{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

Black Adam با افتتاحیه ۶۲ میلیون دلاری به سینماها آمد!

 Black Adam با افتتاحیه ۶۲ میلیون دلاری به سینماها آمد!
کدخبر : 16202

«بلک آدام» با ۲۶.۸ میلیون دلار رکورد بهترین روز افتتاحیه کارنامه جانسون را شکسته است.

فیلم «بلک آدام»  برادران وارنر و دی‌سی به دنبال افتتاحیه داخلی ۶۲ میلیون دلاری با اکران در ۴۴۰۲ سالن سینما است. این رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه کارنامه «دووین جانسون» پس از «مومیایی بازمی‌گردد» (Mummy Returns) با ۶۸ میلیون دلار در سال ۲۰۰۱ خواهد بود و حتی از رکورد ۶۰.۰۳ میلیون دلاری اسپین‌آف «هابز و شا» (Hobbs and Shaw) عبور می‌کند.

ین فیلم ابرقهرمانی در حالی اکران شد که کمدی رمانتیک «بلیت بهشت» ،  «جرج کلونی» و «جولیا رابرتس» نیز افتتاح شد و ۱۶ میلیون دلار فروخت. این دو فیلم باعث شدند فروش تمامی فیلم‌ها برای اولین بار از ماه ژوئیه از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کند.

نزدیک به ۲۹ درصد از مخاطبین فیلم «بلک آدام» آفریقایی تبار، ۲۶ درصد لاتین تبار، ۲۵ درصد اروپایی تبار، و ۱۳ درصد آسیایی تبار بودند. این فیلم از سینماروها نمره B+ «سینمااسکور» و امتیاز ۴ ستاره «پست‌ترک» دریافت کرده است. تا این لحظه  امتیاز «راتن تومیتوز» مخاطبین ۸۹ درصد و منتقدین ۴۱ درصد مقابل نام «بلک آدام» ثبت شده است.

هفته پیش افتتاحیه داخلی ۷۰ میلیون دلاری برای «بلک آدام» پیش‌بینی می‌شد در حالی که یکی از آخرین فیلم‌های دی‌سی، یعنی ریبوت «بتمن» (The Batman) به کارگردانی «مت ریوز» ۱۳۴ میلیون دلار در هفته اول فروخته بود. بنابراین ممکن است این پرسش به وجود بیاید که آیا «بلک آدام» می‌توانست عملکرد بهتری در گیشه داشته باشد یا نه. این فیلم باید با «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) مارول مقایسه شود که شخصیت‌های گمنام‌تری به «دنیای سینمایی مارول» معرفی کرد و در هفته اول ۹۴ میلیون دلار فروخت. فیلم «شزم!» (Shazam!) دی‌سی نیز در افتتاحیه ۵۳.۵ میلیون دلار فروش کرده است.

«بلک آدام» مانند «هابز و شا» که نزدیک به ۸۴ میلیون دلار سودآور شد، با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است. اما «هابز و شا» پس از یک افتتاحیه داخلی ۹۵ میلیون دلاری، ۲۰۱ میلیون دلار را از بازار چین به دست آورد. تاریخ اکران «بلک آدام» در چین در حال حاضر نامشخص است.

«بلک آدام» دارای ۶۵ درصد خریدار بلیت مرد، ۳۵ درصد زن، ۳۹ درصد مخاطب مردان بالاتر از ۲۵ ساله، ۲۶ درصد مردان زیر ۲۵ ساله، ۲۲ درصد زنان بالاتر از ۲۵ ساله و ۱۳ درصد زنان زیر ۲۵ ساله بوده است. بنابر نظرسنجی «پست‌ترک»، ۴۴ درصد از مخاطبین برای دیدن جانسون بلیت این فیلم را خریداری کرده‌اند، ۳۹ درصد برای دیدن یک فیلم ابرقهرمانی، و ۳۲ درصد برای دیدن یک فیلم از دنیای دی‌سی.

وارنرها بازاریابی «بلک آدام» را از پاییز سال ۲۰۲۰ آغاز کردند. ویدیوهای پربیننده این فیلم با نرخ استثنایی ۹۳:۱ به اشتراک گذاشته شد. این ویدیوها در صفحات فیلم در شبکه‌های اجتماعی توییتر، یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و تیک‌تاک فیلم و صفحات جانسون با ۴۲۰ میلیون هوادار منتشر شدند. «بلک آدام» در تیک‌تاک ۹۸ میلیون بازدید و در اینستاگرام ۶۹۶ میلیون بازدید داشتند.

black-adam-nyc-premiere-7-300x212

فروش فیلم «بلیت بهشت» یونیورسال این هفته از ۹۶ میلیون دلار در سراسر دنیا عبور کرد. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۵۶ درصد و از مخاطبین نمره A- دریافت کرده است. حدود ۸۰ درصد مخاطبین این فیلم بالاتر از ۲۵ ساله، ۶۱ درصد بالاتر از ۳۵ ساله، و ۴۴ درصد بالاتر از ۴۵ ساله بودند، در حالی که ۶۱ درصد اروپایی تبار، ۲۲ درصد لاتین تبار، ۶ درصد آفریقایی تبار، و ۱۱ درصد از سایر نژادها بودند.

«بلیت بهشت» عملکردی بهتر از فیلم‌های مشابه «آخرین کریسمس» (Last Christmas) با ۱۱.۷ میلیون دلار، «با من ازدواج کن» (Marry Me) «جنیفر لوپز» با ۷.۹ میلیون دلار نشان داده است.

فیلم «تیل» (Till) یونایتد آرتیستس این هفته در ۲۸ بازار داخلی اکران شد و ۳۱۲ هزار دلار فروخت. این فیلم با امتیاز ۱۰۰ درصد «راتن تومیتوز» پس از ده روز اکران به فروش ۶۰۲ هزار دلاری رسیده است.

فیلم «لبخند» (Smile) این هفته در بازارهای داخلی ۸.۵ میلیون دلار فروخت و پس از چهار هفته اکران از ۸۴.۵ میلیون دلار عبور کرد.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها