{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

درباره «آنابل» از اقتباس سینمایی تا حقییت!

درباره «آنابل» از اقتباس سینمایی تا حقییت!
کدخبر : 16231

داستان واقعی عروسک آنابل که در فیلم‌های او دیده‌ایم چیست؟ نقاطِ تمایزِ واقعیت و فیلم‌ها کجاست؟ و چقدر می‌توان به واقعیت داشتنِ آن استناد کرد

هنرام‌روز: آنابل نام عروسکی مدل Raggedy-Ann است که یک مادر در سال 1970 برای دختر دانشجویش دُنا خرید. درست در همین جاست که رویدادهای وحشتناکی درباره این عروسک شروع می‌شود. فیلم ها و داستان های زیادی درباره آنابل ساخته شده است که یکی از این فیلم ها Conjuring است  در  ادامه به مقایسه فیلم‌هایی که از این عروسک ساخته شده و داستان‌ واقعی آن می‌پردازیم.

فیلم های آنابل چقدر شبیه به واقعیت هستند؟

اما چقدر از اتفاقاتِ حول و حوشِ عروسک آنابل که گفته می‌شود واقعی هستند، به سه فیلم «آنابل» (Annabelle)، «آنابل: خلقت» (Annabelle: Creation) و «آنابل به خانه برمی‌گردد» (Annabelle Comes Home) راه پیدا کرده‌اند؟ اگر فیلم‌های «آنابل» را دیده باشید، با مقایسه‌ی آن‌ها حتما می‌توانید به سرعت متوجه‌ی جدا کردنِ خیال از حقیقت شوید. در اولین فیلمِ «آنابل» که داستانش پیش از اتفاقاتِ «احضار» جریان دارد، دکتری به اسم جان فُرم (با بازی اِریک لیدن)، عروسک آنابل را به همسرِ باردارش میا (آنابل والیس) هدیه می‌دهد. کاراکترهای جان و میا خیالی هستند. همان‌طور که خواندیم، پرستارِ ۲۸ ساله‌ای به اسم دانا، عروسک آنابلِ واقعی را به مناسبتِ تولدش از مادرش هدیه می‌گیرد. مادرِ دانا، عروسک پارچه‌ای آنابل را از یک مغازه‌ی اسباب‌بازی‌فروشی در سال ۱۹۷۰ می‌خرد.

احتمالا عروسکِ خریده‌داری‌شده باتوجه‌به نوعش، یک عروسکِ تازه‌ساز بوده است. تاریخِ ساختِ این نوع عروسکِ پارچه‌ای با لباسِ طرح‌دار به پیش از دهه‌ی هفتاد میلادی بازنمی‌گردد. اکثرِ زمان فیلم به سرگذشتِ عروسک پیش از خریداری شدنِ آن توسط مادر دانا اختصاص دارد. فیلم یک داستانِ خیالی درباره‌ی نحوه‌ی تسخیرشدگی عروسک توسط ارواحِ شیطانی روایت می‌کند. در طولِ فیلم می‌بینیم که جان و میا مورد حمله‌ی همسایه‌‌شان که اعضای یک فرقه‌ی شیطانی هستند قرار می‌گیرند؛ یکی از آن‌ها توسط پلیس کشته می‌شود و دیگری درحالی‌که واردِ خانه‌ی این زوج شده است و عروسک آنابل را در دست دارد، خودکشی می‌کند.

داستان-عروسک-آنابل

داستان واقعی آنابل چیست ؟

به گفته آقا و خانم وارن، دو شیطان‌شناس، عروسک آنابل در سال ۱۹۲۰ توسط یک مادر به دخترش به نام دنا هدیه داده شد. داستان از جایی شروع می‌شود که دنا و دوستش آنجی بعد از مدتی متوجه حرکت‌های عجیب عروسک یا حتی جابه‌جایی وسایل خانه، پیدا شدن دست نوشته برای درخواست کمک یا حتی جابه‌جایی عروسک می‌شوند. با درگیر شدن لو، دیگر دوست آنا و پیدا شدن قطرات خون روی عروسک و آغاز حملات عروسک، آن‌ها از یک کشیش و خانواده وارن درخواست کمک می‌کنند و متوجه می‌شوند که روح دختری به نام آنابل، عروسک را تسخیر کرده است. ادامه داستان را در مقاله مطالعه کنید.

عروسک آنابل در کدام کشور است ؟

اقدامات زوج وارن به موقع بود زیرا اگرکارهای آنابل ادامه داشت می‌توانست موجب مرگ یکی از اعضای آن خانه‌ای شود که عروسک در آن بود. آن‌ها عروسک آنابل را برای نگهداری به موزه خود بردند و برای جلوگیری از حملات عروسک آنابل روی آن آب مقدس ریختند زیرا این خانواده می‌گویند زمانی که عروسک را با خود بردند او اقدام به کشیدن ترمز ماشین و منحرف کردن فرمان آن نموده است اما وقتی روی آن آب مقدس ریخته و به نظر کارساز بوده است.

 آنابل اکنون در موزه ماورالطبیعه وارن ها (Occult Museum) واقع در کشور ایالات متحده شهر مونرو در ایالت کنتیکت قرار دارد. به دلیل شیطانی دانستن این عروسک آن را در قفسه‌ای تطهیر شده با آب مقدس نگهداری می‌کنند و روی آن هشدار باز نشدن قفسه نوشته شده‌است.

 

فیلم خارجی

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها