راضی نبودند اما شبکه ان بی سی اینقدر از این کاراکتر استقبال کرد که جویی به این شکل نهایی رسید.

حاملگی فیبی واقعی بود

لیزا کودرو بازیگر نقش فیبی در زندگی واقعی حامله شده بود و برای آنکه حضورش در سریال دچار مشکل نشود، خط داستانی برای او نوشته شد که در نهایت به زایمان سه قلو‌های فیبی ختم شد.

فیلمبرداری هر اپیزود نزدیک به ۵ ساعت طول می‌کشید

فیلمبرداری هر اپیزود سریال، کمتر از تایم یک روز کاری طول می‌کشید و نهایت زمانی که برای آن گروه سر کار بودند ۵ ساعت بود.

مبل مشهور کافه در یک انباری پیدا شد

مبل قهوه‌ای کافه سنترال پرک که بازیگران بر روی آن می‌نشستند، از یک مبل فروشی تهیه نشد، بلکه برادران وارنر، آن را در انباری زیرزمین خانه خود پیدا کردند. این مبل یکی از مشهورترین اکسسوری‌های این مجموعه بود.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها