{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حضور طراحال مشهور در فیلم‌های سینمایی: از کوکو شنل تا ایوسن لوران

حضور طراحال مشهور در فیلم‌های سینمایی: از کوکو شنل تا ایوسن لوران
کدخبر : 15078

در زندگی تحت شرایط قرنطینه، برای خیلی‌ها، فیلم‌های سینمایی تقریباً به یک سرگرمی ثابت تبدیل‌شده‌اند. در این بازه زمانی، شما حتی شاید حس کنید که تمامی فیلم‌هایی که می‌خواستید تماشا کنید را دیدید و دیگر تمام شد؛ اما باید گفت برای آنهایی که خودشان را عاشقان فیلم و آگاه به مد می‌دانند، هنوز خیل عظیمی از جواهرات سینمایی برای مشاهده وجود دارد.

هنرام‌روز: درگذر سال‌ها، چندین طراح مد مشهور دست به طراحی صحنه و لباس در عرصه سینما زده‌اند. کریستین دیور یکی از اولین طراحان البسه زنانه فرانسوی بود که تأثیر خود را روی هالیوود با طراحی لباس مارلین دیتریش در دهه پنجاه میلادی برای پرده نقره‌ای گذاشت. سپس نوبت به اوبر دو ژیوانشی رسید، مردی که مسئول خلق لباس سیاه آدری هپبورن در فیلم سینمایی «صبحانه برای تیفانی» (Breakfast at Tiffany’s) بود. در دهه اخیر، میوچا پرادا طراحی لباس‌های میهمانی فیلم باز لورمن، «گتسبی بزرگ» (The Great Gatsby)، در سال 2013 را بر عهده داشت. از سوی دیگر راف سیمونز از جانب لوکا گوادانینو دعوت شد تا طراحی و ساخت لباس‌های پیچیده جامعه میلانی برای فیلم سینمایی «من عشق هستم» (I Am Love) را انجام دهد.

در ادامه چند فیلم سینمایی با لباس‌های مد روز و طراحانی که خالق آنها هستند را می‌توانید مطالعه کنید.

سال گذشته در مارین‌باد (1961) Last Year in Marienbad – کوکو شانل

کوکو شانل، جامه‌های دلفینه سیریگ، ستاره فیلم کلاسیک موج جدید فرانسوی اثر آلن رنه را طراحی کرد. این طراح با تمرکز روی شاخصه‌های برند خود لباس‌هایی نفیس با استفاده از فابریک‌هایی چون روبان، تور و گیپور، ست شده با جواهرات مرواریدی خلق کرد.

فیلم خارجی

 زیبای روز (1967) Belle Du Jour – ایو سن لوران

ایو سن لوران مسئول طراحی لباس‌هایی بود که کاترین دنو در نقش زنی اشرافی که از سوی دیگر به‌طور مخفیانه روسپی‌گری می‌کرد، در فیلم بر تن داشت. در این فیلم مورد تحسین منتقدان به کارگردانی لوئیس بونوئل، تمامی طراحی‌های یکتای سن لوران در معرض دید عموم قرار دارد. دنو بسیاری از کت‌های دو ردیف دکمه‌ای (double-breasted) لوران را در این فیلم به تن می‌کند. او همچنین پیراهنی مشکی با یقه و مچبند سفید می‌پوشد؛ یک طراحی که امروزه نیزهمچنان بین جوانان مد است.

فیلم خارجی

ژیگولوی آمریکایی (1980) American Gigolo – جورجو آرمانی

ریچارد گی‌یر در این فیلم ساخته سال 1980 میلادی، با لباس‌های جورجو آرمانی بر تن، خوش‌پوش‌ترین اسکورت جهان قلمداد می‌شود. چشم‌انداز این طراح برای شخصیت گی‌یر بر روی دوخت لباس‌ها متمرکز بود: پالتوهای عالی، کت‌های فاقد ساختار، و تلفیق کلاسیک پیراهن و کراوات.

gere

عنصر پنجم (1997) The Fifth Element – ژان پل گوتیه

ژان پل گوتیه خالق لباس‌هایی بود که در فیلم اکشن لوک بسون، عنصر پنجم، شاهد آنها بودیم. از جامه سرهمی میلا یوویچ در اولین سکانس حضور این بازیگر در فیلم گرفته تا یونیفرم‌های برش خورده‌ای که برای مهمانداران هواپیما طراحی‌شده بود، طراحی‌های گوتیه کاملاً هم‌جهت و حامی سبک دگر جهانی و آینده بینی این فیلم است.

فیلم خارجی

جیمز باند: اسپکتر (2015) James Bond: Spectre – تام فورد

با توجه به شهره بودن تام فورد در هوشمندانه بودن طراحی‌ها و دوخت‌هایش، منطقی بود که وی طراحی لباس‌های دنیل کریگ در نقش جیمز باند را انجام دهد. برخی از بهترین کارهای فورد را در فیلم سینمایی اسپکتر می‌توانید رؤیت کنید، جایی که باند کاپشن‌ها و کت‌وشلوارهای بی کم‌وکاست او را بر تن دارد. (فورد هم‌چنین طراحی کت‌وشلوارهای فیلم سینمایی «ذره‌ای آرامش» (Quantum of Solace) را انجام داده بود و مقررشده تا طراحی لباس‌های فیلم جدید 007، «زمانی برای مردن نیست» (No Time To Die) را نیز بر عهده بگیرد.)

فیلم خارجی

 

من عشق هستم (2009) I Am Love – راف سیمونز برای جیل سندر

راف سیمونز که در آن زمان مدیر نوآوری شرکت جیل سندر بود، لباس‌های شخصیت تیلدا سوئینتن در فیلم سال 2009 میلادی لوگا گوادانینو را بر عهده داشت. جامه‌های متناسب و جاودان سیمونز به خوبی با بستر اشرافی فیلم تلفیق‌شده است.

فیلم خارجی

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها