{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سعید حدادیان : سازندگان «عنکبوت مقدس» ایرانیان را نشاخته‌اند/ توهین به امام رضا جای مداهنه ندارد

سعید حدادیان : سازندگان «عنکبوت مقدس» ایرانیان را نشاخته‌اند/ توهین به امام رضا جای مداهنه ندارد
کدخبر : 14657

سعید حدادیان مداح و شاعر اهل بیت توهین به امام رضا در فیلم «عنکبوت مقدس» را محکوم کرد

به گزارش هنر ام‌روز، سعید حدادیان شاعر و مداح اهل بیت (ع) با اشاره به حضور فیلم «عنکبوت مقدس» با محتوای اهانت‌آمیز به امام رضا (ع) در جشنواره بین‌المللی فیلم کن اظهار کرد: نفی امر مقدس مأموریت همیشگی سکولاریسم است؛ چیزی که خودشان همیشه فریاد می‌زنند، قابل استتار نیست. مساله مردم، بررسی فنی و هنری این فیلم نیست بنابراین نباید آدرس غلط داد و نسخه اشتباه پیچید.

فیلم را جدی نمی‌گیریم اما توهین به امام رضا (ع) را باید جدی گرفت

وی با اشاره به اینکه درباره این فیلم هیچ مداهنه‌ای پذیرفته شده نیست، گفت: به قشر کارشناس و فرهیخته‌ای که مسیر ترویج اعتنا نکردن به فیلم را توصیه می‌کنند، باید یادآوری کرد که این مساله، موضوعی مردمی است. فیلم را جدی نمی‌گیریم اما توهین به امام رضا(ع) را باید جدی گرفت.

حدادیان افزود: توهین به امام رضا(ع)، توهین به بن‌مایه‌های اعتقادی مردم، آن هم در یک عرصه رسانه‌ای وسیع است که قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

قیام مردم درپی اهانت به امام خمینی(ره) یکی از پایه‌های پیروزی انقلاب بود

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه در تحلیل این فیلم و مواجهه با آن باید مردم را درست و صحیح شناخت، بیان کرد: دشمن همواره بر اثر شناخت نادرست از مردم ایران، دچار اشتباهات بزرگ و سنگین شده است و دو مثال برای این اشتباهات می‌توان مطرح کرد؛ نخست تبعات و عاقبت چاپ مقاله‌ای توهین آمیز نسبت به امام خمینی(ره) در تاریخ ۱۷ دی‌ماه سال ۱۳۵۶ که موجب شد ۲ روز بعد در ۱۹ دی‌ماه مردم نسبت به آن اعتراض و تظاهرات کنند.

وی افزود: این اعتراض و تظاهرات به زعم بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران یکی از عوامل اصلی تسریع نهضت انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ بود زیرا در پی آن مردم برای شهدای آن روز مراسم چهلم و بزرگداشت می‌گرفتند که خود سرمنشای قیام‌های بعدی می‌شد.

دشمن شناخت درستی از مردم ایران ندارد

حدادیان با اشاره به اینکه این قیام مردم ایران، دنیا و تحلیل‌گران آمریکایی، انگلیسی و شوروی را انگشت به دهان گذاشت، تصریح کرد: این افراد به نتیجه قطعی رسیده بودند که دیگر انقلاب ایران از بین رفته است و جوششی نخواهد داشت. آنان اعلام می‌کردند تا ۱۰ سال آینده خبری از انقلاب در ایران نخواهد بود. دلیل این تحلیل‌ها همگی شناخت نادرست داشتن از مردم ایران است.

این مداح اهل بیت(ع) افزود: اربعین گرفتن برای شهدای ۱۹ دی‌ماه موجب شد این نهضت تداوم یابد تا در نهایت در ۲۲ بهمن‌ماه سال بعدش به پیروزی برسیم. باید این را یادآور شد که یک مقاله علیه امام خمینی(ره) چاپ شد و در نهایت انقلابی رقم خورد.

جمعیت میلیونی تشییع حاج قاسم برخلاف تحلیل‌های غربی‌ها بود

وی با بیان اینکه دومین اتفاق، حدود ۴۰ سال بعد و زمان شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بود، گفت: چه زمان آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که این جمعیت‌های میلیونی برای بدرقه پیکر حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق و ایران به خیابان‌ها بیایند؟ برآورد آن‌ها اصلاً این نبود اما موجب شدند، مردم متحدتر شوند. دلیل این است که آن‌ها مردم ایران را نشناختند.

حدادیان خاطرنشان کرد: مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی یکی از بزرگترین تجمعات جهان به حساب آمده است. یکی دیگر از تجمعات پرجمعیت جهان، راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی است و اتفاقاً یکی دیگر از تجمعات پرجمعیت نیز چندسال پیش لحظه تحویل سال نو در حرم امام رضا(ع) رقم خورد. این اتفاقات باید موجب شناخت بیشتر از مردم برای تحلیلگران شود نه اینکه ناشناخته وارد عرصه مقابله با اعتقادات مردم شوند.

سازندگان «عنکبوت مقدس» عاقبت سلمان رشدی را مرور کنند

این مداح اهل بیت(ع) افزود: این افراد امروز ناشناخته وارد این عرصه شدند پس به آن‌ها عاقبت سلمان رشدی ملعون در پی صدور حکم اعدامش از سوی امام خمینی(ره) را یادآور می‌شوم. او بعد از این حکم، یک شب، خواب راحت نداشت.

پلان اول فیلم گویای اهداف شوم سازندگان است

وی با بیان اینکه برخی در جواب اعتراضات مردم می‌گویند، شما که فیلم را ندیدید چگونه تحلیل می‌کنید؟ گفت: من نمی‌خواهم موضوعات فنی و هنری فیلم را تحلیل کنم، درحالی که در آن زمینه هم حرف بسیار است اما معتقدم موضوع اصلی که باید درباره این فیلم مدنظر قرار گیرد، توهین به امام رضا (ع) است و باقی تحلیل‌ها حاشیه است. این فیلم امروز پخش شده است و بسیاری آن را دیده‌اند. پلان نخست فیلم کاملا گویای نقشه و هدف شوم سازندگان آن است. با این شعارها نمی‌توانید، چراغ غیرت مردم را خاموش کنید.

مردم از مسئولان توقع اقدام جدی دارند

حدادیان در ادامه با ارائه ۴ تذکر درباره این اتفاق به عموم مردم، هنرمندان و مسئولان اظهار کرد: اولا برخورد و واکنش مردم نسبت به این اقدام جدی است و نشان دهنده انزجار آنان از این اقدام است. دوم توقع مردم از مسئولان در داخل و خارج از کشور هم جدی است. مسئولان ما در خارج از کشور باید اقدامات حقوقی برای احقاق حق مردم داشته باشند. این افراد به منبع مهمات مردم و نماد کشور ایران اهانت کردند، بنابراین باید پاسخگو باشند.

دوقطبی درست کردن میان هنرمندان، خواست دشمن است

این شاعر و مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: البته در مواجه با این فیلم نباید فراموش کنیم که جمعیت عظیمی از هنرمندان ما عاشقان اهل بیت(ع) هستند و اهل زیارت و حضور در مجالس اهل بیت(ع) هستند. بنابراین نباید به خاطر این فیلم همه را یکسان گرفت. جمعیت بسیاری از هنرمندان ما، پایبند مبانی اعتقادی هستند پس به خاطر چند نفر نباید همه هنرمندان را رنجاند.

وی گفت: مساله دو قطبی کردن در این زمینه خواست دشمن است و نباید به آن دامن زد.

یک حرف با هنرمندان کشور

حدادیان در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان یک نوکر امام رضا(ع) به هنرمندان کشور هم می‌گویم، این مساله یک موضوع صنفی نیست بلکه مساله اعتقادات مردم است که شما عاشق آن‌ها هستید و زندگی خود را وقف آن‌ها کرده‌اید و از همه مهمتر مساله توهین به امام رضای شماست. پس نباید سکوت کنید.

منبع: صبا

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها