{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج‌تا از محبوبترین انیمیشن‌های جهان که حیوانات، قهرمان آن‌ها هستند!

پنج‌تا از محبوبترین انیمیشن‌های جهان که حیوانات، قهرمان آن‌ها هستند!
کدخبر : 16171

فیلم‌هایی که در آن‌ها شخصیت‌های حیوانی حضور داشتند همیشه برگ برنده‌ی دیزنی بودند.

هنرام‌روز: یکی از دلایل شهرت دیزنی استفاده از کاراکترهای حیوانات است. در سال ۲۰۲۲ فیلم «چیپ و دیل: تکاوران نجات» با صداپیشگی جان مولانی و اندی سندبرگ منتشر شد. این فیلم که ۳۲ سال پس از انتشار مجموعه‌ای انیمیشنی به همین نام ساخته شده، به خوبی مورد استقبال مخاطبان قدیمی و جدید قرار گرفت و جایزه امی را هم از آن خود کرد.

شخصیت‌های حیوانات  گاهی مانند داگ در انیمیشن «بالا» نقش فرعی‌ای دارند و گاهی داستان کاملی حول محور شخصیت‌شان روایت می‌شود. اگرچه فیلم‌هایی مانند «یلر پیر» و «بامبی»، به خاطر داستان غم انگیزشان چندان شهرت خوبی ندارند، اما به نقطه‌ی عطفی در ژانر حیوانات تبدیل شدند و راه را برای ساخت فیلم‌های بیشتری در این خصوص باز کردند.

جوجه کوچولو (Chicken Little)

بسیاری از کاربران ردیت معتقدند که فیلم «جوجه کوچولو» یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در مورد حیوانات است. این فیلم که با الهام از داستان عامیانه‌ی اروپایی هنی پنی، ساخته شد حول محور جوجه‌ی کوچکی جریان دارد که باید از تهاجم بیگانگان به شهر کوچکش جلوگیری کند و دوستانش را نجات دهد.

گرچه جوجه کوچولو جوجه‌ای بیش نیست اما گویا برای رویارویی با ناملایمات زندگی کاملا آماده است. او در کل داستان فیلم مدام از اشتباهاتش درس می‌گیرد تا به بهترین نسخه‌ی خودش تبدیل شود.

فیلم خارجی

در جست و جوی نمو (Finding Nemo)

فیلم محبوبی که در آن هیچ ضدقهرمانی حضور ندارد «در جست و جوی نمو» است. داستان فیلم در مورد دلقک ماهی‌ای به نام مارلون است که ناامیدانه به دنبال پسر گمشده‌اش نمو می‌گردد. بسیاری از کاربران ردیت بر این باورند که این فیلم بهترین فیلم ساخته شده توسط دیزنی است که حول محور حیوانات جریان دارد.

«در جست و جوی نمو» داستانی ساده دارد و جلوه‌های ویژه‌ی منحصربه‌فردش هم بر زیبایی فیلم افزوده‌اند. مضامین آن یعنی نقش پدر و مادر، غلبه بر ترس‌ها و انعطاف پذیر بودن می‌توانند باعث شوند که هر مخاطبی با کاراکترهای فیلم همزاد پنداری کند. این فیلم اولین فیلم پیکسار بود که برنده جایزه‌ی اسکار بهترین انیمیشن طولانی شد.

فیلم خارجی

بانو و ولگرد (Lady & The Tramp)

«بانو و ولگرد» که فیلمی فوق‌العاده مشهور است از نظر بسیاری از کاربران ردیت بهترین فیلم کلاسیک دیزنی در رابطه با حیوانات است. این فیلم به روایت داستانی می‌پردازد که در آن بانو و یک ولگرد عاشق هم می‌شوند. «بانو و ولگرد» به دلیل جای دادن مضامین منحصربه‌فردی مانند ایدئولوژی و عشق به شدت مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم خارجی

 زوتوپیا (Zootopia)

«زوتوپیا» به ما نشان می‌دهد که «روباه و سگ شکاری» تنها فیلم دیزنی نیست که یک دوستی نامعقول را به تصویر می‌کشد. در این فیلم، نیک یک روباه کلاه‌بردار است که برای حل یک معما به یک خرگوش کمک می‌کنند.

درست همانند «راتاتویی»، «زوتوپیا» به ما نشان می‌دهد که هر کسی با سخت کوشی و تلاش می‌تواند به رویاهایش دست پیدا کند. به‌علاوه موضوعات سنگین‌تری مانند مضامین سیاسی و نژادپرستی هم به گونه‌ای که برای کودکان قابل درک باشند در فیلم جای داده شده‌اند.

فیلم خارجی

شیر شاه (The Lion King)

عصر رنسانس دیزنی، دورانی واقعا جادویی برای این استودیو بود و یکی از فیلم‌هایی که می‌توان آن را به نقطه‌ی کانونی این عصر تشبیه کرد «شیر شاه» نام دارد. این فیلم که برنده جایزه‌ی اسکار سال ۱۹۹۴ هم شد یکی از بهترین و پردرآمدترین فیلم‌های انیمیشنی است که تا کنون در رابطه با حیوانات ساخته شده‌اند.

«شیر شاه» داستانی خیره کننده دارد و به روایت مضامینی همچون عشق و نوع دوستی و تلاش می‌پردازد. لحظاتی مانند مرگ موفاسا همراه با موسیقی هانس زیمر توانستند به سکانس‌های منحصربه‌فرد دیزنی تبدیل شوند.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها