{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پلیس ایتالیا از فروش غیرقانونی اثری از آرتمیزیا جنتیلسکی جلوگیری کرد

پلیس ایتالیا از فروش غیرقانونی اثری از آرتمیزیا جنتیلسکی جلوگیری کرد
کدخبر : 15579
خبرنگار:

پلیس ایتالیا از فروش یک نقاشی از آرتمیزیا جنتیلسکی هنرمند دوران باروک با ارزش تقریبی ۲ میلیون یورو که به صورت غیر قانونی برای فروش در یک حراج به وین صادر شده بود، جلوگیری کرد.

هنرام‌روز: فروشندگان اثر برای اخذ مجوز خروج این اثر متعلق به قرن ۱۷ از مقامات ایتالیایی ان را اثری از یکی از هنرمندان متاثر از جنتیلسکی معرفی کردند تا ارزش واقعی ان پنهان بماند . سرهنگ آلفیو گولوتا در این باره به تلویزیون دولتی ایتالیا گفت: "این نقاشی در آستانه حراج بود." البته در حال حاضر به ایتالیا بازگردانده‌شده. 

شهرت این هنرمند سال‌ها زیر سایه پدرش و دیگر هنرمند باروک ایتالیا کاراواجو پنهان ماند. آرتمیزیا هنرمندی است که در سنین جوانی مورد تجاوز استادش آگوستینا تاسی قرار گرفت و توانست ازاو در دادگاه شکایت کند و به نفع خود حکم بگیرد. تجربه هولناک تجاوز بر تمامی آثار این هنرمند تاثیر گذاشت و بارها در آثارش به این موضوع اشاره کرد. او همچنین هنرمندی است که قهرمانان زن در اسطوره‌ها و کتاب مقدس را موضوعی برای نقاشی قرار داد و عموما خودش مدل آثارش بود. او از اولین هنرمندانی است که به عضویت آکادمی سلطنتی ایتالیا درآمد و به سفارش مشتریان سرشناس و ثروتمند نقاشی کشید.

اثری که برای فروش به وین رفته بود بخشی از داستان Caritas Romana که دختر به پدر زندانی‌اش شیر می‌دهد را به تصویر کشیده‌است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها