{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پرهزینه‌ترین سریال‌های جهان کدامند؟!

پرهزینه‌ترین سریال‌های جهان کدامند؟!
کدخبر : 16140

سریال سازی یکی از پر درآمدترین و در عین حال پر هزینه‌ترین عرصه‌های جهان مدرن است.

هنرام‌روز: ما در جهانی پر از سرویس‌های استریم و در عصر طلایی تلویزیون زندگی می‌کنیم. این رسانه که زمانی به عنوان یک سرگرمی موقت در نظر گرفته می‌شد و عمدتا متشکل از کمدی‌های ۲۰ دقیقه‌ای و تولیدات استودیویی در مقیاس کوچک و تک‌لوکیشن بود به تدریج به رسانه‌ای با تولیدات باکیفیت با بودجه‌های بیشتر و مشابه مقیاس سینمایی تبدیل شد.

این دوره خاص، در واقع تلویزیون را به عنوان رقیب واقعی سینما معرفی کرده و با افزایش هزینه تولید در کنار استفاده از کارگردانان و بازیگران برجسته سینما، عصری را رقم زده که در آن، آثار تلویزیونی از نظر کیفیت، چیزی از همتایان سینمایی خود کم ندارند. در میان این سریال‌های پرهزینه، کدام سریال‌ها گران‌قیمت‌ترین مجموعه‌های تاریخ تلویزیون به حساب می‌آیند؟

 هیلو  (Halo) – ۱۰ میلیون دلار برای هر قسمت

خالق: استیون کین

بازیگران: پابلو شرایبر، چارلی مورفی، کیت کندی

سال انتشار: ۲۰۲۲

امتیاز راتن تومیتوز: ۶۹ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به سریال: ۷.۱ از ۱۰

«هیلو» که بر اساس یک بازی ویدیویی نمادین متعلق به مایکروسافت و به همین نام ساخته شده، سریال اقتباسی بسیار محبوبی است. این مجموعه داستان جنگ بین فرماندهی فضایی سازمان ملل متحد و اتحادیه بیگانگان معروف به میثاق را تعریف می‌کند و داستانی علمی‌تخیلی را در مقیاسی بزرگ و در قالب یک سریال به تصویر می‌کشد.

مجموعه‌ تلویزیونی «هیلو» به عنوان یکی از تحسین‌شده‌ترین و موفق‌ترین اقتباسات بازی‌های ویدیویی، به حمایت و پشتیبانی طرفداران زیاد خود دل‌گرم است. با این حال، بسیاری از طرفداران اعتقاد دارند که جلوه‌های ویژه با توجه به بودجه ۱۰ میلیون دلاری سریال برای هر قسمت، می‌توانست بهتر باشد. تولید فصل اول تحت تاثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفت اما طرفداران با حضور نام‌های بزرگی مانند استیون اسپیلبرگ به عنوان تهیه‌کننده اجرایی، مشتاقانه منتظر هستند تا فصل دوم جذاب‌تر و بهتر از همیشه باشد.

فیلم خارجی

 تاج (The Crown) – ۱۳ میلیون دلار برای هر قسمت

  • خالق: پیتر مورگان
  • بازیگران: کلیر فوی، مت اسمیت، ونسا کربی
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۷ از ۱۰

درام‌های تاریخی اساسا تولیدات پرهزینه‌ای هستند. «تاج» با طراحی دکور، لباس‌، مو و گریم‌های دقیق تاریخی و هم‌چنین بازیگرانی مشابه با شخصیت‌های واقعی داستان، اثری بسیار پرهزینه‌ در راستای به تصویر کشیدن داستان خانواده سلطنتی بریتانیا است.

«تاج» در حال حاضر با ۱۳ میلیون دلار هزینه برای هر قسمت، جزئیات تاریخی را بسیار دقیق نمایش می‌دهد و از این لحاظ خوش می‌درخشد. این سریال جوایز بی‌شماری برای طراحی لباس خود دریافت کرده و بازیگرانش به خاطر دقت در به تصویر کشیدن رفتارهای شخصیت‌های واقعی تحسین می‌شوند و در واقع به همین دلیل است که چنین سریالی درباره خانواده سلطنتی به بودجه‌ای به این اندازه نیاز دارد.

201102132335-02-the-crown-ssn4

 دیدن (See) – ۱۵ میلیون دلار برای هر قسمت

  • خالق: استیون نایت

  • بازیگران: جیسون موموآ، سیلویا هوکس، هرا هیلمار
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۶۳ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۶ از ۱۰

«دیدن» در آینده‌ای پادآرمانشهری که در آن بشریت بینایی خود را از دست داده روایت می‌شود و داستان تاثیر تولد دو کودکی را که قادر به دیدن هستند در دنیایی که این ویژگی در آن یک هدیه و موهبت تلقی می‌شود دنبال می‌کند.

شاید بودجه ۱۵ میلیون دلاری برای هر قسمت به نام‌های بزرگ سریال مانند جیسون ماموآ و کارگردان و تهیه‌کننده، فرانسیس لارنس نسبت داده شود اما این مبلغ تا حد زیادی به محل فیلم‌برداری این مجموعه در ونکوور برمی‌گردد. تیم سازنده برای ایجاد دنیای پاد‌آرمانشهری خود، یک دریاچه واقعی در ونکوور را تخلیه کردند، یک دهکده ساختند و البته پس از پایان فیلم‌برداری، دریاچه را پر کردند.

فیلم خارجی

 اقیانوس آرام (The Pacific) – ۲۰ میلیون دلار برای هر قسمت

  • الق: تیم پاتن
  • بازیگران: جوزف مازلو، جیمز بج، جان سدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۳ از ۱۰

سریال «اقیانوس آرام» که حول وقایع تاریخی نبردی در جنگ جهانی دوم بین سربازان ژاپنی و آمریکایی در جزیره پللیو روایت می‌شود، گران‌ترین مینی‌سریال در زمان خود بود.

این مجموعه با ۲۰ میلیون دلار بودجه برای هر قسمت، به دلیل دقت تاریخی و به تصویر کشیدن صحنه‌های حماسی جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. «اقیانوس آرام» با وجود نام‌های بزرگی مانند اسپیلبرگ و تام هنکس به عنوان عوامل پشت صحنه و حضور هانس زیمر به عنوان آهنگساز این درام جنگی، در واقع یک سریال تلویزیونی در مقیاسی بزرگ و سینمایی است.

 

pacific-001

منبع: دیجی کالا مگ سینما

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها