{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

همه چیز درباره‌ی لایواکشن «پیتر پن و وندی» : انتشار ۲۰۲۳

همه چیز درباره‌ی لایواکشن «پیتر پن و وندی» : انتشار ۲۰۲۳
کدخبر : 16141

«پیتر پن و وندی» بازسازی لایواکشن رسمی دیزنی از این انیمیشن کلاسیک است.

قسمت بعدی از سری بازسازی‌های لایواکشن انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی در راه است و «پیتر پن و وندی»، بازسازی انیمیشن محصول ۱۹۵۳ سال آینده اکران می‌شود.

این بازسازی با انتشار تیزر و پوستر رسمی آن در رویداد دی۲۳ دیزنی دوباره مورد توجه همگان قرار گرفت. البته نسخه لایواکشن پیتر پن بر خلاف دیگر بازسازی‌های دیزنی، قبلا هم ساخته شده است. فیلم «هوک» در سال ۱۹۹۱ با حضور رابین ویلیامز و داستین هافمن احتمالا موفق‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نمونه این موارد است. «پیتر پن» در سال ۲۰۰۳ و «پن» در سال ۲۰۱۵ از دیگر فیلم‌های لایواکشن دنیای نورلند هستند. 

اما چه اطلاعاتی درباره آخرین بازسازی لایواکشن دیزنی در دسترس است؟ باید چه انتظاری از داستان این اثر داشته باشیم و این فیلم چقدر از طرح اصلی پیروی می‌کند؟ چه کسانی در جمع بازیگران هستند؟ این فیلم چه زمانی و از چه پلتفرمی پخش می‌شود؟

فیلم خارجی

طرح داستان «پیتر پن و وندی»

دیزنی علاوه بر نمایش پوستر رسمی، خلاصه داستان این فیلم را هم به شرح زیر منتشر کرده است: «پیتر پن و وندی» بر اساس رمان پیتر و وندی نوشته جی‌.ام بری و با الهام از انیمیشن کلاسیک سال ۱۹۵۳، داستان جاودانه دختر جوانی است که با سرپیچی از خواسته‌های والدینش برای حضور در مدرسه شبانه‌روزی، با دو برادر کوچک‌ترش به مکانی جادویی به نام نورلند سفر می‌کند. او در آن‌جا با یک پسر که نمی‌خواهد بزرگ شود، یک پری کوچک و یک دزد دریایی شرور آشنا و خیلی زود درگیر یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و خطرناک، به دور از خانواده و آسایش خانه می‌شود.

با توجه به این خلاصه داستان، به نظر می‌رسد که «پیتر پن و وندی» اقتباسی وفادار از انیمیشن اصلی خواهد بود. بازسازی‌های لایواکشن دیزنی از نظر انطباق با منبع اصلی متفاوت بوده‌اند. برخی از آن‌ها مانند «شیرشاه»، «دامبو»، «مولان» و «علاءالدین» مستقیما بر اساس داستان اصلی و برخی دیگر مانند «کروئلا» و «ملفیسنت» به نوعی اسپین‌آف هستند و بر شخصیت‌های شرور یا جانبی تمرکز می‌کنند.

با توجه به عنوان فیلم، به نظر می‌رسد که پیتر پن و وندی داستانی بینابینی درباره این دو شخصیت است. باید انتظار داشته باشیم که فیلم همان داستان انیمیشن را دنبال کند و تاکید بیشتری بر وندی داشته باشد و عمق بیشتری به کاراکتر وی، نسبت به نسخه اصلی بدهد. نام فیلم «پیتر پن و وندی» است و بنابراین این اثر جدید احتمالا بیشتر بر رابطه بین این دو تمرکز خواهد کرد. هم‌چنین انتظار می‌رود برخی از عناصر اصلی مانند بومیان آمریکا و خط داستانی پسران گمشده، در این فیلم مدرنیزه شوند. این موضوع در حال حاضر در حد حدس و گمان باقی می‌ماند و هنوز هیچ اطلاعاتی درباره طرح داستان در دسترس نیست و احتمالا برای جزئیات دقیق و بیشتر باید تا تاریخ انتشار صبر کنیم.

فیلم خارجی

بازیگران پیتر پن و وندی

دیزنی نقش‌های اصلی خود را به دو بازیگر کودک تازه‌کار سپرده است. الکساندر مولونی، بازیگر نیوزلندی، نقش پیتر و اور اندرسون (دختر میلا یوویچ) نقش وندی را بازی خواهند کرد. یارا شهیدی در نقش تینکر بل، بهترین دوست پیتر پن و جود لاو نیز در نقش ضدقهرمان اصلی، کاپیتان هوک، به آن‌ها ملحق خواهند شد.

بازیگر کانادایی، الیسا واپاناتاک نقش تایگر لیلی، یک شاهزاده‌خانم در قبیله بومی نورلند را ایفا می‌کند. ظاهر این نسخه از تایگر لیلی نسبت به نسخه‌ او در سال ۱۹۵۳ مدرنیزه شده است. جیم گافیگان نقش آقای اسمیت، دوست صمیمی و وفادار کاپیتان هوک را بازی خواهد کرد.

آلن تودیک نقش جورج دارلینگ، پدر وندی، جان و مایکل را بازی می‌کند و مولی پارکر مادر آن‌ها، مری دارلینگ است. نقش جان و مایکل دارلینگ را به ترتیب جاشوا پیکرینگ و جیکوب یوپ بازی خواهند کرد. هم‌چنین گمانه‌زنی‌هایی درباره بازیگران گروه پسران گمشده نیز وجود دارد که البته هنوز تایید نشده‌اند.

اطلاعات تکمیلی درباره بازیگران احتمالا در هفته‌ها و ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.

LgkxwfHJovLJ98AUwQm5UF

تاریخ انتشار

با وجود هیاهوی بسیار پیرامون این فیلم در نمایشگاه دی۲۳، تاریخ انتشار رسمی آن هنوز مشخص نیست اما می‌دانیم که «پیتر پن و وندی» به هر حال در سال ۲۰۲۳ از دیزنی‌پلاس پخش خواهد شد. تصمیم استودیو برای انتشار مستقیم در این سرویس‌ استریم شاید عجیب به نظر برسد، زیرا برخی از بازسازی‌های لایواکشن دیزنی در گیشه نیز موفق بوده‌اند.

برخی از آن‌ها مانند «شیرشاه»، «دیو و دلبر» و «علاءالدین» بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشتند و برخی دیگر مانند «دامبو» و «کروئلا»، موفقیت کم‌تری را تجربه کردند. البته بازده مالی کم «کروئلا» به دلیل اکران هم‌زمان آن در دیزنی‌پلاس و سینماها در محدودیت‌های زمان کرونا بود و فیلم «مولان» نیز سرنوشت مشابهی داشت.

از طرف دیگر «بانو و ولگرد» و «پینوکیو» نیز نسخه‌های اختصاصی دیزنی‌پلاس بودند. بنابراین این استراتژی چندان هم جدید نیست. شاید دیزنی به دنبال فرار از یک شکست بزرگ دیگر در گیشه مانند دامبو است. با این حال، پیتر پن واقعا نمادین است و این فیلم می‌توانست فروش خوبی داشته باشد. بدین ترتیب شاید سرویس استریم دیزنی‌پلاس تنها بستر ادامه روند بازسازی‌های لایواکشن متعدد دیزنی باشد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها