{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ماجرای پوستری که قرار بود رکورد «گرانترین در تاریخ سینما» را بشکند!

ماجرای پوستری که قرار بود رکورد «گرانترین در تاریخ سینما» را بشکند!
کدخبر : 16181

«مومیایی» به کارگردانی کارل فروند یکی از اولین فیلم های ژانر وحشت تاریخ سینماست که در سال ۱۹۳۲ با بازی بوریس کارلوف در نقش اصلی ساخته شد.

فیلم سینمایی «مومیایی» (Mummy) به کارگردانی کارل فروند و ساخته سال ۱۹۳۲ چند سال قبل با انتشار خبر درباره‌ی پوستر آن دوباره از اعماق تاریخ بیرون آمد و سوژه خبرهای روز شد. پوستری که قراربود همه‌ی رکوردهای قبلی را جابه‌جا کند و به گران‌ترین پوستر یک فیلم در تمام تاریخ تبدیل شود.

پوستر فیلم مومیایی پیش از این در سال ۱۹۹۷ در یک حراج به قیمت ۴۵۳۵۰۰ دلار فروش رفت‌ و در آن سال به گران‌ترین پوستر فیلم تبدیل شد اما این رکورد دائمی نبود. سال ۲۰۱۴ پوستر فیلم سینمایی «لندن پس از نیمه شب» (London After Midnight) در حراج به قیمت ۴۷۸۰۰۰ دلار فروش رفت. این فیلم صامت معمایی محصول سال ۱۹۲۷ است و تاد براونینگ کارگردانی آن را به عهده داشته‌.

فیلم خارجی

اما ماجرای پوسترها و رکوردشکنی‌ها همین‌جا تمام نمی‌شود. چند سال قبل پوستر فیلم ترسناک «دراکولا» (Dracula) که یکی دیگر از ساخته‌های تاد براونینگ است و در سال ۱۹۳۱ تولید شده یک‌بار دیگر رکوردشکنی کرد و با قیمت ۵۲۵۸۰۰ دلار به فروش رسید.

فیلم خارجی

به همین خاطر در آن زمان پیش‌بینی شد این رکوردها دوباره به دست مومیایی شکسته شوند. کارشناسان معتقد بودند این پوستر در حراج ماه اکتبر که تا پایان ماه میلادی ادامه داشت به قیمتی در حدود ۱ تا ۱/۵ میلیون دلار فروش رود؛ قیمتی حدودا ۲ تا ۳ برابر رکورد قبلی.

 

پوستر فیلم مومیایی توسط کرولی گروس از مسئولین بخش تبلیغات استودیوی یونیورسال و صرفا به قصد نصب در سالن‌ها طراحی شده بود. طبیعتا یکی از دلایل گرانی این پوستر در کنار وجه تاریخی آن، کمیاب بودن آن هم هست. گرچه ممکن است این اطلاعات شایعاتی برای گرم‌کردن بازار چنین حراج‌هایی باشد اما به هر حال باید به این هم اشاره کنیم که بعضی منابع خبری نوشته‌اند فقط سه نمونه از این پوستر در جهان موجود است و یکی از این سه پوستر در تملک «کرک همت»، گیتاریست گروه متالیکا است.

به حراج گذاشته‌شدن دوباره پوستر فیلم مومیایی باعث شده فیلم همچون اسمش در برابر گرد و غبار تاریخ مصون باشد و این بار از طریق پوستر فیلم دوباره این اثر سینمایی را در جریان‌های اصلی خبر قرار دهد. پوستری که به نیت تبلیغات ساخته شده اما ظاهرا برای بعضی کلکسیونرها و رسانه‌ها از خود فیلم مهم‌تر است.

اما متاسفانه هیچ چیز طبق پیش بینی‌ها جلو نرفت و این پوستر نتوانست فروش بالایی داشته باشد. خانه حراج ساتبیز در بیانیه‌ای در این باره گفت: «متاسفانه این اثر، خریداری در حراج آنلاین که روز چهارشنبه ۳۱ اکتبر (۹ آبان) مهلت آن به پایان رسید پیدا نکرد اما به هیچ وجه از اهمیت این اثر کاسته نشده است.» این خانه حراج در تشریح پوستر فیلم «مومیایی» چنین گفته است: «این پوستر یکی از کمیاب ترین و تحسین شده ترین پوسترهای فیلم موجود و یک نمونه مهمِ طراحی گرافیک در عصر طلایی سینمای وحشت است.»  این پوستر بیش از ۲۰ سال پیش با قیمت ۴۵۳۵۰۰ دلار رکوردی را در قیمت پوستر ثبت کرده بود هر چند سال گذشته پوستر فیلم «دراکولا» این رکورد را با ثبت قیمت ۵۲۵۸۰۰ دلار جا ‌به ‌جا کرد. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها