{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مهدی صباغ زاده: چرا یک بازیگر باید ۳ میلیارد تومان دستمزد بگیرد؟

مهدی صباغ زاده: چرا یک بازیگر باید ۳ میلیارد تومان دستمزد بگیرد؟
کدخبر : 15812

مهدی صباغ زاده کارگردان و تهیه کننده سینما گفت: به نظر من تنها راه نجات سینما این است که سلبریتی‌های چند میلیاردی را کنار گذاشته و بازیگران تازه نفس وارد کنیم.

به گزارش هنر ام‌روز، مهدی صباغ زاده پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه سینما گفت: فعلا مشغول پروژه خاصی در مقام کارگردان و یا تهیه کننده نیستم، واقعیت امر شرایط اقتصادی سینما به نحوی نیست که بتوان فیلمی را تولید کرد، از سویی آثار بازگشت مالی هم ندارد و این مورد هم مزید بر علت شده است.

وی درباره ساخت فیلم جدید «کاوه صباغ زاده» فرزندش اضافه کرد: کاوه از سال گذشته فیلمنامه ای را در دست داشت که پروانه ساخت هم گرفته بود اما در مرحله انتخاب بازیگران به مشکلات فراوانی برخورد کرد، وی با بازیگرانی صحبت کرده بود اما این بازیگران به اصطلاح سلبریتی اینقدر وی را اذیت کردند و سر پروژه های نمایش خانگی و غیره رفتند که وی به طور کامل ساخت آن اثر را کنسل کرد.

ساخت فیلم جدید کاوه صباغ زاده به دلیل بدقولی بازیگران چهره منتفی شد

صباغ زاده در همین رابطه ادامه داد: متاسفانه این بازیگران فقط دنبال پول بودند و هر کجا پول بیشتری می‌داد آنجا می رفتند، با بی اخلاقی نزدیک به شش هفت ماه کاوه را معطل کردند تا جایی که از ساخت این فیلم با بازیگران چهره منصرف شد و به سراغ نگارش فیلمنامه دیگری رفت که نیازمند چهره ها نباشد.

این کارگردان پیشکسوت سینما در همین رابطه افزود: حال اینکه فیلم جدید پسرم به جشنواره فیلم فجر امسال خواهد رسید یا نه به خودش مرتبط است و باید ببینیم در نهایت چه تصمیمی می گیرد. اما با توجه به مشکلاتی که سلبریتی ها برایش به وجود آورند نگاهش به تولید فیلم جدیدش کاملا عوض شده است.

صباغ زاده با اشاره به افت محسوس تعداد مخاطبان سینما افزود: در اولین قدم ما مشکلات فراوانی در تبلیغات سینما داریم، فیلم‌ها بستر مناسبی برای تبلیغت ندارند و از سویی بعد از دوران کرونا مردم به نوعی سینما را از سبد کالایی خود کنار گذاشته و سینما نمی روند. البته در این بین ادامه شیوع کرونا هم در کاهش مخاطبان سینما بی تاثیر نیست.

وی برون رفت از وضعیت فعلی سینما را نیازمند تغییرات بنیادین دانست و تاکید کرد: از نظر من اگر می خواهیم سینما را نجات دهیم، کارگردانان باید دست از سر بازیگران معروف و چهره بردارند، بازیگر تازه نفس به سینمای کشور اضافه کنند تا هم هزینه های تولید کاهش یابد و هم اینکه مخاطب با چهره های تازه آشنا شود.

صباغ زاده در همین رابطه تصریح کرد: از سویی بی نهایت نیازمند فیلمنامه های قوی هستیم، فیلم‌نامه هایی که قدرتمند بوده و بتوانند مخاطب را روی صندلی سالن سینما نگه دارند.

صباغ زاده: چرا یک بازیگر باید ۳ میلیارد تومان دستمزد بگیرد؟

این کارگردان سینما درباره دستمزدهای نجومی بازیگران چهره اضافه کرد: متاسفانه امروز برای تولید یک فیلم بازیگران معروف بیش از دو یا سه میلیارد تومان دستمزد می خواهند، ما چرا باید چنین پولهایی را خرج این بازیگران کنیم، بازیگرانی که حتی آثارشان در گیشه نمی فروشد.

صباغ زاده در همین راستا افزود: وقتی این به اصطلاح سلبریتی‌ها میلیاردی دستمزد می گیرند اما در گیشه برایشان اتفاقی نمی افتد آوردنشان چه سودی دارد؟ اینها فقط پول در آوردن بلدند و دیگر هیچ. وضعیت سینمای امروز نشان می دهد که به جز چند کمدی سطحی سایر آثار نمی فروشند و این یعنی روند فیلمسازی و به طور کلی سینما روند درستی نیست.

وی با تشریح راه نجات سینما خاطرنشان کرد: از نظر من اگر می خواهیم سینما را از این وضعیت ناامید کننده خلاص کنیم باید سلبریتی ها را رها کرده و به سراغ نسل جوان برویم، سینما بیش از هر چیز نیازمند نگاه تازه است، وقتی این تعداد بازیگر خوب در تئاتر داریم چرا باید در تمامی آثار تعداد محدودی بازیگر حضور داشته باشند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها