{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شهین تسلیمی: به من نقش های تکراری پیشنهاد نکنید!

شهین تسلیمی: به من نقش های تکراری پیشنهاد نکنید!
کدخبر : 14655

شهین تسلیمی، هنرمند پیشکسوت کشورمان که از بازیگران پُرکار سینما و تلویزیون است، از تمایل به ایفای کاراکترهای متفاوت می گوید.

به گزارش هنر ام‌روز، تسلیمی معتقد است: با وجود اینکه سن و سالش بالا رفته است اما هنوز توانایی ایفای نقش های متفاوت را در خودش می بیند، اما طبق معمول همیشه نقش مادر و مادربزرگ های تکراری را در سینما و تلویزیون به او پیشنهاد می کنند.

تسلیمی که بزودی به جمع بازیگران سریال جدید مسعود ده نمکی (آزادی مشروط) ملحق می شود، در گفت و گویی با ایسنا ابتدا درباره حضورش در این مجموعه توضیح داد: هنوز نقشم در سریال «آزادی مشروط» شروع نشده و قرار است به زودی به گروه اضافه شوم. در این سریال نقش یک مادر شهید را بازی می کنم که اتفاقاً به آقای ده نمکی با شوخی گفتم حداقل یک نقش طنز به من می دادید، که ایشان گفتند خودتان همیشه نقش هایتان را شیرین می کنید، در این کار هم خودتان را شیرین کنید که من گفتم مادری که بچه اش شهید شده چطور می تواند شیرینی کند؟ حالا به من این اجازه را داده اند اما نمی دانم تا چه حد موفق شوم.

62287925

 

من هم دوست دارم متفاوت باشم

بازیگر سریال های «وضعیت سفید»، «دردسرهای عظیم»، «بزنگاه»، «زن بابا»، «دزد و پلیس»، «کیمیا» و «خداحافظ بچه» سپس درباره ایفای نقش هایی که در سریال های تلویزیون دارد، اظهار کرد: من در سریال «حکم رشد» شبکه سه سیما که در حال حاضر روی آنتن تلویزیون است، بازی کرده‌ام و مثل گذشته نقش مادری را ایفا کردم که پسری خلافکار دارد و او را نصیحت می کند. طبق معمول در این کار هم تکراری بودم. خودم دوست دارم هم به لحاظ کاراکتر و هم فیلمنامه متفاوت باشم؛ چراکه توانمندی این را دارم که نقش های مختلفی را بازی کنم. درست است که وقتی آدم سنش بالا می رود توانایی‌هایش در همه چیز کمتر می‌شود اما من در عرصه بازیگری خداراشکر هنوز آن توانایی را در خودم می بینم که بتوانم متفاوت باشم. به عنوان مثال در فیلمی که نقش یک کارتن خواب را بازی کردم، با وجود اینکه تا به حال کارتن خواب ندیده بودم اما نقشم را به خوبی ایفا کردم ولی نمی دانم چرا همیشه نقش های تکراری به من می دهند؟! من هم دوست دارم کمی متفاوت تر باشم.

شهین تسلیمی در بخشی دیگر از گفت و گو ارزیابی اش از تغییر مدیریت های صداوسیما و جوانسازی این سازمان را اینگونه بیان کرد: مسلما باید به جوان ها فرصت کار بدهیم اما در کنار آنها پیشکسوتان هم حضور داشته باشند تا از آنها یاد بگیرند. اینکه به ناگهان پیشکسوتان را کنار بگذارند و کلا جوان ها را پای کار بیاورند درست نیست، به هرحال جوانان تجربه کافی ندارند اما در عین حال باید وارد جامعه شوند.

62280162

بازیگر سریال «حکم رشد» همچنین درباره پیشنهادش به مدیران جدید تلویزیون بر آسان گیری و کم کردن ممیزی ها تاکید داشت.

سختگیری تلویزیون خیلی زیاد است

او گفت: راستش هر بار که مدیران تلویزیون تغییر می کنند برای خودشان قانون هایی می گذارند. متاسفانه در کارهای تلویزیون، خیلی سختگیری می‌شود که این کار صحیح نیست؛ به هر حال مردم هم سینما و شبکه نمایش خانگی را می بینند و هم کارهای تلویزیون را دنبال می کنند، بنابراین نباید در این حد سختگیری شود، چه از نظر فیلمنامه و چه از لحاظ پوشش بازیگران. به عنوان مثال من الان مادر و مادربزرگ سینما و تلویزیون هستم فرضا اگر یک تار مویم بیرون باشد اتفاقی نمی افتد چون همه مرا به چشم مادر و مادربزرگ نگاه می کنند و اصلا مسئله ای پیش نمی آید اما وقتی در کاری یک تار مویم بیرون بیاید طوری رفتار می شود که متاسفانه آدم را عصبی می کنند. وقتش رسیده که تلویزیون کمی آسان بگیرد. متاسفانه آنقدر سخت گرفته اند که حتی خود عوامل مثل طراحان لباس و گریم هم خودسانسور شده اند.

او تصریح کرد: در این میان می بینیم مثلاً در برخی کارها آنقدر بازیگران را آرایش می کنند اما در یک فیلم و سریال خیر، اجازه نیست! نمی دانم تفاوت این ها چیست، آیا مسئله تهیه کننده و کارگردان است یا مسئله دیگری؟ اگر ممنوع باشد کلاً باید ممنوع باشد، با این کارها فکر مردم متزلزل شده است. باید حداقل قاعده و قانونی در صداوسیما باشد که برای همه یکسان باشد. متاسفانه منِ بازیگر گاهی با مسائلی مواجه می شوم و چیزهایی را به چشم می بینم که نمی توانم در اینجا عنوان کنم اما مات و مبهوت می مانم. خود بازیگران هم از یکسری اتفاقات آزار می بینند. امیدوارم همه چیز درست شود.

بازگرداندن چهره ها به تلویزیون کار ارزشمندی است

تسلیمی که در سریال های «رعد و برق» بهروز افخمی و «۸۷ متر» کیانوش عیاری بازی داشته و هیچکدام به دلیل حواشی به آنتن نرسیده اند، درباره تاکید پیمان جبلی به عنوان رئیس سازمان صداوسیما بر تحول در این رسانه و همچنین بازگشت چهره ها به تلویزیون، خاطرنشان کرد: آقای جبلی از وقتی که آمده‌اند تغییر و تحولات زیادی در سازمان داده‌اند و متاسفانه مقابل خیلی از سریال ها را گرفته اند اما حالا اینکه می خواهند از بازیگران قدیمی و چهره ها دعوت به کار کنند، بسیار کار خوب و پسندیده است، چون یک بازیگر به کارش اعتیاد پیدا می کند و اصلاً بازنشستگی ندارد و تا آخر عمر در حد توانش دلش می خواهد مقابل دوربین بازی کند. باید پیشکسوتان را بیاورند و در کنار آنها جوان‌ها هم باشند. به هر حال ما باید بازیگرانمان را تغییر بدهیم و مدام نباید از یکسری بازیگران تکراری استفاده کنیم. متاسفانه برخی کارگردان ها در هر کاری کَست ثابت خودشان را دارند که این درست نیست، مردم خسته می شوند. باید در کنار پیشکسوتان، جوانان هم باشند. متاسفانه برخی از پیشکسوت ها از یاد رفته اند و دیگر در تلویزیون آنها را نمی بینیم اگر بتوانند آنها را به تلویزیون برگردانند، کار ارزشمندی کرده‌اند. با ورود چهره‌ها و پیشکسوتان، بازیگران جدید هم خیلی چیزها از آنها یاد می‌گیرند.

او در ادامه صحبتهایش از حمید لولایی به عنوان یکی از بازیگران باسواد و باتجربه یاد کرد و گفت: به عنوان مثال بازیگری مثل حمید لولایی واقعاً وجودش ارزشمند است. ایشان از جمله هنرمندان باسواد ما هستند. من سر سریال «بزنگاه» که نقش یک دکتر را داشتم با وجود اینکه خودم بازیگر بودم و کارهای زیادی کرده بودم و تجربه بالایی داشتم، اما راهنمایی هایی که آقای لولایی سرکار به من می کردند واقعا برایم ارزشمند بود و من از همان موقع از ایشان خیلی خوشم آمد. اگر همین طور از پیشکسوتان استفاده های خوبی داشته باشند، بسیار کمک کننده است اما در کنار پیشکسوتان بازیگران جدید هم وارد شوند.

تلویزیون سرد شده/کارهای طنز را بیشتر کنیم

این هنرمند پیشکسوت درباره مهمترین پیشنهادش در جهت بهبود شرایط تلویزیون تاکید کرد: ما بازیگران بیشتر در میان مردم هستیم و آنچه که از مردم دریافت می‌کنیم این است که بیشتر طالب فیلم و سریال های کمدی هستند. متاسفانه در حال حاضر جو همه کشورها نه فقط در ایران، به گونه‌ای شده که مردم اغلب حالت افسرده پیدا کرده‌اند و دوست دارند یک ساعتی که شب ها پای تلویزیون می نشینند، بی خیال همه مسائل باشند. اگر ما کارهای کمدی با فیلمنامه های قوی داشته باشیم، مردم هم بیشتر جذب تلویزیون می شوند و برای ساعاتی به آنها هم خوش می گذرد. اگر بیشتر مجوز سریال های طنز را بدهند و به بازیگران طنز پر و بال بدهند، اتفاقات خوبی در راه خواهد بود. نباید فقط سریال های تراژیک و غمگین روی آنتن تلویزیون باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال همین سریال «دردسرهای عظیم» چقدر داستان شیرینی دارد یا سریال هایی مثل «متهم گریخت» و «خانه به دوش» از جمله مجموعه های ماندگار تلویزیون هستند. من خودم یک بازیگرم و هر بار که این دو سریال را باز پخش می کنند با ذوق و شوق تماشا می کنم. چرا دیگر ما از این سریال ها در تلویزیون نداریم؟ نمی دانم از نویسنده های خوب استفاده نمی کنیم یا نویسنده هایمان دل به کار نمی دهند، کلا گویا تلویزیون سرد شده و مردم هم بیشتر به تماشای سریال های قدیمی از شبکه های آی فیلم و تماشا تمایل دارند. باورتان می‌شود من خودم بازیگرم اما کارهای قدیمی ام را در همین دو کانال دنبال می کنم اما مثلا یادم می‌رود کار جدیدم را از شبکه سه که در حال پخش است دنبال کنم؟!

62283605

این بازیگر در بخشی دیگر درباره سریال «دردسرهای عظیم» هم گفت: این مجموعه این شب ها از شبکه تماشا بازپخش می شود و من هرشب دنبال می کنم چون خیلی این سریال را دوست داشتم؛ به خصوص وقتی مرحوم زهره فکور صبور را در این مجموعه می بینم کمی دلم باز می شود. خدا رحمتش کند. این مجموعه قرار بود ادامه پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد چون معمولاً سریال هایی که ادامه پیدا می کنند کمی خراب می شوند ولی مردم واقعاً هر دو فصل «دردسرهای عظیم» را دوست داشتند و فکر می کنم دلیل اصلی ادامه دار نشدنش، نبود آقای جواد عزتی بود.

خیلی کار کردم می خواهم استراحت کنم

شهین تسلیمی در پایان درباره کارهای جدیدش در تلویزیون اعلام کرد: در سریال «جادوگر» شبکه نمایش خانگی هم بازی داشتم. متاسفانه بعد از اینکه به کرونا دچار شدم، عوارض بد و زیادی داشتم و این ویروس کمی تمرکز فکری ام را کم کرده است. ترجیح می دهم بعد از سریال «آزادی مشروط» کمی استراحت کنم چون خیلی خسته شده‌ام و طی این سال ها جزو بازیگران پرکار بوده ام. 

منبع: ایسنا

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها