{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به سن و سال خانم بازیگر کار نداشته باشید/ پری امیرحمزه: از من نپرسید چند سالم است!

به سن و سال خانم بازیگر کار نداشته باشید/ پری امیرحمزه: از من نپرسید چند سالم است!
کدخبر : 14915

پری امیرحمزه، هنرمند پیشکسوت کشورمان که به گفته خودش سال‌هاست از عرصه هنر دور است و دیگر در تلویزیون و رادیو کار نمی‌کند، این روزها حالش خوب است. او می‌گوید: "از زمانی که کرونا آمده کلا خانه‌نشین شده و انگار کرونا بهانه‌ای بوده تا همه از هم دور باشند و رفت و آمدها قطع شود".

به گزارش هنر ام‌روز، پری امیر حمزه را در سریال‌های خاطره انگیزی چون "آرایشگاه زیبا"، "در پناه تو" و "کارآگاه شمسی و دستیارش مادام" حتما به یاد داریم. او دقیقاً مثل نقش‌هایش جدی، صریح و در عین حال مهربان و صدایش هنوز هم دلنشین است.

وقتی حالش را می‌پرسیم خدا را شکر می کند و به خبرنگار ایسنا می گوید: این روزها با کسی رفت و آمد ندارم و بیشتر در خانه هستم و اوقات فراغتم را فقط در خانه می‌گذرانم. دلیل کار نکردنم هم اصلا ربطی به کرونا ندارد چون قبل از کرونا هم سال‌ها بود که دیگر از زمان آقای احمدی نژاد به بعد کار نکردم و این بنا به تصمیم خودم بود وگرنه دوستان هنوز هم در تلویزیون و رادیو که گه گاه حالم را می پرسند پیشنهادهایی هم می دهند اما راستش دیگر حوصله ندارم.

این هنرمند سپس با تاکید بر اینکه خیلی اهل مصاحبه نیست و در این سال ها کمتر پیش آمده که مصاحبه کند می گوید: دوستان به من لطف دارند. خیلی ها هم تماس می‌گیرند و حالم را می پرسند و یا در فضای مجازی از طریق واتساپ به من پیام هایی می دهند، البته عذرخواهی می کنم من خیلی درگیر فضای مجازی نیستم و اصلاً خوشم نمی آید چون حوصله اش را ندارم فقط از طریق فضای مجازی گاهی به شکل تصویری با نوه‌ام برای رفع دلتنگی که دور از من است، تصویری صحبت می کنم.

به سن و سال من کار نداشته باشید

وقتی از او درباره سن و سالش می پرسیم با خنده و البته کمی هم رُک و باصراحت اظهار می کند: من سن و سالم اصلا بالا نیست. به سن و سال من کاری نداشته باشید. اصلا دوست ندارم بگویم چند سالم است حتی خودم هم یادم نیست چند سالم باشد. تاکنون هم نه برای خودم تولد گرفتم و نه اجازه دادم که کسی برایم تولد بگیرد. شناسنامه من برای خواهر اولی ام است که فوت کرد و شناسنامه اش را به من دادند، بنابراین سنم چند سال کوچکتر از  سن شناسنامه‌ای‌ام است؛ البته خودم اصلا برایم مهم نیست که چند سالم است چون معتقدم هنوزم جوانم.

امیرحمزه ادامه می دهد: با وجود اینکه خیلی سختی کشیدم و چند سال پیش یک تصادف خیلی بدی داشتم و تمام استخوان هایم شکسته بود اما خداراشکر هنوز هم خودم، خودم را اداره می‌کنم و کارهای خودم و کارهای خانه ام را انجام می دهم، بنابراین اصلا به سن و سال اعتقاد ندارم. وقتی کسی از من در خیابان یا فروشگاه می پرسد چند سالت است؟ خیلی رک و راست می گویم به کسی ارتباط ندارد، اول شما بگویید چند سالتان است بعد من بگویم! اصلا هم به کلمه پیرزن اعتقاد ندارم. باید حرمت زن و مادر را نگه داشت چون حرمتشان خیلی بالاست.

بازیگر سریال های "در پناه تو"، "مدرسه مادربزرگ ها"، "دبیرستان خضرا" و "تهران ۱۱" در پاسخ به اینکه طی سال هایی که در تلویزیون حضور داشتید کدام سریالتان را از همه بیشتر دوست داشتید؟ می گوید: من کارهای زیادی کردم اما نمی توانم خودم بگویم که کدام را دوست داشتم این را مردم باید بگویند چون آنها مهم اند.

او همچنین درباره بازپخش سریال "آرایشگاه زیبا" در شبکه آی فیلم که به تازگی به پایان رسیده است خاطرنشان می کند: "آرایشگاه زیبا" که برایم سراسر خاطره بود. متاسفانه من از بازپخش‌ها مطلع نمی شوم که بتوانم دنبال کنم. با افراد زیادی هم در ارتباط نیستم که خبردار شوم.

رادیو برایم بهتر بود

از امیرحمزه پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا دلتان برای بازیگری در تلویزیون و رادیو تنگ نشده می پرسیم که می‌گوید: به هر حال من یک بازیگر بودم و هستم. درست است که الان کار نمی کنم اما اسمم بازیگر است. راستش را بخواهید دلم تنگ نیست اما از بین رادیو و تلویزیون، در رادیو خیلی راحت‌تر بودم و برایم مسئله ای نداشت که در آن کار کنم چون فقط یک متن بود که راحت می خواندیم، رفت و آمدم هم خیلی راحت بود اما دیگر سال هاست در رادیو هم کار نمی کنم.

این هنرمند پیشکسوت سینما، تلویزیون و رادیو صحبتش را اینگونه به پایان می‌رساند: دوستان و همکارانم گاهی تماس می گیرند و حالم را می پرسند. برای فوت دخترم هم دوستان لطف داشتند و پیام های تسلیت برایم فرستادند و جویای احوالم بودند. مردم به من لطف دارند که دوستم دارند اما من بنا به تصمیم خودم سالهاست که دیگر کار نمی کنم و به خاطر کرونا و چیز دیگری هم نبوده. خداراشکر که طی این مدت هم به کرونا مبتلا نشدم اما از لحظه‌ای که کرونا آمده کلاً در خانه بودم حتی پایم را خانه نزدیکانم هم نگذاشتم و ۲۴ ساعته در خانه بودم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها