{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رازهایی درباره سریال «تاج» : از در سیاه خانه «چرچیل» تا کمترین دستمزد برای ملکه!

رازهایی درباره سریال «تاج» : از در سیاه خانه «چرچیل» تا کمترین دستمزد برای ملکه!
کدخبر : 16162

سریال‌هایی که با موضوع زندگینامه ساخته می‌شوند، همواره طرفداران زیادی دارند و متوجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند. یکی از جذلبترین این مجموعه‌ها داستان زندگی ملکه الیزات است.

سریال «تاج»  یکی از گرانترین مجموعه‌های تلویزیونی‌ست که تا‌کنون ساخته شده‌ است. بودجه هر قسمت برابر با ۵ میلیون پوند است. و سفارش ساخت آن پیش از تکمیل قسمت اول و یا حتی پخش یک قسمت از آن، از پیش، برای دو فصل و به قصد ادامه برای ۴ فصل دیگر انجام داده شده بود.

در ادامه به برخی نکات جالب این سریال اشاره خواهیم کرد. 

 وینستون چرچیلِ قد بلند!

درب سیاه نمادین پلاک ۱۰ خیابان داونینگ باید در مقیاس بزرگتری ساخته می شد تا کسی که نقش چرچیل را بازی میکند یعنی جان لیسگو، با قد ۱.۹۳ متر درمقایسه با وینستون چرچیل واقعی ، که در این سن حدود ۱.۶۷ متر قد داشت، بلندتر به نظر نرسد!

فیلم خارجی

 چهارسال اختلاف سن

کلر فوی در زندگی واقعی چهار سال از ونسا کربی بزرگتر است ، که همین اختلاف سنی شخصیت های واقعی آنها یعنی ملکه الیزابت دوم و پرنسس مارگارت است.

 

فیلم خارجی

 

 گریم ۲۰ دقیقه‌ای چرچیل

جان لیسگو برای ایفای نقش خود به عنوان وینستون چرچیل گفته است که روند گریم به هیچ وجه پیچیده نبود و انجام آن برای هر جلسه فقط حدود بیست دقیقه طول می کشید. جدا از کلاه گیس باریک و نواری ، باید یک صفحه به دندانهای پشتی او متصل می شد تا فکش برجسته‌تر به نظر بیاید و همچنین برای ایجاد غبغب مضاعف چرچیل از یقه های تنگ استفاده می کردند.

فیلم خارجی

 ملکه هم سریال تاج را تماشا کرده!

در اواسط سال ۲۰۱۷ ، روزنامه های انگلیسی نوشتند که ملکه الیزابت دوم ، سریال را با اصرار پسرش شاهزاده ادوارد تماشا کرده است و گفته می شود “واقعاً آن را پسندیده است ، گرچه بدیهی است در برخی از وقایعِ به تصویر کشیده شده به شدت اغراق شده است!”

دستمزد پایین ملکه!

در طی یک میزگرد در کنفرانس INTV در سال ۲۰۱۸ در اورشلیم ، تهیه کنندگان این سریال اعتراف کردند که کلر فوی (ملکه الیزابت) در طول فصل اول و دوم برنامه کمتر از مت اسمیت (شاهزاده فیلیپ) دستمزد گرفته‌است. آنها به خاطر این اشتباه عذرخواهی کردند و قول دادند که در فصل‌های بعدی ، هر بازیگری که نقش ملکه الیزابت را بازی می‌کند ،برابر با هر بازیگری در نقش پرنس فیلیپ دستمزد دریافت خواهد کرد. تهیه کننده اندرو مکی با تمسخر گفت: “در آینده ، هیچ کس بیشتر از ملکه حقوق نمی‌گیرد.“

فیلم خارجی

 خویشتنداری ملکه! احساساتی نشدن…

هنگامی که در مصاحبه‌ای از اولیویا کلمن در مورد سخت ترین قسمت بازی در نقش ملکه سوال شد، او گفت اینکه تسلیم احساسات نشود! زیرا او خودش به راحتی گریه می کند در حالیکه ملکه در نشان دادن احساساتش خویشتندار است. بنابراین برای آن لحظات کلمن اغلب مجبور است جلوی گریه خود را بگیرد ، و این کار را با جدا کردن ذهن خود از احساس آن صحنه انجام می دهد.

فیلم خارجی

پادشاهِ سرماخورده!

جارد هریس در مصاحبه ای اعتراف کرده است که وقتی در نقش پادشاه جورج ششم بازی می‌کرده ، دقیقا در همان زمان که شخصیت شاه بیمار بوده ، او هم واقعا سرماخورده بود!

فیلم خارجی

 

 


 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها