{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مهدی صباغی و آرزویی که پیش از فوت برآورده شد

مهدی صباغی و آرزویی که پیش از فوت برآورده شد
کدخبر : 14502

دبیر انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد با بیان خاطره‌ای، از برآورده شدن آرزوی مهدی صباغی پیش از فوتش یاد کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، محمدرضا فرهادی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت درگذشت مهدی صباغی، بازیگر پیشکسوت مشهد با اشاره به خاطره‌ای از این هنرمند اظهار کرد: سال گذشته وقتی مطلع شدیم که مهدی صباغی حال خوبی ندارد، به اتفاق تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد برای عیادت به منزل خواهر وی در مشهد رفتیم و در آن جلسه حول محور فیلم خیابان ارگ که آقای صباغی در آن بازی کرده بود صحبت‌ها و خاطره‌بازی‌هایی انجام شد.

وی افزود: لحظه‌ای که می‌خواستیم از آنجا خارج شویم آقای صباغی من را صدا زد با و با صمیمیت همیشگی گفت که آیا می‌شود پیش از مرگ بتوانم فیلم خیابان ارگ را در کنار دوستانم تماشا کنم؟ در آن لحظه احساسات تمام کسانی که در آنجا حضور داشتند برانگیخته شد و من پس از خروج از منزل ایشان برای پیگیری اکران این فیلم با مسئولان مختلف استان تماس گرفتم که مجید عسگری، مدیر حوزه هنری خراسان رضوی یکی از سالن‌های پردیس سینمایی هویزه را در اختیار ما قرار داد تا فیلم خیابان ارگ را برای استاد صباغی اکران کنیم. 

دبیر انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد تصریح کرد: به بهانه اکران فیلم خیابان ارگ برنامه نکوداشتی را برای شادروان صباغی تدارک دیدیم که در آن بسیاری از سینماگران و اهالی تئاتر حضور یافتند و من از این بابت خیلی خوشحال هستم که توانستم در برآورده کردن یکی از آرزوهای ایشان نقش داشته باشم. نکته خیلی مهمی نیز که در آن روز وجود داشت این بود که پس از نمایش فیلم خیابان ارگ که مهدی صباغی بازی درخشانی در آن انجام داده است، نگاه بسیاری از جوانانی که از سالن سینما بیرون می‌آمدند نسبت به آقای صباغی و بازی‌های ایشان تغییر می‌کرد. 

فرهادی‌نیا با اشاره به فعالیت‌های تاثیرگذار مهدی صباغی عنوان کرد: آقای صباغی در شکل‌گیری بخش نمایش رادیوی خراسان نقش اساسی داشت و افراد بسیاری را برای مدیوم نمایش رادیویی تربیت کرد. همچنین یکی از بزرگترین خدمات آقای صباغی، حفظ و اشاعه لهجه مشهدی اصیل بود و در نمایش‌ها و فیلم‌های سینمایی خود از این لهجه استفاده می‌کرد و به آن وفادار بود. 

وی خاطرنشان کرد: با اینکه فیلم خیابان ارگ حدود ۱۰ سال پیش ساخته شده، دارای کیفیت بسیار خوبی است و با توجه به اینکه مالک مادی و معنوی آن صداوسیمای خراسان رضوی است، می‌توان پیشنهاد کرد که در همین روزها این فیلم را از صداوسیما و سالن‌های سینما پخش کنند تا یاد و خاطره مهدی صباغی گرامی داشته شود. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها