{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مردم هنوز به هنرمندان اعتماد دارند/ فقط ۳۰ درصد مردم «دیگران» را قابل اعتماد می‌دانند

مردم هنوز به هنرمندان اعتماد دارند/ فقط ۳۰ درصد مردم «دیگران» را قابل اعتماد می‌دانند
کدخبر : 15480

بر اساس نظرسنجی ایسپا، هنرمندان همچنان از اعتماد نسبی جامعه برخوردارند.

به گزارش هنر ام‌روز، بر اساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) هنرمندان همچنان از اعتماد نسبی میان مردم ایران برخوردارند.

این نظرسنجی که به صورت تلفنی و در اسفندماه ۱۴۰۰ انجام  شده است و چهارشنبه ۲۲ تیرماه بخشی از نتایج آن منتشر شد، نشان می‌دهد ۳۵/۸ درصد مردم زیاد یا خیلی زیاد به هنرمندان اعتماد دارند. میزان اعتماد ۲۶/۱ درصد مردم به هنرمندان، در حد متوسط است و ۳۲/۹ درصد مردم کم یا خیلی کم به هنرمندان اعتماد دارند. ۵/۲ درصد پاسخ‌گویان نیز به این پرسش پاسخی نداده‌اند.

اعتماد حدود ۳۶ درصدی مردم به هنرمندان در حالی است که بر اساس پرسش دیگر این نظرسنجی، تنها ۳۰/۲ درصد مردم معتقدند که بیشتر مردم قابل اعتمادند.

در خلاصه نتایج این نظرسنجی، اعتماد مردم ایران به ۶ صنف معلمان، نیروی انتظامی، استادان دانشگاه، ورزشکاران، پزشکان و هنرمندان آمده است که از این میان، معلمان و نیروی انتظامی با اعتماد زیاد و بسیار زیاد نزدیک به ۶۰ درصدی، از بالاترین اعتماد عمومی برخوردارند.

در عین حال به نظر نمی‌رسد که در این نظرسنجی، تنها درباره همین ۶ صنف پرسش صورت گرفته باشد و باید منتظر ماند که نتایج کامل این نظرسنجی به انتشار برسد تا مشخص شود چه اصناف دیگری از نظر جامعه قابل اعتمادند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها