{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

عکسهای مجله ووگ از زلنسکی و همسرش تصویر یک قهرمان یا توهین به قربانیان جنگ؟

عکسهای مجله ووگ از زلنسکی و همسرش تصویر یک قهرمان یا توهین به قربانیان جنگ؟
کدخبر : 15831
خبرنگار:

اینستاگرام مجله ووگ عکسهایی از ولادیمیر زلنسکی و اولنا زلانسکا را منتشر کرده‌است. انتشار عکسها و بخشهایی از مصاحبه‌ رییس جمهور اوکراین و همسرش با ووگ که در ان علاوه بر توصیف شرایط اوکراین از زندگی عاشقانه و نحوه اشناییشان گفته‌اند واکنش کاربران فضای مجازی را برانگیخته‌است. برخی می‌گویند زمانی که مردم اوکراین در جنگ می‌میرند، رییس جمهور این کشور و همسرش چطور وقت دارند که برای عکاس ووگ ژست بگیرند؟ و ایا این توهین به اوارگان و قربانیان این جنگ نیست؟

هنرام‌روز: اینکه زلنسکی با ریش و لباس رزم جلوی دوربین انی لیبوویتز عکاس مشهور ووگ نشسته و اقدامی پوپولیستی برای تبدیل او به یک قهرمان نیست؟ 

ایا انتخاب لاشه هواپیمایی جنگی که قطعا چند نفر در ان جان خود از دست را از دست داده‌اند به عنوان پس زمینه عکس بانوی اول اوکراین با ظاهری اراسته در کنار زنانی با لباس جنگ درست است؟ 

اما افرادی هم هستند که می‌گویند زندگی حتی در زمان جنگ هم ادامه دارد و اینکه با وجود سختی‌ها و جنگ عشق و امید در زندگی زلنسکی و همسرش جاریست جالب است. برخی انتشار این عکسها را حرکت مثبت برای جلب توجه به اوکراین و جذب کمک می‌دانند و سفر عکاس ۷۲ ساله مجله ووگ انی لیبوویتز به یک منطقه جنگی قابل تحسین است.

ادام برومبرگ هنرمند انتخاب لاشه یک هواپیمای جنگی که احتمالا افرادی در ان جان باختند را در پس زمینه عکسی از بانوی اول کشور اوکراین را انتخابی زشت خواند.

دیانا کلوچکو، مورخ هنر، در پستی در فیس بوک، عکسی  از زلنسکا که روی پله نشسته و  کیسه‌های شن به عنوان سنگر جنگ در پس زمینه ان است با اثری از لوترک هنرمند فرانسوی مقایسه کرد.

ماریا فلورنس نماینده جمهوری‌خواه در تگزاس هم خطاب به جو بایدن گفته «بیایید به ارسال میلیاردها دلار کمک نقدی به اوکراین ادامه دهیم، آنها واقعا به آن نیاز دارند! خانواده زلنسکی با عکس گرفتن برای جلد مجله ووگ ما را مجذوب خود می کنند!»

کریم ریفای یک فعال سیاسی سوری مستقر در دیترویت، سلامت عقل کسانی که انتشار عکسهای زلنسکی در ووگ را محکوم می‌کنند را زیر سوال برد و به عدم محکوم کردن انتشار عکسهای بشار اسد و خانواده‌اش توسط ووگ اشاره کرد ان هم زمانی که بشار اسد اعتراضات داخلی این کشور را به شدت سرکوب می‌کرد!

یک خبرنگار استرالیایی نوشت اوایل این جنگ برای زلنسکی که در خط مقدم جنگ ایستاده احترام قائل بودم اما معلوم شد که عکسها جعلی بودند. حالا هم برای ووگ ژست گرفتند. همه اینها برای دریافت کمک از غربی‌هاست!

.

یک خبرنگار اوکراینی هم نوشت: «چرا فکر می‌کنید در حال حاضر مردم اوکراین در تمام لحظات غصه بخورند تا شما درک بهتری از وضعیت جنگ داشته باشید؟ مردم ما به زندگی ادامه می‌دهند و می‌توانند هر کاری که دوست دارند انچام دهند و زندگی متوفق نشده.»

نظر شما در این باره چیست؟

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها