{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

گلشیفته فراهانی: آیا کسی توجه کرده موفقیت عنکبوت مقدس در کن چه عواقبی برای اصغر فرهادی در ایران دارد؟

گلشیفته فراهانی: آیا کسی توجه کرده موفقیت عنکبوت مقدس در کن چه عواقبی برای اصغر فرهادی در ایران دارد؟
کدخبر : 14351

گلشیفته فراهانی در آستانه اعلام جوایز جشنواره کن با طعنه به اصغر فرهادی نوشت: آیا کسی توجه کرده موفقیت عنکبوت مقدس در کن چه عواقبی برای اصغر فرهادی در ایران دارد؟

به گزارش هنر ام‌روز، گلشیفته فراهانی امروز با انتشار دو توئیت که آن ها در استوری اینستاگرامش هم منتشر کرد، نوشت: جشنواره کن آیا کسی به این موضوع فکر کرده است که اگر فیلم »عنکبوت مقدس» موفقیتی در این جشنواره کسب کند عواقبش برای اصغر فرهادی، یکی از اعضای هیئت داوران که در ایران زندگی و کار می کند چه خواهد بود؟ این فیلم آشکارا حقیقت سیاهی را نشان می دهد که دولت نمی خواهد کسی آن را ببیند

گلشیفته فرهانی در توئیت دیگری نوشته است:
در جشنواره کن، انتخاب فیلم ها و اعضای هیئت داوران که برای یکدیگر مشکل ساز نخواهند بود، ظریف تر بود. افرادی که در ایران زندگی می کنند و کار می کنند باید به پروتکل های خاصی احترام بگذارند و به شدت از آنها پیروی کنند. اگر نه مثل من و زهرا امیر ابراهیمی در غربت زندگی می کردند

به گزارش تریبون هنر، فیلم عنکبوت مقدس پس از نمایش در جشنواره کن، امتیازهای پایینی را از برخی منتقدان دریافت کرد. «تیم رابی» و «رابرت کالین» منتقدان سینمایی نشریه تلگراف به همراه «آنتون دولین» از سایت خبری «مندوزا» روسیه، چهار ستاره کامل را به فیلم «عنکبوت مقدس» در جدول منتقدان اسکرین اختصاص دادند و «پیتر بردشاو» منتقد ارشد سینمایی گاردین هم دو ستاره به ساخته علی عباسی اختصاص داد.

منتقدان روزنامه لوموند و مجله تایم هر یک با دادن یک ستاره، کم‌ترین امتیاز را برای این فیلم جنایی درباره یک قاتل سریالی اختصاص داند و «میشل سیمن» از مجله سینمایی پوزتیف فرانسه هم نمره متوسط (دو ستاره) به این فیلم داد.
«عنکبوت مقدس» در مجموع نمره ۲.۲ (از ۴) را در جدول منتقدان اسکرین در جشنواره کن کسب کرده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها