{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نکاتی درباره‌ی فیلم «جدامانده» که نمی‌دانستید!

نکاتی درباره‌ی فیلم «جدامانده» که نمی‌دانستید!
کدخبر : 16130

ساخت برخی از فیلم‌ها بسیار سخت است و گاهی اوقات کارگردان‌ها هم از ساختن فیلم‌های خود پشیمان می‌شوند و دوست ندارند تولید آن را ادامه دهند که «جدا مانده» هم از این قاعده مستثنی نبود و اسکورسیزی مرحله پس از تولید این فیلم را ناخوشایند خواند.

۱۵ سال از ساخت  فیلم «جدا مانده» می‌گذرد، فیلمی که اسکورسیزی را به عنوان کارگردان و ستارگانی همچون لئوناردو دی‌کاپریو، جک نیکلسون، مت دیمون، ورا فارمیگا و مارک والبرگ را در خود داشت و به مناسبت ۱۵ ساله شدن این فیلم هیجان‌انگیز بهتر است به برخی از حقایقی که در پشت صحنه این فیلم رخ داده است، بپردازیم. از این رو در ادامه، حقایق پشت صحنه این فیلم را با هم مرور می‌کنیم.

نقش جک نیکلسون در فیلمنامه وجود نداشت

جک نیکلسون، بازیگر نام‌آشنا و ستاره بی چون و چرای هالیوود در این فیلم برای اولین با اسکورسیزی همکاری می‌کرد و توانست در نقش خود به خوبی بدرخشد.

این بازیگر مشهور در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ورایتی گفته بود، زمانی که اسکورسیزی فیلمنامه را به او داده بود، نقش او اصلا در آن فیلمنامه وجود نداشت و نمی‌دانست که قرار است چه نقشی را بازی کند؛ اما اصرار دی‌کاپریو و اسکورسیزی باعث شد که او قبل از فهمیدن نقشش، آن را بپذیرد.

آن‌ها البته شخصیت فرانک کاستلو را لایه لایه، همان‌طور که نیکلسون بیان کرد، ساختند. نیکلسون برخی از عصبانیت‌ها و بازی‌های خود را خودش به صورت بداهه بازی کرده است در صورتی که آن‌ها اصلا در فیلمنامه نبوده‌اند.

فیلم خارجی

لئوناردو دی‌کاپریو سر دوراهی بین بیلی و کالین

وی در نقش فرانک کاستلو، سردسته گانگستر‌ها بازی می‌کرد که این نقش از قاچاقچی مشهور بوستون به نام وایتی بالگر الهام گرفته شده بود، اما مسئله اینجاست که نیکلسون، ابتدا بازی در این فیلم را رد کرده بود.

لئوناردو دی‌کاپریو اولین کسی بود که در پروژه «جدا مانده» به اسکورسیزی پیوست؛ چون قبل از این پروژه هم در «دار و دسته نیویورکی» و «هوانورد» با اسکورسیزی همکاری کرده بود. اما مسئله‌ای که دی‌کاپریو از همان ابتدا راجع به آن مطمئن نبود، بازی در نقش بیلی کاستیگان و کالین سالیوان بود.

دی‌کاپریو در مصاحبه‌ای راجع به این فیلم گفته بود که او علاقه مند بود در یکی از نقش‌های بیلی و یا کالین بازی کند، چون یک دوگانگی بین آن‌ها دیده بود و آن‌ها همانند دو روی یک سکه بودند؛ اما اسکورسیزی بود که در نهایت تصمیم گرفت نقش بیلی برای دی‌کاپریو بهتر است.

08b2cde419121a19b7116094e1d06562

احتمال پیوستن دوباره رابرت دنیرو به اسکورسیزی زیاد بود

«جدا مانده»، سومین فیلمی بود که دی‌کاپریو و اسکورسیزی به صورت متوالی با هم همکاری می‌کردند و رسانه‌ها، دی‌کاپریو را رابرت دنیروی جدید اسکورسیزی می‌خواندند؛ اما بعید نبود که رابرت دنیرو نقشی در فیلم جدید اسکورسیزی به عهده بگیرد.

برخی خبر‌ها حاکی از این بودند که رابرت دنیرو قصد داشته است با یک نقش نامشخص، در فیلم‌ «جدا مانده» با اسکورسیزی همکاری کند؛ اما در نهایت، تصمیم گرفت که فیلم خود «چوپان خوب» را در سال ۲۰۰۶ کارگردانی کند.

برد پیت قرار بود در کنار دی‌کاپریو در این فیلم بدرخشد

آن گونه که خبر‌های رسمی از انتخاب بازیگران این فیلم منتشر شده است، قرار بود «جدا مانده» با بازیگران متفاوتی ساخته شود و یکی از آن گزینه‌های متفاوت، برد پیت بود.

در سال ۲۰۰۴ که زمزمه‌های ساخت فیلم جدید اسکورسیزی به گوش می‌رسید، خبر از این بود که برد پیت قرار است در کنار دی‌کاپریو در فیلم جدید اسکورسیزی هنرنمایی کند که در نهایت، پیت این نقش را رد کرد و نقش او به مت دیمون رسید؛ اما برد پیت به واسطه شرکت فیلمسازی خود، به عنوان تهیه‌کننده کنار این فیلم ماند.اسکورسیزی مرحله پس از تولید فیلم «جدا مانده» را بسیار ناخوشایند توصیف کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها