{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

برترین انیمیشن‌های تاریخ که نباید از دستشون بدید!

برترین انیمیشن‌های تاریخ که نباید از دستشون بدید!
کدخبر : 15077
خبرنگار:

امروزه انیمیشن‌ها به قسمتی جداناپذیر از زندگی مدرن تبدیل شده‌اند. بهترین انیمیشن های دنیا علاوه بر کودکان، سایر اعضای خانواده را به عنوان مخاطب خود هدف قرار می‌دهند.

هنرام‌روز: تماشای بهترین کارتون های دنیا از فعالیت‌های محبوب بچه‌ها و بزرگسالان است. اگر دوست دارید با بهترین انیمیشن های تاریخ آشنا شوید، با فهرست برترین انیمیشن سینمایی تاریخ با ما همراه باشید.

انیمیشن مدفن کرم‌های شب تاب – Graves of Fireflies

اگر بخواهیم فهرستی از غمگین‌ترین انیمیشن‌های تاریخ تهیه کنیم، بدون شک باید Grave of the Fireflies را در آن قرار دهیم. این انیمیشن ژاپنی براساس داستان کوتاهی از آکییوکی نوساکا ساخته شده است. Grave of the Fireflies روایت‌گر داستان تلخ دو کودک به نام‌های سیتا و ستسوکو در ماه‌های انتهایی جنگ جهانی دوم است. این اثر توسط استودیو Ghibli و به کارگردانی ایسائو تاکاهاتا ساخته شده است.

بسیاری از منتقدان این انیمیشن را اثری ضد جنگ می‌دانند. تاکاهاتا بخش اعظمی از فیلم را در به تصویر کشیدن اتفاقات غم‌انگیزی که جنگ برای مردم عادی و بی‌گناه رقم می‌زند می‌گذارد. در این فیلم خبری از قهرمانان پر زرق و برق نیست و جنگ به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده است؛ جنگی که حاصل ناتوانی جامعه در انجام مهم‌ترین وظیفه خود، یعنی محافظت از شهروندان است. با این حال تاکاهاتا این مسئله را قبول نداشته و در عوض به شخصیت‌های داستان 

خود به چشم انسان‌هایی منزوی و تنها نگاه می‌کند. بدون شک Grave of the Fireflies یکی از مهم‌ترین و بهترین کارتون های دنیا است.

فیلم خارجی

انیمیشن کوکو-Coco

انیمیشن کوکو یکی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین ساخته‌های استودیو پیکسار است. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی لی آنکریخ، داستان پسر جوانی به نام میگل را در جریان مراسم شب مردگان مکزیک دنبال می‌کند. از جمله صداپیشگان این اثر می‌توان به آنتونتی گونزالز، گیل گارسیا برنال و آلانا اوباخ اشاره کرد. کوکو با استفاده مناسب و خلاقانه از موسیقی، جایگاه خود به عنوان اثری متفاوت را در دنیای انیمیشن تثبیت می‌کند.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، مفهوم کوکو با الهام از مراسم روز مردگان مکزیکی‌ها پرداخت شده است. کوکو نخستین فیلم پرهزینه تاریخ بود که تمامی بازیگران آن لاتین بودند. این اثر موفق به کسب دو جایزه اسکار شد. کوکو از منظر تجاری و هنری موفقیتی مثال‌زدنی برای پیکسار بود. این انیمیشن به زیبایی به مفاهیم انسانی عمیقی چون خانواده، فرهنگ، زندگی و مرگ می‌پردازد. به جرات میتوان این انیمیشن را پرطرفدارترین انیمیشن جهان در حال حاضر دانست.

فیلم خارجی

انیمیشن همسایه من توتورو – My Neighbor Totoro

My Neighbor Totoro اثری زیبا به کارگردانی هایائو میازاکی افسانه‌ای است. این فیلم ماجرای دو خواهر به نام‌های ساسوکی و می را دنبال می‌کند. این دو فرزند دانشمندی نابغه بوده و در اوقات فراغت خود به گفت‌و‌گو با ارواح جنگل‌های محلی می‌پردازند. این اثر در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم جریان دارد.

My Neighbor Totoro یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ است که در لیست‌های بهترین آثار تاریخ منتقدان مختلف حضوری مستمر دارد. آن‌ها داستان احساسی و دلگرم‌کننده آن را یکی از بهترین‌ها در نوع خود می‌دانند. این اثر نقطه آغاز دوران حرفه‌ای هیجان‌انگیز میازاکی بود.

فیلم خارجی

انیمیشن کلاوس – Klaus 

در میان فهرست برترین انیمیشن سینمایی تاریخ نمی‌توانیم انیمیشن کلاوس را از یاد ببریم. این انیمیشن انگلیسی زبان محصول کشور اسپانیا و تولید سال 2019 است. انیمیشن جذاب کلاوس پس از اکران با نگاه مثبتی از سوی منتقدین و بینندگان روبرو شد. منتقدین به خصوص در مورد داستان و گویندگان نظرات خوبی داشتند. این انیمیشن اولین انیمیشن نتفلکس است که نامزد جایزه اسکار شد.

داستان انیمیشن کلاوس، که یکی از بهترین کارتون های دنیا طی سال‌های اخیر است، بسیار شیرین و دلنشین است. در داستان یک پستچی جوان را داریم که به شهری بسیار دورافتاده فرستاده می‌شود. پستچی ما با پیرمردی عجیب، اما مهربان، آشنا می‌شود و بدین ترتیب داستان بابانوئل آغاز می‌شود.

فیلم خارجی

 انیمیشن روح – Soul 

تقریبا غیرممکن است که با نام انیمیشن روح بیگانه باشید. این انیمیشن یکی از جدیدترین و بهترین کارتون های دنیا در عصر حاضر، و محصول کمپانی پیکسار است. انیمیشن روح به عنوان بهترین انیمیشن 2020 برنده جایزه اسکار شد و آن را در کنار بی‌شمار افتخارات دیگر خود قرار داد. این اولین انیمیشن پیکسار است که قهرمان آن فردی آمریکایی-آفریقایی است.

داستان یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ، به طرز جالبی به مسأله روح و زندگی پیش از تولد می‌پردازد. قهرمان ما یک معلم موسیقی معمولی است که درست یک شب پیش از از تحقق رویایش، طی اتفاقاتی روح و بدنش از هم جدا می‌شوند. او به دنیای مرموز و عجیبی می‌رود و از رازهای سر به مهر بسیاری پرده برمی‌دارد.

فیلم خارجی

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها