{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج انیمیشنی که رکورد فروش را شکستند!

پنج انیمیشنی که رکورد فروش را شکستند!
کدخبر : 16146

بعضی از این کارتون‌ها همپای یک فیلم سینمایی بزرگسالانه عمیق و قابل تحسین هستند. البته برخی از آنها هم فقط به گیشه‌ها کمک کرده‌اند وگرنه از نظر سینمایی نکته خاصی نداشته‌اند. با وجود این، همه‌شان آثار مفرحی هستند.

سایت IMDB به عنوان یکی از مهم‌ترین مراجع برای خوره‌‌های فیلم، فهرست پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما در آمریکای شمالی را منتشر کرده است. این کار در ابتدای اکران تابستان منطقی است چون معمولا بسیاری از فیلم‌های اکران تابستان انیمیشن هستند. انیمیشن‌هایی که غالبا جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های سال هم قرار می‌گیرند. انیمیشن‌هایی که بعدتر در اسکار می‌توانیم ردپای آنها را ببینم. همین حالا «شگفت‌انگیزان ۲» روی پرده سینماها رفته و منتقدان هم نقدهای مثبتی رویش نوشته‌اند و فروش خوبی هم دارد. در ادامه شما را با ۲۵ انیمیشن پرفروش تاریخ سینما در آمریکا بیشتر آشنا می‌کنیم. 

در جستجوی دوری (Finding Dory)

سال تولید: ۲۰۱۶
کارگردان: اندرو استانتون
امتیاز متاکریتیک: ۷۷ از ۱۰۰
فروش آمریکای شمالی: ۴۸۶ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۵۶۱ دلار

در قرن بیست و یکم انیمیشن «در جستجوی نمو» که توسط کمپانی پیکسار ساخته شد یک اتفاق بود. انیمیشنی که به جهان زیر دریا می‌رفت و ظرافت‌های بصری‌اش تحسین خیلی‌ها را برانگیخت. ۱۳ سال بعد از آن انیمیشن اندرو استانتون سراغ یکی از کاراکترهای محبوب آن قصه یعنی دوری رفت. ماهی آبی رنگی که حافظه کوتاه مدتش مشکل داشت ولی با قلب مهربانش در پیدا کردن نمو به پدر او کمک زیادی کرده بود. حالا دوری با این حافظه فاجعه قرار است دنبال خانواده خودش بگردد. در حین این سفر شخصی دوری با معنای واقعی خانواده آشنا می‌شود. الن دی‌جنرس، مجری مشهور صداپیشه نقش دوری بود.

فیلم خارجی

 شرک ۲ (Shrek 2)

سال تولید: ۲۰۰۴
کارگردان: کلی آزبری، اندرو آدامسون
امتیاز متاکریتیک: ۷۵ از ۱۰۰
فروش: ۴۴۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۲۴۷ دلار

سال ۲۰۰۱ ویکی جنسن و اندرو آدامسون اقتباسی از کتاب ویلیام استیگ انجام دادند. یک‌جور به سخره گرفتن افسانه‌های پریان دیزنی که منتقدان عاشقش شدند. قهرمان ما اندفعه به جای یک شاهزاده سوار بر اسب سفید غول زشت سبزی به اسم شرک بود که رفقایش یک گربه و یک الاغ بودند و اتفاقی شاهزاده خانم فیونا را نجات داد. کمپانی دریم‌ورکز که از موفقیت مالی قسمت اول سر شوق آمده بود همان موقع ساخت دنباله این انیمیشن را کلید زد. در قسمت دوم شرک به همراه شاهزاده خانم فیونا که حالا او هم یک غول سبز شده به قصر پدر فیونا می‌روند که دل خوشی از این داماد زشت که آداب معاشرت هم بلد نیست، ندارد.

فیلم خارجی

 شیرشاه (The Lion King)

سال تولید: ۱۹۹۴
کارگردان: راجر آلرس، راب مینکوف
امتیاز متاکریتیک: ۸۳ از ۱۰۰
فروش: ۴۲۲ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۷۷۷ دلار

یکی از آخرین درخشش‌های کمپانی رویاساز دیزنی ساخت انیمیشن «شیرشاه» بود. انیمیشنی که هنوز هم طبق نظر منتقدان یکی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ سینما است و برنده دو جایزه اسکار بهترین انیمیشن و بهترین آواز شد. این کارتون در فهرست ۲۵۰  فیلم برتر IMDb در رده ۴۸ قرار دارد. درنتیجه خودتان می‌توانید حدس بزنید که چقدر اثر مهم و تاثیرگذاری در تاریخ سینما و انیمیشن بوده است. یک‌جور اقتباس کودکانه از «هملت». یک بچه شیر به اسم سیمبا که باید وارث تاج و تخت پدرش، پادشاه جنگل باشد، توسط عموی پلیدش از مقامش ساقط می‌شود و به اعماق جنگل می‌رود. جایی که چند دوست حقیقی پیدا می‌کند که می‌توانند جای خانواده‌اش را بگیرند.

فیلم خارجی

داستان اسباب‌بازی ۳ (Toy Story 3)

سال تولید: ۲۰۱۰
کارگردان: لی آنکریچ
امتیاز متاکریتیک: ۹۲ از ۱۰۰
فروش: ۴۱۵ میلیون و ۴ هزار و ۸۸۰ دلار

سال ۱۹۹۵ کمپانی پیکسار که جزو میراث‌های استیو جابز محسوب می‌شود با مغز متفکرش یعنی جان لسه‌تر اولین انیمیشن تمام کامپیوتری تاریخ را ساخت و کاراکترهای باز و وودی، اسباب‌بازی‌های یک پسرک را به تماشاگران معرفی کرد. موفقیت انیمیشن آنقدر زیاد بود که به فواصلی مشخص قسمت‌های بعدی آن تصویب و ساخته شدند. قسمت سوم موفق‌ترین‌شان بود. برنده دو جایزه اسکار شد و صدمین فیلم میان ۲۵۰ اثر برتر IMDb از لحاظ امتیاز کاربران است. اندی که قرار است به کالج برود می‌خواهد عروسک‌ها را به زیرشیروانی بفرستد اما آنها اشتباها سر از جای دیگری درمی‌آوردند. وودی عروسک محبوب اندی و سردسته بقیه می‌خواهد آنها را قانع کند که می‌توانند «به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن» بروند.

 

فیلم خارجی

 

 یخ‌زده (Frozen)

سال تولید: ۲۰۱۳
کارگردان: کریس باک، جنیفر لی
امتیاز متاکریتیک: ۷۴ از ۱۰۰
فروش: ۴۰۰ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۹ دلار

دیزنی با این انیمیشن به دوران کلاسیکش برگشت. اقتباسی از داستان مشهور «شاهزاده خانم برفی» که البته به سبک و سیاق دیزنی تلطیف شد. برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۴ و بهترین ترانه تبدیل به یکی از آن انیمیشن‌هایی شد که کارخانه‌های اسباب‌بازی و پوشاک هم توانستند از آن پول دربیاورند. ماجرای خواهرانه السا و آنا در حقیقت واکنشی به این ماجرا بود که رابطه خواهرانه می‌تواند هر یخی را آب کند. کاراکتر آدم برفی بامزه فیلم به اسم اولاف جزو شخصیت‌های وردست محبوب تاریخ انیمیشن شد. «یخ‌زده» نشان می‌داد که عشق میان دو خواهر از هر عشق دیگری قدرتش بیشتر است.

فیلم خارجی

 

منبع : دیجی کالا 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها