{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج گریم باورنکردنی بازیگران !

پنج گریم باورنکردنی بازیگران !
کدخبر : 16175

گریم مناسب از عوامل بسیار تاثیرگذار در یک فیلم است، چون نه تنها به مخاطب کمک می‌کند داستان را بهتر بپذیرد بلکه با وجود یک گریم حرفه‌ای بازیگر نیز می‌تواند به راحتی به نقش خودش نزدیک شود.

هنرام‌روز: چهره‌پردازی از سال ۱۹۸۱ میلادی به بخش رقابتی جایزه اسکار وارد شد و به دنبال آن فصل جدیدی از این هنر در سینمای جهان آغاز شد.

 چهره‌پردازی از سال ۱۹۸۱ میلادی به یکی از موارد بخش رقابتی جایزه اسکار وارد شد و به دنبال آن فصل جدیدی از چهره پردازی در سینمای جهان آغاز شد. کار گریم یا چهره پردازی برای هر دوی چهره پرداز و هنرپیشه گریم شونده بسیار طاقت فرسا و سخت بوده و گاه ساعت ها و بلکه روزها به طول می انجامد تا آنجا که در اغلب استودیوهای فیلمسازی هالیوود بخشی با حضور روانشناس برای تحمل دشواری گریم ایجاد شده و در این زمینه روی آرامش و تحمل هنرپیشه ها در حین گریم کار و صحبت می شود.

«ادی مورفی» در نقش همه شخصیت های فیلم

ادی مورفی دوست دارد تقریباً در همه فیلم هایش، خودش در همه نقش ها بازی کند. در «پروفسور دیوانه» (Nutty Professor) و بعداً در فیلم «نوربیت»(Norbit)، ادی نقش یک دسته از شخصیت ها را بازی می کند که تمام این بازی های او کاملاً قانع کننده هستند. می توانید بگویید آنها ادی هستند، اما او شخصیت فردی آنها را به خوبی بازی می کند به طوری که واقعاً مانند افراد مختلف به نظر می رسند.

فیلم خارجی

«جان تراولتا» در نقش «ادنا ترنبلَد»

چه کسی می دانست که «جان تراولتا» می تواند نقش چنین زنی را آنچنان قابل قبول و متقاعد کننده بازی کند؟ ستاره فیلم «Pulp Fiction»(داستان های عامه پسند ساخته کوئنتین تارانتینو) نقش «ادنا ترنبلَد»در نسخه سال ۲۰۰۷ فیلم «Hairspray»(اسپری مو) در نقش بازی کرد.

فیلم خارجی

«ران پرلمن:در نقش «پسر جهنمی»

بیش از ۳۵ هنرمند حرفه ای چهره پردازی برای تبدیل «ران پرلمن» به شیطان قرمز آتشین، «پسر جهنمی» با هم همکاری کردند. پرلمن مجبور بود ساعتها بنشیند در حالی که تیم گریم روی او کار می کرد.

فیلم خارجی

«جان هارت» در نقش «مرد فیل چهره»

در «مرد فیل چهره» اثر «دیوید لینچ»، جان هارت فقید در نقش «جان مریک»، یک شخصیت تاریخی (با نام واقعی جوزف مریک) نقش آفرینی کرد که به دلیل بدشکلی های شدید صورت ناشی از یک بیماری نادر با عنوان «elephantiasis» (داءالفیل) شناخته می شود. چهره پردازی هارت بیش از هشت ساعت و  پاک کردن آن بعد از فیلمبرداری دو ساعت طول می کشید. به دنبال نمایش این فیلم و انتقاد بسیاری از تماشاچیان به اینچنین گریم بد شکلی، آکادمی اسکار نیز این سطح از تغییر شکل صورت را مورد انتقاد قرار داد.

فیلم خارجی

«رابرت داونی جونیور» در نقش «کرک لازاروس» به عنوان گروهبان ستاد لینکلن اوزیریس

داونی جونیور ممکن است در «تندر استوایی»(Tropic Thunder)  با کارکتر چهره سیاه گریم شده باشد، اما او با اختلاف بزرگترین شخصیت کل فیلم بود. و صادقانه باید اعتراف کرد که چهره پردازی او بسیار متقاعد کننده به نظر می رسد.

فیلم خارجی

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها