{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

صدا و سیما جلسه با مدیران پلتفرم‌ها را در شان مدیر این سازمان ندانست!

صدا و سیما جلسه با مدیران پلتفرم‌ها را در شان مدیر این سازمان ندانست!
کدخبر : 15781

روایت نماینده مجلس از تلاش برای حل اختلاف وی‌او دی ها و تلویزیون:«برای افزایش فشار بر VODها جزوه‌ای از تصاویر غیراخلاقی به بنده ارائه شد که ربطی به VODها نداشت.»

به گزارش هنر ام‌روز، مجتبی توانگر رئیس کمیته دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس در مورد مشکلات بین VODها و رسانه ملی گفت: با انتشار نامه‌ای از رئیس ساترا به رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر تعطیلی برخی از پلتفرم‌های نمایش خانگی، انتقاداتی به صدا و سیما مطرح شد و بنده نامه مزبور را موجب حیرت و تاسف‌ دانسته و افزایش فشار بر شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه را ریختن آب به آسیاب دشمن بیان کردم. متعاقب ارسال نامه اینجانب به رییس صدا و سیما، ایشان با بنده تماس گرفته و خواستار برگزاری جلسه‌ای میان اینجانب و رئیس ساترا شدند مسئولان صدا و سیما هم مستنداتی از ساختار قانونی خود ارائه کردند که قانع‌کننده نبود و برای افزایش فشار بر VODها جزوه‌ای از تصاویر غیراخلاقی به بنده ارائه شد که ربطی به VODها نداشت.

توانگر گفت: به درخواست مدیران صدا و سیما جهت بررسی عادلانه موضوع، جلسه‌ای مشترک میان مجلس، رئیس صدا و سیما و پلتفرم‌ها جلسه‌ای هماهنگ شد اما مدیران صدا و سیما برگزاری چنین جلسه‌ای را در شأن رئیس این سازمان ندانستند و پیشنهاد دادند ابتدا جلسه میان فعالان این حوزه با مسئولان ساترا برگزار گردد. با تنظیم زمان جلسه و ارسال دعوت‌نامه و قول دوستان ساترا جهت حضور در جلسه، آقای مقیسه و مدیران ساترا، شرکت در جلسه را در شأن خود ندیدند و بی‌اعتنایی خود را به ساز و کارهای رسمی کشور و نهادهای متولی، نشان دادند.

در جلسه کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، VODها ضمن بیان التزام خود به فرآیند قانونی، خواستار تصویب قوانین لازم جهت شفاف شدن ضوابط نظارت و تعیین نهادی مستقل، منصف و بی‌طرف برای تنظیم‌گری این حوزه شدند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها