{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

همه چیز درباره فیلم مورد انتظار «انولا هولمز ۲»

همه چیز درباره فیلم مورد انتظار «انولا هولمز ۲»
کدخبر : 16213

فیلم سینمایی انولا هولمز 2 اثری مورد انتظار است که در واقع در ادامه فیلم Enola Holmes 2020 ساخته می‌شود.

هنرام‌روز: داستان خواهر کوچک‌تر کارآگاه شرلوک هولمز محبوب، «انولا هولمز ۲» به زودی اکران خواهد شد. «انولا هولمز ۲» در می ۲۰۲۱ معرفی شد و از آن زمان، طرفداران نظرات مختلف

خود را درباره جدیدترین ماجراجویی خانم هولمز جوان مطرح کرده‌اند. فیلم‌برداری این دنباله در اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شد.

جای تعجب نیست که نتفلیکس دنباله‌ای برای اولین فیلم «انولا هولمز» که در سال ۲۰۲۰ اکران شد در نظر گرفت. این کارآگاه جوان خیلی زود به کاراکتر محبوب طرفداران تبدیل شد. او در فیلم اول ماموریتی را برای یافتن مادرش و کشف رازی که کل کشور را تهدید می‌کرد، آغاز کرد.

این فیلم اثری رمزآلود است که بر اساس سریالی خیالی به همین نام ساخته نانسی اسپرینگر (Nancy Springer) ساخته شده است. نقش اصلی فیلم انولا هولمز ۲ را نیز میلی بابی براون (Millie Bobby Brown) ایفا می‌کند.  

 

فیلم خارجی

طرح داستان

خلاصه داستان رسمی فیلم که توسط نتفلیکس منتشر شده، به مخاطبان یک ایده کلی از چالش‌هایی که انولا در اولین پرونده خود به عنوان یک کارآگاه (در یک جامعه جنسیت‌زده) با آن روبه‌رو می‌شود، ارائه می‌دهد و بدین صورت است:

انولا هولمز (میلی بابی براون) پس از پیروزی در اولین ماجراجویی خود، راه برادر معروفش شرلوک (هنری کویل) را دنبال و آژانس کارآگاهی خود را باز می‌کند و در ادامه متوجه می‌شود که زندگی به عنوان یک کارآگاه زن آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست. او که پس از پذیرفتن واقعیت‌های سرد دوران بزرگسالی تسلیم شده، در شرف تعطیلی کار و کاسبی خود است اما یک دختر کبریت‌فروش بی‌پول اولین کار رسمی انولا را به او پیشنهاد می‌کند: پیدا کردن خواهر گمشده‌اش. اما این مورد بسیار گیج‌کننده‌تر از حد انتظار است و انولا وارد دنیای خطرناک جدیدی، از کارخانه‌های لندن و سالن‌های موسیقی رنگارنگ گرفته تا بالاترین رده‌های جامعه و خیابان بیکر می‌شود. انولا با یک توطئه مرگبار روبه‌رو می‌شود و باید از دوستانش و خود شرلوک برای حل این معما کمک بگیرد.

این دنباله با توجه به اطلاعات ارائه‌شده در این خلاصه داستان، احتمالا اتفاقات کتاب دوم از مجموعه نانسی اسپرینگر به نام «پرونده بانوی چپ‌دست» را دنبال می‌کند. انولا در این کتاب سعی دارد دختری را که نقاشی‌های زغالی می‌کشد پیدا کند.

او با فهمیدن هویت این هنرمند و بررسی ماجرای ناپدید شدن او، ماجراجویی جدیدی را برای یافتن این دختر گمشده آغاز می‌کند و در عین حال هویت خود را از جامعه مردسالار آن زمان مخفی نگه می‌دارد.

فیلم خارجی

ماجرای انولا، صرف نظر از عناصر داستان، مطمئنا اکشن خواهد بود و طرفداران را مجذوب خود خواهد کرد. حقوق زنان موضوع غالب فیلم اول بود و امتناع انولا از انطباق با هنجارهای جنسیتی او را به نمادی از توانمندسازی زنان تبدیل کرد. بنابراین احتمالا حقوق و توانمندسازی زنان در فیلم دوم نیز موضوعی محوری باشد. ادامه دادن این مضمون قطعا این دنباله را به گفتمان معاصر وصل می‌کند.

میلی بابی براون در مصاحبه‌ای درباره فیلم دوم در جمع طرفداران گفت:

«من بی‌صبرانه منتظرم تا دوباره با خانواده انولا هولمز همکاری کنم! انولا جایگاه ویژه‌ای در قلب من دارد. او قوی، نترس، باهوش و شجاع است. من مانند یک طرفدار مشتاقانه منتظرم تا ادامه ماجراجویی او را تماشا کنم.»

انولا در تریلر منتشر شده در جریان رویداد تودوم، کار خود را به عنوان یک کارآگاه آغاز می‌کند اما زن بودن و از طرف دیگر، یدک کشیدن نام خانوادگی هولمز در یک جامعه، مسئولیتی بسیار سخت و سنگین است.

 

بازیگران فیلم

در سپتامبر 2020 میلی بابی براون (تهیه کننده و بازیگر) و هری بردبیر (کارگردان) اعلام کردند که قصد دارند ادامه‌ای برای فیلم انولا هولمز بسازند. براون گفت که او تازه وقتی که سر صحنه فیلم رفت، تصمیم گرفت این کاراکتر را بازی کند و سپس عاشق آن شد و علاقه داشت که دوباره این نقش را ایفا کند.

در آوریل 2021 تایید شد که فیلم انولا هولمز ۲ در حال ساخت است و براون نقشش را تکرار خواهد کرد. در می 2021، نتفلیکس رسما این پروژه را تایید کرد. گزارش شده که براون برای ایفای این نقش 10 میلیون دلار دستمزد گرفته است. فیلمبرداری در پاییز سال 2021 شروع شد و در 7 ژانویه 2022 (17 دی 1400) به پایان رسید. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم انولا هولمز ۲ خواهیم داشت و با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

 

میلی بابی براون در نقش انولا هولمز

فیلم خارجی

میلی بابی براون بازیگر و تهیه‌کننده بریتانیایی متولد 19 فوریه 2004 برابر با 30 بهمن 1382 است. وی برای بازی در سریال علمی تخیلی Stranger things شناخته شد و به خاطر آن دو بار نامزد جایزه امی شد. او یکی از جوان‌ترین بازیگرانی است که نامزد این جایزه شده است. در سال 2018 وی در فهرست 100 فرد تاثیرگذار جهان در مجله Time قرار گرفت. برخی از دیگر آثار او عبارتند از فیلم هیولایی Godzilla: King of the Monsters محصول سال 2019، فیلم Enola Holmes محصول 2020. 

عدیل اختر در نقش لستراد

بازیگران فیلم enola holmes 2022

عدیل اختر (Adeel Akhtar) بازیگر بریتانیایی متولد 18 سپتامبر 1980 برابر با 27 شهریور 1359 است. وی برای بازی در فیلم درام Murdered by My Father محصول سال 2016، جایزه بفتای تلویزیونی بهترین بازیگر مرد را گرفت. از دیگر آثار او باید به سریال تریلر Utopia و فیلم درام Ali & Ava محصول سال 2021 اشاره کنیم.

هلنا بونهام کارتر در نقش اودوریا هولمز

مدت زمان فیلم سینمایی انولا هولمز 2

 

هلنا بونهام کارتر (Helena Bonham Carter) بازیگر انگلیسی متولد 26 می 1966 برابر با 5 خرداد 1345 است. وی با بازی در آثار بلاکباستر و فیلم‌های مستقل، خصوصا درام‌های تاریخی شناخته می‌شود. هلنا تا کنون جوایز و افتخارات زیادی به دست آورده است؛ از جمله یک جایزه بفتا، یک جایزه امی بین‌المللی، نامزدی برای 2 جایزه اسکار،  4 جایزه بفتای تلویزیونی، 5 جایزه امی و 9 جایزه گلدن گلوب.

برخی از آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم عاشقانه A Room with a View محصول 1985، فیلم The Wings of the Dove محصول 1997، فیلم فایت کلاب محصول سال 1999، سری فیلم‌های هری پاتر، فیلم اسلشر Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street محصول 2007، فیلم موزیکال Les Misérables محصول 2012، فیلم فانتزی Cinderella محصول 2015، فیلم کمدی اکشن Ocean’s 8 محصول 2018 و سریال تاریخی تاج. 

 

تاریخ انتشار

انولا هولمز

فیلم‌برداری این دنباله به پایان رسیده و «انولا هولمز ۲» در نوامبر ۲۰۲۱ وارد مرحله پس از تولید شد اما نتفلیکس به تازگی تاریخ اکران آن را تعیین کرد که خبری خوشحال‌کننده برای طرفداران صبور این کارآگاه جوان و پرانرژی بود.

«انولا هولمز ۲» در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۳ آبان ۱۴۰۱) و پس از هالووین، در نتفلیکس پخش می‌شود و طرفداران می‌توانند بلافاصله پس از فیلم‌های هالووین به تماشای این اثر پلیسی و کارآگاهی بنشینند. البته آن‌ها در این بین می‌توانند فیلم «انولا هولمز» ۲۰۲۰ را مجددا مشاهده کنند تا موعد انتشار دنباله فرا برسد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها