{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

وزارت ارشاد بار دیگر مدعی مدیریت شبکه خانگی شد

وزارت ارشاد بار دیگر مدعی مدیریت شبکه خانگی شد
کدخبر : 15681

معاون وزیر ارشاد: تنظیم‌گری در حوزه VOD جزء وظایف قانونی وزارت ارشاد است.

به گزارش هنر ام‌روز، بعد از تشدید اختلافات فیلیمو و ساترا بر سر نحوه نظارت این نهاد بر محصولات وی او دی ها حالا با صحبت‌های معاون وزیر ارشاد به نظر می‌رسد شاهد دور تازه اختلافات وزارت ارشاد و صدا و سیما بر سر نظارت بر شبکه خانگی باشیم.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: شبکه‌های نمایش خانگی در اصطلاح وی او دی، یو جی سی و دیگر رسانه‌های سمعی و بصری مشهور و پرکاربر از وزارت ارشاد مجوز فعالیت قانونی دارند و تحت حمایت قانونی دولت هستند.

حامد حاجی ملامیرزایی ظهار داشت: افق کاری ما باید حرکت به سمت از بین بردن تصدی‌گری دستگاه‌های دولتی در حوزه تولید و نشر محتوای نمایش خانگی باشد. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با رعایت بی‌طرفی کامل به احیای نقش تنظیم‌گری دولت در عرصه فرهنگ و هنر بپردازیم.وظایف مصرح در بند 20 ماده 2 قانون مسئولیت‌های سنگین و صریحی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص امور سمعی و بصری، فارغ از فضای نشر چه نشر فیزیکی و چه نشر دیجیتال ایجاد کرده است که قابل چشم پوشی نیست.

تضاد و تعارض منافع در تنظیم‌گری و تولید محتوا، تنظیم‌گری سلیقه‌ای و عدم توجه به الزامات و واقعیات رسانه از مسائلی است که این روزها در این صنعت به وضوح دیده می‌شود و صدای فعالان این حوزه را نیز درآورده است.ایجاد فشار مضاعف بر سکوهای انتشار متعهد به چهارچوب‌های جمهوری اسلامی در مقابل رسانه‌هایی که تعهدی به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ندارد و در فضای مجازی فعال هستند نیز از جمله مسائل و مشکلات این صنعت است.

شبکه نمایش خانگی توانسته توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و با تولید محتواهای متعدد نقش موثری برای اوقات فراغت خانواده‌ها بازی کنند.ما وظیفه خود می‌دانیم از سکوهای انتشار، رشد کیفی و فرهنگی تولید محتوا را مطالبه کنیم و ضمن نظارت دقیق بر فعالیت این سکوها مطابق قوانین و مقررات جاری کشور، پیگیر حقوق مشترکان این حوزه نیز باشیم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها