{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چرا هیچ خبری از کارگردان آثار مذهبی نیست؟

چرا هیچ خبری از کارگردان آثار مذهبی نیست؟
کدخبر : 15748

مجتبی یاسینی ـ کارگردان مجموعه تلویزیونی «طفلان مسلم»، سالهاست که از تلویزیون دور مانده. تله‌فیلم «یک ماه و ده روز» که نوروز ۹۳ از شبکه یک پخش شد، آخرین کاری بود که یاسینی در آن حضور داشت و پس از آن دیگر هیچ.

به گزارش هنر ام‌روز، مجتبی یاسینی در سال ۶۴ مجموعه نمایشی «پیروفا» (تاریخ اسلام) را کارگردانی هنری کرد که از شبکه دو سیما روی آنتن رفت. در این سریال اسماعیل سلطانیان، زنده یاد کریم اکبری مبارکه، عبدالرضا اکبری، بهروز مسروری، علی عمرانی، جلیل فرجاد، رضا فیاضی، رضا خندان، مجید بهشتی و جواد پیشه‌گر بازی داشتند. با این همه سریال «طفلان مسلم» از این کارگردان که با موضوع عاشورایی برای نوجوانان ساخته شد، بارها از شبکه های تلویزیونی پخش شده است.

حضور کمرنگ مجتبی یاسینی در تلویزیون تا جایی پیش رفته است که مهران مدیری چند سال قبل در برنامه «خندوانه» رامبد جوان، به اشتباه در کنار اسم یاسینی، از عنوان زنده یاد استفاده کرد!

مجتبی یاسینی در گفت‌وگویی درباره علت این دوری، با انتقاد از رویه ای که مدیران جدید تلویزیون در قبال هنرمندان باسابقه در پیش گرفته اند، تصریح کرد: «گویا هدف این است که تمامی افراد کاربلد کنار گذاشته شوند. با مقایسه برنامه‌های دهه های ۶۰ و ۷۰ با برنامه‌هایی که در حال حاضر ساخته و پخش می‌شوند، درمی یابیم که افرادی که پیشتر فعالیت می‌کردند، دیگر نیستند و علتش را باید از مسوولان پرسید.»

این کارگردان در ادامه تاکید کرد: «باور کنید من کارم را دوست دارم و کار دیگری غیر از این هم بلد نیستم. درس این رشته را خواندم اما متاسفانه کار به جایی رسیده که هر کسی که نابلدتر است، روی کار می‌آید.»

او با بیان اینکه ما آن زمان، از دل مردم آمدیم و برای مردم کار می‌کردیم، گفت: «وضعیت حال حاضر تلویزیون مشخص نیست. زمانی که حس کردم جای من، اینجا نیست از این فضا خارج شدم. در گذشته مدیران عملکرد بهتری داشتند و ما نیز می دانستیم کجا کار می کنیم.»

این کارگردان ادامه داد: «من از سال ۵۸ وارد تلویزیون شدم و فعالیت هنری من آغاز شد. من برنامه «ما می توانیم» را برای کودکان کار کردیم. زمانی افراد بزرگی در این حوزه کار می کردند اما الان هیچ کدامشان نیستند.»

او در ارتباط با مراکز آموزش بازیگری گفت: «زمانی که کسی جرأت این کار را نداشت، من از طریق تلویزیون به آموزش بازیگری پرداختم و نسلی از این طریق پرورش پیدا کرد. من اگر کاربلد نبودم، نمی توانستم از تلویزیون درس بدهم اما الان هر کسی در هر اتاق سربسته‌ای اطلاعاتی تحت عنوان آموزش بازیگری ارائه می کند که درست نیست و هیچکس هم پیگیری نمی‌کند.»

این بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان با انتقاد از چیدمان مدیرانی که در حال حاضر در شبکه‌ها به کار گماشته شدند، تصریح کرد: «متاسفانه تا زمانی که کارها دست افراد کاردان نیفتد، نتیجه، همین آنتنی است که الان شاهد آن هستیم.»

یاسینی با تاکید بر اینکه تمامی برنامه های تلویزیون به نوعی مذهبی محسوب می شوند، اظهار کرد: «سریال «بوی غریب پاییز» هم غیرمذهبی نبود. زمانی که ما در سریالی دروغ نگوییم، کار مذهبی انجام داده‌ایم.»

مجتبی یاسینی ساخت مجموعه‌های «راز باغچه»، «سعید و سارا»، «زنگ بیداری»، «شادزی»، «روزهای تنهایی»، «آقای ساعتچی»، «خانهٔ ما» و «آوای بی‌صدا» را در کارنامه دارد. تله فیلم «یک ماه و ده روز» و «دنیای آقای سخی» که نوروز ۹۳ از شبکه یک پخش شد، آخرین کارهایی بود که یاسینی کارگردانی کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها